1 Laatst bewerkt door meissie (05-08-2012 15:18)

Onderwerp: Iemand ervaring met de cuttlebug?

Ik lees hier wel over de cricut cut, maar ik lees ook wel op andere sites over de cuttlebug. Die wordt vaak gebruikt om vormen uit klei te snijden. Volgens mij is deze veel goedkoper in aanschaf. Dus ben benieuwd of iemand ervaring heeft met marsepein of fondant verwerking met de cuttlebug (en dan vooral vormen snijden, want voor structuur heb ik het apperaat niet nodig) ;) ?
deze dus

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

2

Re: Iemand ervaring met de cuttlebug?

De cuttlebug is officieel bedoeld voor papier/karton. Hij komt uit de wereld van het scrappen. Ik heb nog niet gehoord dat iemand er ook fondant onder heeft gelegd. Het zou misschien best kunnen.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

3

ok, ik dacht ergens te lezen dat het ook weleens voor klei werd gebruikt dus toen dacht ik: dan kan marsepein vast ook wel.... ik vind de cricut eigenlijk wel heel erg prijzig nog :(

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

Ik heb toevallig van de week een plaat aan geschaft (dus nog niet het apparaat) en die plaat alleen werkt ook goed. Het is net of dat je een decoratie mat gebruikt alleen dan in het klein. Ik vind het een goede aanvulling en afwisseling in mijn collectie taartspullen ;)

5

Ik gebruik het apparaat zelf niet, maar de malletjes (waar je normaal gesproken het papier tussen legt en vervolgens door de CB haalt) gebruik ik om een leuk motiefje in mijn fondant te krijgen. Leuk voor op cupcakes. Cuttlebug mallen waar je vormen mee kan uitsnijden ken ik zelf niet en heb ik dus ook nog nooit geprobeerd.

6

Ik heb wel een cuttlebug, gebruik deze voor het scrappen en kaarten maken. De snijmallen van de cuttlebug zijn voorzien van een foamlaag, deze lijkt mij niet geschikt voor het snijden van fondant... Heb er ook nog nooit van gehoord dat men deze gebruikt voor het uitsnijden van figuren. De embossmallen kun je inderdaad gebruiken als "texture mat", die zijn gemaakt van kunststof.

7

[MOVE] -> keuken- en andere apparatuur

8

OK Jetje, bedankt. Ik had het gelezen op een blog, leek me al raar. ik heb ook een paar matjes aangeschaft om te proberen. Ik zocht alleen iets om mee te snijden ;)

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***