1 Laatst bewerkt door mieperdepiep (05-08-2012 13:44)

Onderwerp: Bliksem

Mijn hoogste stapel tot nu toe. Voor het eerst een 25 cm bakblik gebruikt. Daarvoor gebruikte ik altijd kleinere maten. Viel dat even tegen. Ik had mijn biscuitbeslag gewoon gemixt en gebakken als anders.. nou dat werkt dus niet..  :s  :s
Leerpuntje: veel langer mixen.. ennuh eigenlijk is mijn mixer nu wat te klein om met 9 eieren nog lekker lucht erin te kunnen mixen.  :s  :think:  En waarschijnlijk ook de temperatuur wat hoger, nog even vaker mee oefenen.
Oja.. nog een leerpuntje.. als je een lange dowel door de taart wil, moet je vóórdat  :grr: je de taart op een kartonnetje zet, afsmeert en bekleed het gat al hebben gemaakt.. :s Ben wel een beetje een kluns soms.
De taart had ik 1 minuut voordat zijn vader hem op kwam halen klaar. Pff..wat een stress. Eigenlijk had ik her en der nog wat willen doen, maar geen tijd meer. Ook geen tijd meer om een mooie foto te nemen. Vond ik achteraf wel zonde..

Voor een vriendje van mijn dochter. Geen klein feestje.. :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BUHDUXXP-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NV6DGVH3-D.jpg

2

Re: Bliksem

Hij is top! Ik begrijp de stress wel.

3

wat een bewerkelijke taart, wel heel mooi die kleuren zo. Ik snap ook wel dat je dat niet zo maar even uit je mouw schudt, maar je moet maar zo denken, je hebt er ook weer wat van geleerd

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

4

:D en zo leer je steeds weer wat :Y

ik vin 'm  :thumb:  mooie kleuren, leuke deco, super geheel :Y  Maarruh.....  :think:  je bent het belangrijkste vergeten te vermelden O-)  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Carien schreef:

ik vin 'm  :thumb:  mooie kleuren, leuke deco, super geheel :Y  Maarruh.....  :think:  je bent het belangrijkste vergeten te vermelden O-)  ;)

Bedoel je de leeftijd?? Ik denk dat ze die op de onderste taart heeft gezet:)

6

Ik vind hem heel mooi geworden!

Elke taart is een feestje waard!!   Groetjes, Nancy
www.facebook.com/opentoptaart. :-)

phy schreef:
Carien schreef:

Bedoel je de leeftijd?? Ik denk dat ze die op de onderste taart heeft gezet:)

Vermoed zo wat Carien bedoelt O-)  ..  ;) ...Hij was gevuld met gekarameliseerde peertjes, klein beetje dulce en perenroom. Had ik al eens eerder gemaakt en vond ik toen zelf zo lekker dat ik deze had aangeraden aan zijn moeder, dus toen was het snel gekozen.
Als zelfs ik vergeet de vulling te vermelden, dan is het tijd voor bezinning.  ;)

8

:D  :thumb:  :9  :Y

Bedankt voor alle leuke reacties!

Kreeg vandaag een heel enthousiast mailtje dat de taart zo gewaardeerd was.
En of ik ook een taart wilde maken voor een onbekende die ook van de taart had geproefd. Dus echt 'bakken voor anderen". Das natuurlijk een heel leuk compliment. Heb nog nooit een taart voor een  onbekende gemaakt.
Weet echt nog niet wat ik zal antwoorden. Misschien dat sommigen mijn berichtjes kennen over de prijs van de taart versus de tijd die je erin stopt en dat ik dat zo weinig in verhouding vind staan met elkaar. Bovendien kost het naast mijn eigen vrije tijd 's avonds nog minimaal 1 dagdeel dat mijn man de kiddo's moet vermaken, wil ik een enigszins verse taart kunnen aanbieden. Weet dus niet of dat een paar hobby-tientjes winst wel waard is..  :think:  :think:  :think:
Het is wel een kick als zo'n taart klaar is. Misschien wel als gevolg van al die stress daarvoor..

10 Laatst bewerkt door Carien (06-08-2012 21:40)

:D tsja, dan heb je nu dus een probleem  :cool:
Moet je ook maar niet van die lekkere taarten maken :+

succes met piekeren :Y  ;)

11

Ik vind die kick juist wel leuk en minimale winst niet zo erg:) misschien ook omdat ik anders niet zoveel taartjes kan maken:)
Succes met je beslissing maken en een super compliment.