1

Onderwerp: Help! Bonbonbloc vulling wordt niet mooi stijf

Hallo!

Vandaag wilde ik voor het eerst de bonbonbloc vulling maken.
Ik heb alle stappen gevolgd zoals aangegeven in het recept.
Nu wil ik de slagroom kloppen, maar hij wordt niet stijf.
Iemand een idee hoe dat komt? Alle tips/ideeën zijn van harte welkom.

Alvast bedankt!

Groetjes Bertine

2

Re: Help! Bonbonbloc vulling wordt niet mooi stijf

Na nog eens goed rondgekeken te hebben op het forum, heb ik uiteindelijk zelf al het antwoord gevonden... Heel veel geduld is de oplossing. :D  Gelukkig heb het pas morgenochtend nodig.

3

Voor slagroom gewoon en slagroombereidingen met bonbonbloc, werthers, etc geldt allemaal hetzelfde: echt af laten koelen tot bijna het vriespunt voor je het opklopt. Dan wordt het superstijf. Koelkasttemperatuur kan ook wel, maar 1 a 2 graden boven nul werkt nog beter. Het vet in de slagroom is dan nog stugger waardoor het beter opklopt.

Als je ongeduldig bent en het op kamertemperatuur al klopt, wordt het niet stijf en loop je kans op schiften. Vaak is het dan nog wel te redden door het alsnog te koelen en dan alsnog te kloppen.

Gewoon de ene dag maken, af laten koelen tot kamertemperatuur, 's nachts in de koelkast, de volgende dag nog even een kwartiertje in de vriezer en dan kloppen maar!

4

:think: dat van die vriezer, dat doe ik nooit :nooo  en m'n koelkast staat niet zo heel koud (standje 2), maar na een nacht wachten gaat het altijd goed :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl