51

Re: witte rolbare chocolade

Ik heb echte glucosestroop gebruikt en bij mij was het ook zo ontzettend hard. Je kan er alleen eventjes mee werken als je het in de magnetron zet. Maar als je het wat uitrolt is het gelijk weer keihard.
Uit de magnetron is het zo heet dat je het amper aan kan raken. Als het dan iets afgekoelt is is het gelijk zo hard dat je er niets meer mee kan.

52

Zou je er dan meer stroop bij moeten doen?
Anders ga ik het toch met echte stroop proberen.

53

Je kan het natuurlijk altijd proberen. Ik heb het opgegeven en wacht gewoon tot het weer ergens in de verkoop komt.
Als je het probeert kan je dan hier het resultaat laten weten, ben benieuwd.

54

Hoi,

ff een vraagje: ik heb net de witte variant gemaakt en hij is trouwens super gelukt :)

Nu vroeg ik me af als ik hem wil kleuren nadat hij klaar is dus hij heeft al in de koelkast gelegen, moet ik dan nog steeds de op olie gebaseerde kleurstoffen gebruiken of kan ik dan net als bij fondant gewoon met de vloeibare kleurstoffen van spectrum werken? Ik bedoel dan zonder die flocoat (of hoe het ook heet, want dat heb ik niet)

Ik wil hem namelijk niet opnieuw om zeep helpen nu hij zo goed gelukt is :)

Bedankt! :)

55 Laatst bewerkt door Annette52 (13-06-2012 23:03)

Je kunt het natuurlijk proberen.
Ikzelf heb de kleurstof van Wilton gebruikt en had geen probleem maar weet niet van jouw merk wat het doet.
Anders probeer je toch een stukje ervan eerst te kleuren?
Succes in ieder geval.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

56

Ik heb het geprobeerd en het is goed gelukt :) bedankt!

Nu heb ik precies ondervonden dat je op rolbare chocolade niet kan schrijven met eetbare stift... kan dit kloppen of ligt dit aan mij stiftje?

groetjes!

57 Laatst bewerkt door Peetjuz (05-08-2012 16:43)

Pfff ik heb vandaag de witte variant geprobeerd en het ligt nu in de pen-du-la-mer (huis tuin en keuken frans voor beginners > pedaalemmer) grrrrrr.  Sjonge het leek wel een kogel waar ze in de middeleeuwen jaloers op zouden zijn geweest. Ik wil een taart maken voor mijn dochter ze lust geen marsepein. Dacht doe er vloeibare gesmolten chocola over maar denk dan dat de botercrème gaat smelten. Mmm ik maak een merengue voor haar en samen met de klein kindjes maak ik er een met marsepein.

Ik lees de reacties hier dus ik ga het zeker nog een keer proberen om deze kogelchocola te fröbelen

58

Heel veel succes ! Heb je enig idee hoe het komt dat ie zo hard is geworden? Heb je er ook (witte) kleurstof door gedaan? dat kan hem hard maken als je geen flo coat gebruikt.
nou ja, in ieder geval succes en hopelijk is de volgende poging beter  :)

if you can dream it, you can live it (WD)

...Dus je kan een taart ook bekleden met modelling chocolate?

60

Ja er staat een foto ervan op blz 1 bericht 9 van dit item.

Ah ik zie het wat lekker zeg mmm snel eens uit proberen :D

62

Gister de verjaardagstaart gestyld. Ik heb 200 cc slagroom [35% vet] 400 gr pure chocolade en 2 eetlepels poedersuiker uit een pak gesmlten. Het prutje afgekoeld in pan in de wasbak met koud water. Toen het wat dikker was het de chocoladebrei op de taart gesmeerd. 1 Uur in de ijskast gezet en toen de hondjes erop gezet. Het is mijn 1e taart met marsepeinen figuren. Vulling zweedse bosvruchten en de luchtige botercreme hier uit het recepten lijstje. Owjah het was ook mijn 1e zij het bescheiden stapeltaartje. Geen idee hoe je hier foto's kan plaatsen  :s

63

Gister de verjaardagstaart gestyld. Ik heb 200 cc slagroom [35% vet] 400 gr pure chocolade en 2 eetlepels poedersuiker uit een pak gesmlten. Het prutje afgekoeld in pan in de wasbak met koud water. Toen het wat dikker was het de chocoladebrei op de taart gesmeerd. 1 Uur in de ijskast gezet en toen de hondjes erop gezet. Het is mijn 1e taart met marsepeinen figuren. Vulling zweedse bosvruchten en de luchtige botercreme hier uit het recepten lijstje. Owjah het was ook mijn 1e zij het bescheiden stapeltaartje. Geen idee hoe je hier foto's kan plaatsen

Heb jij het niet over Ganache? Dit lijkt me niet over rolbare chocolade te gaan :)

64

Ja dat denk ik wel, ik ben nog niet geheel thuis op dit forum, :o Het is bij die ene poging gebleven, ga zeker de rolbare versie nogmaals proberen

65

Ik heb een vraag jullie hebben het over glucosestroop zelf maken met druivensuikerpoeder.Nu kan ik geen druivensuikerpoeder vinden wel glucosepoeder is dit hetzelfde?
Ik wil namelijk graag voor mijn verjaardag eens een taart maken met choco leather en aangezien ik helaas nog geen zaak heb gevonden die dat zo verkoopt wil ik me er toch maar aan gaan wagen.
Ik hoop dat jullie een antwoord hebben :)

66

Druiven suiker kun je kopen in de supermarkt van bv zonnatura.Vaak is er ook een goedkopere versie die ligt over het algemeen in de buurt van de gewone suiker.C1000 en AH verkopen het zeker.
Glucose siroop kun je bij sligro kopen als je een kaart hebt en dan is het een emmertje.Glucose stroop verkopen ze ook in de taart (web) shops.
Succes.

67

Ik wil het ook gaan proberen, maar ik wil het dus wel helemaal wit krijgen met kleurstof. Waar kan je dat flo coat krijgen? Ik vind het namelijk niet in deze webshop....

68 Laatst bewerkt door Annette52 (11-07-2013 16:54)

Bij een    http://www.hettaartatelierdur.nl/c-9982 … t-18-gram/   moeten ze het wel hebben hoor!
Laat je weten of je het helemaal wit hebt gekregen?
Zoek anders even onder americolor flo-coat nl
Succes.