1

Onderwerp: Niet zo happy met mijn Kenny?

Na lang wachten en regelmatig bellen met diverse webshops, kookwinkels en Kenwood, heb ik vorige week de Kenwood MX271 bij de Makro gehaald. Als een kind zo blij naar huis en gelijk uitgeprobeerd natuurlijk  :Y ! Maar nu... Ik durf het bijna niet te zeggen  :o ... Bang dat jullie vinden dat ik zit te vloeken in de kerk  :o , maar... in eerste instantie ben ik eigenlijk niet zo onder de indruk  :o .

Ik doe niets anders dan voorheen en toch worden mijn kapsels minder hoog dan dat ik mijn (simpele) handmixer van de Lidl gebruikte!

Voor een 15cm taartje gisteren dezelfde hoeveelheid mix als voor een 18cm taartje gebruikt en mijn chocoladebiscuit ging ook goed, maar toch zit het me niet helemaal lekker...

Zijn er misschien meer die hier last van hebben?

Gr.
Sandra

Re: Niet zo happy met mijn Kenny?

dat heb ik dus ook.

mijn botercreme werd wel erg romig. beter als met mijn handmixer.
ook maakt de kenny een hoog irritant geluid bij maximaal mixen.
en hij zou ook geschikt zijn voor kleine taarjtes werd er gezegt maar gisteren taartje 15 cm gemixt maar haalde niet eens de bovenkant van het bakblik.
hoop dat vanaf 20 cm mixen wel goed gaat

dan heb ik niets te zeuren, 15 cm doe ik dan wel met de handmixer :)

3

Mijn Kenny maakt geen hoog geluid, maar je hoort 'm wel van snelheid veranderen terwijl ik niet aan de knoppen zit. Alsof hij even moet 'doorschakelen'. Als ik voor 18cm mix gebruik, gaat het al beter, maar 20cm deed hij ook minder dan mijn handmixer. Volgende keer probeer ik het met de hoeveelheid mix voor een 22cm taart. Maar wel vervelend dat ik meer ingrediënten moet gebruiken voor hetzelfde resultaat... :/

Slagroom doet hij trouwens wel goed, ook kleinere beetjes...

4

ik heb Kenny van makro en nooit probleem mee. Maak ook 15cm taartje....Alleen ik gooi mix in kom voor 20cm taart dan kom wel mooi omhoog en extra ei...en langer mixen dan op pak aangeven staat.

ik mix zeker 9 minuten op hoge stand en nog eens 3 minuten op lage stand en heb altijd mooie hoge beschuit. ben dik tevreden mee veel beter dan handmixer die steeds net 6cm haalte

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

5

Toen ik blij en uber trots voor de eerste keer een taartje met de Kennie deed was ik ook erg teleurgesteld. Veel vaster en minder hoog, had ik hier nu zoveel geld voor betaald.
Ik doe nu eerst de eitjes erin en laat dit alvast even mixen op hoge snelheid, dan doe ik het water erbij, Kennie uit, mix erin en dan 8 minuten hoog en 2 minuten laag.
Dit werkt voor mij en ik ben heel erg tevreden met mijn Kennie.
Voor mij is het toverwoord dus: eitjes even mixen en dan de rest pas, die tip heb ik hier ergens gelezen trouwens.
Succes.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

6

Mijn biscuit (25cm) met Kennie werd juist hoger dan met de handmixer, wel maakt hij net als bij MamaSan zo nu en dan een 'doorschakel'-geluidje; maar al met al ben ik erg blij met hem!

7 Laatst bewerkt door Kimh (25-07-2012 11:26)

vaak doen de grote mixers het met kleine hoeveelheden minder goed omdat ze daar niet goed bij kunnen (de garde dan).. perfect is de hoeveelheid tussen de 4 en 7 eieren.. (bij meer dan 8 eieren is het weer teveel)

Mijn kennie doet het nog steeds goed MAAR ik moet zeggen dat ik 20 keer blijer ben met mijn kitchenaid.. dat is echt een geweldig apparaat..

8

vind t ook geen geweldig ding maar voor die 117 euro vind ik m best ok

Kimh schreef:

Mijn kennie doet het nog steeds goed MAAR ik moet zeggen dat ik 20 keer blijer ben met mijn kitchenaid.. dat is echt een geweldig apparaat..

woehahaha Kim!! baas boven baas!!!!

ik ben wel blij met mn kennie.
hiervoor moest ik met de hand mixen maar daar heb ik echt geen geduld voor hoor... :nooo
maar dat de kleinere biscuitjes niet zo hoog worden ben ik het mee eens.
Dacht eigenlijk dat t aan mn oven lag...

even zoeken wat voor jou het beste werkt, komt wel goed schatje! ;)

Ik zing mijn eigen wijsje!

10

Hier hetzelfde mamasan!

Waar ik wel blij van word... Mijn handmixer kon de cc mix niet aan. Ding raakte steeds oververhit :(  met de Kenny geen probleem!!!

11

koekiemonster schreef:
Kimh schreef:

hiervoor moest ik met de hand mixen maar daar heb ik echt geen geduld voor hoor... :nooo

Haha... ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik die gewoon nog prettiger vind.. omdat hij veel sneller draait en meer kracht heeft.. de Kitchenaid kan bijvoorbeeld wel 3 eieren in biscuitmix maken..
Als er iemand in de toekomst dit topic leest en twijfelt dan vinden ze dat misschien waardevolle informatie.

Kimh schreef:
koekiemonster schreef:
Kimh schreef:

Haha... ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik die gewoon nog prettiger vind.. omdat hij veel sneller draait en meer kracht heeft.. de Kitchenaid kan bijvoorbeeld wel 3 eieren in biscuitmix maken..
Als er iemand in de toekomst dit topic leest en twijfelt dan vinden ze dat misschien waardevolle informatie.

bedoelde het ook niet zo dat ik vond dat je er 'stoer' over deed hoor, vond t gewoon grappig :)

maar als je bij het mixen van een kleinere hoeveelheid af en toe even over de bodem schraapt pakt ie gewoon alles mee.

Ik zing mijn eigen wijsje!

13

Hartstikke bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik ben i.i.g. blij te lezen dat het niet aan mij of aan 'mijn Kenny' ligt.

@Mamski: Jouw tip ga ik gelijk bij mijn volgende taartje proberen, bedankt!

14

Ik heb ook een Kenny en bij kleine hoeveelheden duw ik de kop zelf een beetje naar beneden tot tegen de kom tijdens het mixen, zodat de garde wel de ingrediënten goed raakt. Op die manier gaat het prima.

15

@Mamski: hoe lang mix je de eieren voordat je de rest erbij doet?

16

MamaSan schreef:

Gewoon even een minuutje denk ik, tot ze net schuimig worden. Let er eigenlijk niet zo op. Gewoon even goed loskloppen.
Hoop dat het nu beter gaat, bij mij werkt het zo.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

17

mamski schreef:
MamaSan schreef:

Gewoon even een minuutje denk ik, tot ze net schuimig worden. Let er eigenlijk niet zo op. Gewoon even goed loskloppen.
Hoop dat het nu beter gaat, bij mij werkt het zo.

Dan heb ik het bij mijn laatste taartje wel goed gedaan. Ik heb, denk ik, 1 à 2 minuten geklopt en daarna de rest erbij gedaan en het ging idd. een stuk beter! Dank je wel voor de tip!

Gr.
Sandra

oke fijne tip. hoop dat dat beter gaat. want het is toch jammer dat ik een klein taartje gewoon met de handmixer moet gaan doen. hoop dat dit goed werkt!

19

Ik doe kleine taartjes ook gewoon met de kennie, alles in kom, 10 seconden mixen, dan even mixer omhoog, even met spatel over de bodem, en dan gewoon 10 minuten mixen. Geen problemen, alles mooi gemixt, ben erg blij met mijn makro kennie!

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

20

Ik heb een tip van Rudolph van Veen, hij doet altijd de eieren gescheiden. Dus eiwit in KA(die heeft hij toevallig) met helft suiker schuimig kloppen. En eigeel met de rest van de suiker met de hand los kloppen. Dan bloem bij het eigeel en dan alles met spatel mengen. Maar hij gebruikt geen mix, dus ik weet niet of dit ook werkt bij mix. Ik heb even pauze dus ik heb het nog niet zelf uitgeprobeerd. Binnenkort ga ik weer beginnen en dan probeer ik het zelf even uit, maar dan met mijn Kennie.

met een taart in de hand, maak je overal vrienden