26

Re: welk merk jam?

Dittie schreef:

Ik heb even een stukje gekopieerd uit een ander topic:

"Als je er jam doorheen gaat mixen,ik heb hier ergens gelezen dat je dan geen Hero  jam moet gebruiken. Het schijnt dat de botercreme gaat schiften door bepaalde conserveringsmiddelen in deze jam"

Dat jullie het maar weten...geen hero jam dus hier in gebruik. Ik gebruik altijd de jam van de Lidl.

Ik gebruik de jam van de Hero al 2 jaar zonder problemen, maar ik doe het dan ook niet door de bc heen. Gebruik het gewoon als enkele vullinglaag.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

27

Dittie schreef:

Ik heb even een stukje gekopieerd uit een ander topic:

"Als je er jam doorheen gaat mixen,ik heb hier ergens gelezen dat je dan geen Hero  jam moet gebruiken. Het schijnt dat de botercreme gaat schiften door bepaalde conserveringsmiddelen in deze jam"

Dat jullie het maar weten...geen hero jam dus hier in gebruik. Ik gebruik altijd de jam van de Lidl.

Ik heb dit ook eerder gelezen, maar volgens mij is dit toch echt een broodje aap. In Herojam zitten niet hele andere conserveermiddelen dan in een andere gemiddelde huismerkjam. Wel is mixen van jam door BC niet persé simpel. Toch iets van vocht wat je voegt bij iets van boter. Water en vet mixen niet zo makkelijk. Ligt aan de temperatuur en de hoeveelheden die je gebruikt. Als ze beiden op kamertemperatuur zijn gaat het meestal wel goed en je niet teveel jam in één keer toevoegt. 

Waarschijnlijk had degene die dit overkwam zijn herojam net uit de koude koelkast gehaald, wat de boter deed stollen.

28

:think: het ging om een bepaald type Herojam, dat weet ik nog wel....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

29

Vers en zelfgemaakt is natuurlijk het lekkerst, maar vaak kun je ook lekkere biologische jam kopen. Toch vind ik die van euroshopper ook lekker, als je geen stukjes wil dan hup de staafmixer erin (ook een tip voor kids die geen stukjes willen).  Mijn grens is niet lekker op brood dan ook niet gebruiken in de taart :-)

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

30

Bramenjam uit mijn vaders tuin. Ook nog biologisch!
Hij is dan nog een beetje zuur van smaak, en dat combineert weer beter met de zoete taart.

31

ik had laatst de Moestuinjam vd Aldi gebruikt
de aardbei-rabarber, rabarber proef je niet echt weer
maar t was een hele fijne jam en Lekker :D
binnenkort wil ik de kruisbes proberen icm chocotaart.

(hartige) taarten bakken is een grote hobby van mij !
Helaas niet veel tijd momenteel..