1

Onderwerp: It's a rainbow!! Eerste taart.

De regenboogcake from hell. Wat een project zeg.

Dit mijn allereerste taart. Misschien had ik het niet zo groot moeten uitpakken nu ik nog amper skills heb, maar eenmaal in mijn hoofd ging het er ook niet meer uit. Heb me zelfs een paar dagen er mentaal op voorbereid of er naartoe geleefd om dit te doen. Denken over hoe ik zou beginnen, wat ik kon gebruiken, etc.

Nou hier is ie dan, beware, het zit vol met beginnersfouten en scheefheid, maar iedereen vond het leuk :'D

http://i1241.photobucket.com/albums/gg507/cakecat7/taart/rainbow/rainbow21.jpg De taart toen deze helemaal af was.

http://i1241.photobucket.com/albums/gg507/cakecat7/taart/rainbow/rainbow22.jpg Eenmaal aangesneden. De reacties van mensen waren priceless, dit hadden ze niet verwacht.

http://i1241.photobucket.com/albums/gg507/cakecat7/taart/rainbow/rainbow23.jpg Je ziet de vulling niet goed tussen de kleur lagen, maar hij is was aanwezig.

http://i1241.photobucket.com/albums/gg507/cakecat7/taart/rainbow/rainbow15.jpg Dit was echt hel. Al een keer mooi uitgerold (fondant) en eroverheen gelegd, brak de boel af. Eraf halen, opnieuw rollen met helaas kruimels en vulling erin. En dan vouwen aan de zijkant. Wist het niet meer, heb het maar zo gelaten.

http://i1241.photobucket.com/albums/gg507/cakecat7/taart/rainbow/rainbow14.jpg Beetje scheef, zie je ook in de aangesneden taart.

Als ik eenmaal wat gevorderd ben in dit soort dingen, en ik kijk terug naar deze actie, dan denk ik: 'What was I thinking?!!'  :lol:
Maar het was leuk om te doen ondanks de warmte, was echt helemaal op. Maar had ik wel voor over voor de verjaardag van mijn broer.

2

Re: It's a rainbow!! Eerste taart.

De kleuren zijn prachtig geworden vind ik, toppie voor een eerste keer.

Ik kan zien dat je de zijkanten niet op hebt gevult met vulling/botercreme? Volgende keer toch doen want ik heb zeker 2 kilo fondant verspild voor ik erachter kwam dat mijn fondant scheurde/niet bleef zitten omdat hij gewoon niks had om zich aan te hechten.
Dus flink smeren de volgende keer, goed glad strijken, koelen en dan lukt de fondant bijna in 1 keer zeker  :Y

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

3

Inderdaad, de zijkanten goed opvullen of iig zorgen dat je lagen goed vlak zijn (eventueel bijsnijden), zodat ze goed aansluiten. Op elke laag eerst een dijkje spuiten met botercreme, dan vullen, volgende laag erop en zo verder... Dan goed afsmeren tot de taart glad en strak is, in de koelkast op laten stijven, fondant uitrollen, niet te dun, liever wat meer fondant kneden (zie tabellen) en de rest wegsnijden dan te weinig fondant en te dun uitrollen. Er staat een geweldige How To hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809

De kleurlagen zijn iig verder goed gelukt en je maakt mooie letters!

4

Zie geen foto's????!

5

Inderdaad veel creme doet wonderen.  :lol: . Ik vind je letters top  :thumb:

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

6

Meid wat een gave taart!
Geweldig dat je jezelf zo in het diepe hebt gegooit en wat leuk dat iedereen zo enthousiast was op de verjaardag.
Als dit je eerste taart was hadden ze dat natuurlijk niet verwacht dus maakt het ook helemaal niet uit dat niet alles perfect was.
Mijn complimenten!....ik heb me nog niet aan 'the rainbow-cake' gewaagd.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

7

Kijk, daar hou ik van. Geen getut, Gewoon maken die taart :thumb:

8 Laatst bewerkt door Derpina (05-07-2012 09:53)

@ wickedmir: Bedankt voor je tip. Ik wilde idd de hele buitenkant van de taart nog insmeren maar het was op, en zat in tijdnood dus geen tijd om nieuwe te halen.

@ Yavahn: Bedankt voor de link, heel handig. Het is bij mij helaas ook een geld kwestie dus ik denk dat ik het bij kleine taartjes zal houden en grotendeels cupcakes.

@ Celes76: Kan aan photobucket liggen dat je geen foto's ziet, anders weet ik het ook niet.

@ Sandra-lala: Thanks :) Het was idd erg leuk om de reacties te zien, dat is echt een punt waar ik het voor doe :D En inderdaad wat ik ook dacht: zij zien die fouten toch niet ;)

@ Pucca: Haha awesome. Ben niet echt een 'gewoon doen' figuur, maar dit MOEST ik gewoon proberen. Leuke ervaring.

9

De kleurlaagjes zijn prachtig op kleur, verder heb je al veel goede raad gekregen, maar ik vind het top dat je het gewoon DOET. Ik heb me nog niet aan een regenboog gewaagd, kost volgens mij ook heel veel tijd..... :)

10

de rainbow is echt mooi!!

Zoals de rest al zei, zijkanten ook goed afsmeren zodat het mooi recht is voor je gaat bekleden.
Hoe dun rol je de fondant uit? Het lijkt heel dun! misschien iets dikker, dan zie je oneffenheden ook minder.

Wil je nu  niet meteen nog een taart bakken? Dat had ik wel, na de eerste, en na de tweede, derde, vierde,... euh.. nog altijd  :lol:

11

IK heb met verwondering naar je taart zitten kijken. You go girl :) Dit voor een eerste project super!

12

volgens mij heb ik deze op de facebook van Lemoiro voorbij zien komen.........

13 Laatst bewerkt door Derpina (05-07-2012 15:58)

@ Lenney: Ja zeker zou ik nog iets willen maken, zit nu weer zo'n programma op RTL 4 te kijken, Baking made easy.
Dan lijkt het allemaal zo makkelijk, maar zij heeft allemaal apparatuur dat ik niet heb :p Oja en de fondant was inderdaad erg dun, maar ik had 2 en een half pakje gebruikt, vond het wel best :p

@ kaatjuh: Haha ja die sneed em aan :p

14

:thumb: helemaal goed voor zo'n uitdagende 1e :Y

ik denk dat het al 'fout' gaat bij het bakken; je lagen zijn in het midden dikker dan aan de zijkanten. Doordat je hier laag op laag legt, wordt dat steeds erger. Wanneer je met crème die gaten had opgevuld, was de taart niet meer eetbaar geweest denk ik :s , dus het is maar goed dat het op was :D
Heb je je deeg goed vlak verdeeld? Dan zou je de volgende keer kunnen proberen op iets lagere temp te bakken. Bij te hoge temp, krijg je een bolling in het midden, vandaar :)
Na het bakken je biscuit op de kop laten afkoelen helpt ook al, drukt de bolling een beetje weg ;)

Verder, vooral doorgaan met leuke taarten maken :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15

Ja dat denk ik ook, geen idee hoe die verdeling zo kwam, maar had te weinig cake mix en het bakblik was te groot, daar begon de ellende al mee. Heb het redelijk op kunnen lossen. Heb ze idd op de kop laten afkoelen, maar ach.
Het was ook cake mix, ik denk geen biscuit. En goeie tip van die tempratuur. Bedankt.

16

Voor een eerste taart helemaal niet verkeerd, het resultaat is wat telt en dat is wat men er van vond.
Dat zat wel goed dus goed gedaan.

Je hebt al veel goede tips gehad waardoor je volgende taart vast en zeker veel mooier zal worden.

Nog een tip van mij, koop een taartzaag.
Heb je dan een te bol biscuit dan kun je die bolling daarmee recht eraf zagen.

Groetjes en suc6,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

17

Ja dat vind ik ook een goed idee, aangezien die bij veel taartideeen goed van pas komt. Bedankt :)