1

Onderwerp: Help !!! Bakmixen!?!

Hellup!
Ik wil net cupcakes gaan bakken voor mijn vriendin haar feestje... Kom ik er achter dat ik nog 1 aangebroken zak bakmix voor cupcakes heb... Maar nou heb ik nog wel 2zakken bakmix voor biscuit staan. Kan ik deze ook gebruiken om door mijn cupcakemix mixen..?
Op de zak van de mix voor cupcakes staat wel dat je die mix voor biscuit kunt gebruiken, maar kan het ook andersom..?
En in welke verhouding is dat dan..?
Wie kan mij helpen..?!

Wanhopige Ylona   :s

2

Re: Help !!! Bakmixen!?!

De boter en eventueel de melk ontbreekt bij biscuit tov cakemix.

Ik ken de samenstelling van de mix niet daar ik  altijd het zelf maak met bloem en amandelmeel+bakpoeder+boter en melk voor cupcakes.

Dat kan dus ook, ff zelf bij elkaar voegen ;)

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

3

Ik gebruik zelf altijd biscuitmix om cupcakes te bakken. ik vind cupcakes niet lekker en met biscuitmix heb je een lekker luchtig cake-je. Niet wanhopen,komt vast allemaal goed :)

4

Aaah super ! Ik ga het gelijk proberen :) !
Bedankt voor de snelle reactie  :Y

Groetjes Ylona

5

Hou er wel rekening mee dat je dan een heel ander cakeje hebt. Biscuit is eigenlijk bedoeld om gevuld te worden en dus een stuk droger dan gewone cake of cupcake

In plaats van de cupcakemix kun je wel gewoon cakemeel of zelfrijzend bakmeel gebruiken. Gewoon het recept van cake volgen. Weet niet of je dat toevallig wel in huis hebt?

6

Adriana69 schreef:

Ik gebruik zelf altijd biscuitmix om cupcakes te bakken. ik vind cupcakes niet lekker en met biscuitmix heb je een lekker luchtig cake-je. Niet wanhopen,komt vast allemaal goed :)

Ik moet zeggen het is me bijzonder goed bevallen! De cakejes zijn inderdaad extra luchtig, Heerlijk   :9  !
Ik heb er dan wat extra boter bij gedaan, omdat er ook werd gewaarschuwd voor drogere cakejes.. Maar hmmm, heerlijk zijn ze. Ik denk dat ik ze voortaan ook zo ga maken...  :Y

Dank jullie wel !

Ik heb ook eens als experiment van een biscuitbeslag cupcakes gemaakt. Het is een totaal andere cakeje dan een cupake. Maar kan best lekker zijn.  :Y  Alleen gaat er geen boter doorheen (als je dat wel doet moet je ook een ander recept hebben, anders sla je direct alle lucht eruit). Hierdoor zijn ze natuurlijk lekker licht en luchtig, veel luchtiger dan een cupcake, maar ook aanzienlijk sneller uitgedroogd. Een biscuittaart is gevuld en afgesmeerd (en hopelijk getrempeerd ;) ) waardoor hij niet zo snel uitdroogt, maar een cupcake heeft als enige bescherming een dun papiertje. Moet je dus eigenlijk dezelfde dag opeten.
Een cakeje met boter brengt veel meer smaak over. Zelfs vanille proef je dan beter. Je moet aan een biscuit-beslagcupcakje dus veel meer *magic* toevoegen om dezelfde smaak ervaring te krijgen.

8

HOKUS POKUS

en de magie bestaat uit vetstoffen zoals in
boter of melk/slagroom/yoghurt enz
+bakpoeder

Dan is biscuit, ineens cakebeslag.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij