Re: Tussen cake en biscuit in :)
Hoi Karen,
Ik gebruik dit recept vaak en vind het heerlijk, maar het viel me net op de jou vertaling en de engelse versie die je ook geplaatst hebt niet helemaal overeen komen.
In jou versie moet er nog 30 gram maizena bij, dat staat niet in de originele versie. Daar wordt dan weer vanille extract genioemd, die zie ik bij de vertaling niet terug. Heb je de maizena bewust toegevoegd?
Ben benieuwd hoe dit zo gekomen is!
Hoihoi eigenlijk moest er cakemeel in, maar Amerikaans cakemeel is anders dan onze gewone bloem. Nou weet ik niet meer precies waar ik dat heb opgezocht. Zelf cakemeel maken googlen denk ik, maar zo kwam ik op een deel maizena en ongeveer 4 delen bloem.
Inmiddels heb ik het recept ook al vaker gemaakt met alleen maar bloem. (patisseriebloem van koopmans in 5 kilozakken) En dan wordt de textuur iets grover, maar werkt ook hoor.
uiteindelijk voeg je altijd iets van jezelf toe
In het boek staat dat je de melk een smaakje moet geven als smaakmaker van de taart. Dus je kunt een vanillestokje meeverwarmen, OF lekker makkelijk een extract toevoegen...of dat nou vanille of citroen is of wat dan ook maakt verder niet uit. Dus het was inderdaad een beetje van een boekje en een beetje van mij uit ervaring
En recepten vertalen is een stukje lastiger dan ik dacht Dus hier en daar zaten een paar foutjes. Veelal grammatica fouten, wat grote gevolgen kan hebben voor de werkwijze.
Ik heb het originele recept ook op aanvraag toegevoegd, dan kunnen mensen zelf verder spelen met het recept! Dus wees vrij en maak er je eigen versie van
Heb je iets niet in huis? Vervang het door iets creatiefs en wie weet wat er uitkomt
http://karenannecakes.blogspot.nl/