ik had er ook steeds ruzie mee, maar een tijdje terug is er nog eens een topic over geweest en toen ben ik alle tips gaan toepassen die er gegeven werden.
Eerst en vooral de gun op de juiste manier in elkaar steken - en mijn ervaring is ook dat die buis er op de juiste manier op moet, zodat je de tekst gewoon van link naar rechts kan lezen (andersom werkt het veel stroever, raar maar waar).
Dan crisco met je pink aan de binnenkant van de buis doen.
Daarna de fondant heel goed doorkneden met crisco erdoor. Maar goed doorkneden is echt kneden en trekken tot die bijna kauwgom-zacht is en warm.
Fondant er als de bliksem in, rondje er op de juiste manier op (met de gladde kant naar buiten), dichtmaken en duwen. Op deze manier hoef ik de hendel echt maar een keer of 2-3 in te duwen om de hele gun leeg te krijgen. De lijntjes komen er ook heel mooi uit (dus niet zo gekarteld).
Fondant in de magnetron doe ik niet meer, omdat die daarna 3 keer zo snel hard wordt en er echt niets meer mee aan te vangen is (hangt waarschijnlijk van het merk af).
Ik maak de gun ook elke keer schoon met heet water na gebruik. Helemaal uit elkaar halen, alles goed afdrogen nadien.
Nu werkt het echt geweldig goed!
Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot:
www.cakechiqueboutique.blogspot.com