1

Onderwerp: TIPS voor gebruik SUGERCRAFT GUN??

Hoi!

Laatst heb ik een sugarcraft gun aangeschaft, maar ik vond hem helemaal niet fijn werken!
Het duurde eindeloos lang voor er ook maar een klein lijntje, plukje o.i.d. uit de gun kwam.....
Ik heb al het instructiefilmpje via youtube gekeken, maar heeft er iemand anders nog goede tips om het werken met de sugercraft gun makkelijker te maken?
Want ben bang dat ik hem op deze manier niet vaak gebruik, terwijl het volgens mij toch een verrijking zou moeten zijn........

Alvast bedankt!!

2

Re: TIPS voor gebruik SUGERCRAFT GUN??

Een beetje crisco door je fondant kneden doet wonderen.

3

Ik meng het fondant altijd met wat crisco zodat hij zachter wordt. Zo gaat het fondant veel makkelijker door de sugarcraftgun.
Succes!

4

De leukste taartenshop deelde vandaag via facebook dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=bXXeLaZL … e=youtu.be

Misschien heb je er nog wat tips uithalen!

5

Bij mij werkt het als een tierelier.. inderdaad met crisco, maar de marshmellow fondant is ook wat zachter

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

6 Laatst bewerkt door pennyroyaltea (20-07-2012 11:54)

crisco inderdaad maar ook hoe je de koker vast maakt raar maar waar..

ik dacht ook dat is onzin maar bij mij werkt het.. als ik hem er goed opgeplaatst heb..

overigens is mijne nu kapot.. dankzij een klein meisje die hem te pakken had en hem uit elkaar heb gehaald (ben het veertje en die 2 metalen plakjes kwijt)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

7

Ik heb ik het begin ook dezelfde problemen ervaren met de sugargun. Ik was in staat om dat ding in de prullebak te gooien.  :mad:

Je kunt inderdaad wat crisco door je fondant kneden. Ik leg mijn fondant soms ook nog even een paar seconde in de magnetron zodat het wat zachter word. Het is even een handigheid om door te krijgen hoe zacht en vettig je fondant moet zijn zodat het voor jou het beste werkt.

Groetjes San

8

pennyroyaltea schreef:

crisco inderdaad maar ook hoe je de koker vast maakt raar maar waar..

Dat kokertje is aan beide kanten toch even breed?

Groetjes San

ja maar toch werkt de ene kant soepeler dan de andere kant raar maar waar

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela

10

ik had er ook steeds ruzie mee, maar een tijdje terug is er nog eens een topic over geweest en toen ben ik alle tips gaan toepassen die er gegeven werden.

Eerst en vooral de gun op de juiste manier in elkaar steken - en mijn ervaring is ook dat die buis er op de juiste manier op moet, zodat je de tekst gewoon van link naar rechts kan lezen (andersom werkt het veel stroever, raar maar waar).
Dan crisco met je pink aan de binnenkant van de buis doen.
Daarna de fondant heel goed doorkneden met crisco erdoor. Maar goed doorkneden is echt kneden en trekken tot die bijna kauwgom-zacht is en warm.
Fondant er als de bliksem in, rondje er op de juiste manier op (met de gladde kant naar buiten), dichtmaken en duwen. Op deze manier hoef ik de hendel echt maar een keer of 2-3 in te duwen om de hele gun leeg te krijgen. De lijntjes komen er ook heel mooi uit (dus niet zo gekarteld).

Fondant in de magnetron doe ik niet meer, omdat die daarna 3 keer zo snel hard wordt en er echt niets meer mee aan te vangen is (hangt waarschijnlijk van het merk af).

Ik maak de gun ook elke keer schoon met heet water na gebruik. Helemaal uit elkaar halen, alles goed afdrogen nadien.

Nu werkt het echt geweldig goed!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

11

Onwijs bedankt voor alle tips!!
Ik ga het eens uitproberen en hopelijk blijkt mijn sugarcraft gun net zo geweldig als ik me van te voren had voorgesteld!
Ik had het filmpje wat gedeeld was via facebook al gezien, maar zag daar niet in wat ik verkeerd deed.
Ik ga het eens met de crisco proberen en eens even kijken hoe het buisje er opgedraaid is.

Bedankt!

12

De fondant/marsepein inderdaad met crisco en dan "blubber" zacht kneden, dan werkt de sugar gun als een tierelier.
Ook heb ik ondervonden dat hij beter niet helemaal gevuld kan worden, half vol werkt prettiger.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

13

Warden goede tips. Bij mij ging het de eerste prima, daarna heb ik hem zo vervloekt en ver weggestopt.
Nu met deze tips maar eens proberen.
Super thx

Groetjes Yvon

14

pennyroyaltea schreef:

ja maar toch werkt de ene kant soepeler dan de andere kant raar maar waar

Ik ga dat eens testen.  :Y

Groetjes San

15

Goh, er gaat een wereld voor me open. Ga bovenstaande tips ook maar eens proberen. Ben nu in staat dat verrekte ding uit het raam te kegelen.  :s  :lol:

Bedankt!!!!

Snoep verstandig....maak een taart, geef hem weg en.......blijf zelf op gewicht! :)

16

gejo schreef:

Goh, er gaat een wereld voor me open. Ga bovenstaande tips ook maar eens proberen. Ben nu in staat dat verrekte ding uit het raam te kegelen.  :s  :lol:

Bedankt!!!!

NIET DOEN!!!!!!! Ht komt echt helemaal goed! Ik kan echt niet meer buiten mijn sugarcraft gun hoor, en met mij heeeel veel andere.

Groetjes San

17

gejo schreef:

Ben nu in staat dat verrekte ding uit het raam te kegelen.  :s  :lol:

Bedankt!!!!

wacht dan maar eerst tot ik onder je raam sta... zal wel een gilletje geven als je mag kegelen  :P   :Y  :Y

18

gisteren voor het eerst mijn gun uitgeprobeerd maar het ging super!
marsepein eerst heel goed zacht gekneed met veel crisco en het kwam er al uit toen ik de marsepein aandrukte, ik hoefde ook maar heel licht in de hendel te knijpen voor dat het er uit kwam!
Ik had 'm al een jaar in de kast liggen voor dat ik 'm durfde te gebruiken, maar ik ben er héél blij mee nu!

19

Ik lees gewoon mee en bedankt voor de tip.  :thumb:
Het is tijd om de sugargun uit te proberen.  :)

en dames hoe werkte de tips? :D

21

De koker is identiek aan beide zijdes
Het maakt echt niet uit hoe om je hem op de gun schroeft..  ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

toch wel bommeltje.. ik merk persoonlijk toch echt verschil en meerdere mensen hebben het ook gemerkt..

ik geloofde het zelf ook eerst niet

23

Bommeltje schreef:

De koker is identiek aan beide zijdes
Het maakt echt niet uit hoe om je hem op de gun schroeft..  ;)

Ik vond het ook heel erg vreemd toen iemand onlangs die tip gaf hier op het forum, maar ik heb het uitgetest, en bij mij maakt het ook echt degelijk een verschil.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

24

Ohh blij met dit topic! Ik wilde er net zelf één openen. Heb vorige week toch echt bijna mn hand kapotgeknepen op dat ding, er kwam echt zó haast niks uit! Ik ga deze tips ook eens proberen, hopelijk vervloek ik dat apparaat dan niet meer! :D

25

Ik ga het zo ook maar proberen. Gisteravond bijna hele pit crisco gebruikt en heb nog net geen blaren op mijn handen van het knijpen. Rotding...