26

Re: trempereer vraagje

mieperdepiep schreef:

net even gekeken op de patidess-site. Er wordt gewerkt met aroma's (naast dat er soms ook echte fruitpuree in zit). Alleen de koffiesiroop was zonder kunstmatige aroma's.

Tja dat is dus aan jouzelf en aan je klanten of ze dat lekker vinden...

Het is niet slecht, maar ik denk dat het lekkerder kan..

dank je voor het opzoeken en de info!

27

Op mijn basisworkshop 2 jaar geleden werd ons verteld dat we gewoon met limonadesiroop (onverdund) kunnen werken.
Zij gebruikte een gele siroop, ik weet niet meer welke smaak dat was, ik geloof een combi van smaken (tropische vruchten oid).

Ik heb zelf nooit getrempeerd, ga het toch maar eens uitproberen.

Zou het niet handiger zijn om een soort van plantenspuitje te kopen hiervoor? Keertje over de taart sproeien en klaar!
Maar dan moet de sproeier niet gaan verstoppen dus na gebruik schoonspoelen.

Groetjes, Monica

28

als je het sprayt verneveld ook een deel van de smaak
met een flesje of een kwast werkt het beste

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

29

Dan ga ik het toch maar proberen met een kwastje.

Groetjes, Monica

30

als je zonder alochol wilt tremperen kun je ook prima de siroop gebruiken die bij ingeblikt fruit zit. zoals perziken, ananas etc.

31

essusweets schreef:

als je zonder alochol wilt tremperen kun je ook prima de siroop gebruiken die bij ingeblikt fruit zit. zoals perziken, ananas etc.

Daar zit vaak wel heel veel conserveermiddelen in, hoor. Drink ik zelf niet als tractatie..

Wat een boeiend onderwerp! Hier ga ik ook wat mee doen!
Ik ga zaterdag een taart met ik denk boerenjongens vulling maken. Kan ik de taart dan temperen met het sap? Of wordt dat to much boerenjongen? Haha

Of ik ga m maken met monchou of mascarpone en kersenvlaaivulling. Dan temperen met suikersiroop? Klinkt in elk geval al erg lekker!

33

ik gebruik die candybottles van wilton om mee te tremperen

34

VanessaAssenav schreef:

Ik ga zaterdag een taart met ik denk boerenjongens vulling maken. Kan ik de taart dan temperen met het sap? Of wordt dat to much boerenjongen? Haha

Of ik ga m maken met monchou of mascarpone en kersenvlaaivulling. Dan temperen met suikersiroop? Klinkt in elk geval al erg lekker!

Tremperen met brandewijn van boerenjongens is zeker lekker! Afhankelijk van je publiek of het teveel is, je kunt ook alleen wat eetlepels toevoegen aan de suikersiroop.

Bij monchou.. eens denken.. pietsje kirsch, of suikersiroop met kersensap maken?
Suikersiroop naturel kan natuurlijk altijd, als je niet nóg een smaak wilt toevoegen en als je het alleen tegen de droogte van het biscuit te doen is.

mieperdepiep schreef:
VanessaAssenav schreef:

Tremperen met brandewijn van boerenjongens is zeker lekker! Afhankelijk van je publiek of het teveel is, je kunt ook alleen wat eetlepels toevoegen aan de suikersiroop.

Bij monchou.. eens denken.. pietsje kirsch, of suikersiroop met kersensap maken?
Suikersiroop naturel kan natuurlijk altijd, als je niet nóg een smaak wilt toevoegen en als je het alleen tegen de droogte van het biscuit te doen is.

Bedankt voor je antwoord!
Zat ineens te bedenken...gaat je marsepein dan niet smelten met temperen? Of is dat n rare beginners vraag? Haha
Neem aan dat je anders alleen tussen de lagen moet temperen en stukje vd kant moet afblijven? Vind t best spannend om te doen  :o
De gasten houden erg van boerenjongens, daarom leek het mij ook lekker om zo'n vulling te maken. Met monchou is kirsch idd wel n goed idee zeg! Zal daar eens n recept van zoeken....tenzij iemand hem mij zo kan geven :D

Zit alleen nu wel te bedenken hoe ik zaterdag n taart ga vervoeren...in n snik hete auto. Even t forum doorneuzen  :think:  Vragen zich vast meer beginners af...

36

ik deed het eigenlijk ook nooit maar ga t nu zeker proberen

37

Ook ik ben om hoor! Ga het zeker toepassen op mijn volgende taart!

Nu doe ik vaak een laagje (verdunde) lemoncurd onder de crème of slagroom, maar ga dit zeker proberen :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

38

Ik krijg vaak, als ik een taart voor onszelf maak, dat de mensen om me heen het te zoet vinden.
Combinatie vulling en fondant of marsepein.
Zelf vind ik marsepein aan de buitenkant niet lekker, terwijl ik zo wel een stukje lust haha.
Moet ook zeggen dat ik een echte zoetekauw ben en er dus zelf niet zo veel last van heb, maar ja, ik ben natuurlijk niet alleen.
Hier wordt er meestal gewerkt met bc en aardbeienjam, of iets van chocolade.

Als ik het dus goed las, kan ik dan het beste tremperen met iets van citroen/limoen om het zoete een beetje tegen te gaan.
Klopt dat?
Tremperen met alcohol doe ik voor mezelf liever niet, voor klanten kan natuurlijk wel, tenzij het een kinderverjaardag is.

Moet het nog proberen hoor, maar komt wel in orde hahaha.

In ieder geval iedereen enorm bedankt voor de info.

P.s. Ohja, waar trempeer je mee als je een taart enkel vult met slagroom? (kinderverjaardag, dus geen alcohol)
Die kinden lusten niks anders, het liefst ook geen jam er tussen.......

I may not be perfect, but i'm always me

39

mieperdepiep schreef:
essusweets schreef:

Daar zit vaak wel heel veel conserveermiddelen in, hoor. Drink ik zelf niet als tractatie..

haha, je eet de vruchten uit het blik toch ook op bij de slagroomtaart?
daar zitten die conserveringsmiddelen dan ook in.
voor zover ik weet zitten er trouwens geen conserveringsmiddelen in blikfruit. anders heeft het geen nut om ze op siroop te zetten.

ik kan het mis hebben

40

nagelsan schreef:

Ik krijg vaak, als ik een taart voor onszelf maak, dat de mensen om me heen het te zoet vinden.
Combinatie vulling en fondant of marsepein.
Zelf vind ik marsepein aan de buitenkant niet lekker, terwijl ik zo wel een stukje lust haha.
Moet ook zeggen dat ik een echte zoetekauw ben en er dus zelf niet zo veel last van heb, maar ja, ik ben natuurlijk niet alleen.
Hier wordt er meestal gewerkt met bc en aardbeienjam, of iets van chocolade.

Als ik het dus goed las, kan ik dan het beste tremperen met iets van citroen/limoen om het zoete een beetje tegen te gaan.
Klopt dat?
Tremperen met alcohol doe ik voor mezelf liever niet, voor klanten kan natuurlijk wel, tenzij het een kinderverjaardag is.

Moet het nog proberen hoor, maar komt wel in orde hahaha.

In ieder geval iedereen enorm bedankt voor de info.

P.s. Ohja, waar trempeer je mee als je een taart enkel vult met slagroom? (kinderverjaardag, dus geen alcohol)
Die kinden lusten niks anders, het liefst ook geen jam er tussen.......

blikfruitsiroop

of siroop 1:1, dus een deel water en een deel fruit. dik in laten koken, niet bruinen. dan wat fruitsap toevoegen.

41

Ik ga een taart maken met nougatvulling die hier op de website staat. Welke trempereer smaak kan ik het beste hiervoor gebruiken??? Enne VanessaAssenav hoe is het met de vulling van de boerenjongens afgelopen??

42 Laatst bewerkt door ireen123 (23-09-2012 22:03)

Kant en klare siropen zijn ook te gebruiken zoals bijvoorbeeld van Monin. Verder vind je ze als je zoekt op bar syrup.
Sommige merken zijn zelfs geschikt om mee te bakken

Zit al een lekker smaakje aan en is niet te waterig

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

Het is alweer even geleden, maar ik had ook de beroemde trempeer vraag. Met de antwoorden op dit topic ben ik om: ik ga ook tremperen! :)

44

ik gebruikte altijd cake en probeer nu een "echt" kapsel. ik vond  hem zo droog maar nu weet ik waarom! een vraagje,  ik gebruik voor mijn arabische desserts altijd een siroop, die is wat dun, maar zou best dikker kunnen geloof ik. Drank is hierin Zweden niet goedkoop en ik drink ook niet, en heb dus niets in huis. Dus laat ik die liever achterwege. ik voeg wel graag rozenwater of oranjebloesem toe. Deze geeft in combinatie met vaniljecreme een heerlijke smaak, die aan de chipolatapudding van  mona doet denken. De siropen die mijn arabische buren maken zijn meestal ruim een maand goed in de ijskast en en vaak nog langer. Ik neem aan dat ik dit ook zou kunnen gebruiken? of moet het echt met alcohol (in dat geval moet ik de kast van mijn ouders plunderen :D)

45

Hmzz klinkt erg lekker allemaal!
Bij mijn eerst volgende taart ga ik dit zeker eens uitproberen.

Een vraagje nog; hoe krijg je een koffiesmaakje aan de siroop?
Voeg je dan gewoon een beetje espresso toe?  :think:

Limoen/citroen siroop lijkt me ook erg lekker!

Ik heb van Monin siropen in de smaken caramel, noten en ook rozensiroop. Zou dat ook lekker zijn, rozensiroop?
(wil dit ook een keer proberen in een vulling)
En waar zou dat lekker bij combineren, iemand een idee?

Make cake, not war :)

46

Kenzoo schreef:

Hmzz klinkt erg lekker allemaal!
Bij mijn eerst volgende taart ga ik dit zeker eens uitproberen.

Een vraagje nog; hoe krijg je een koffiesmaakje aan de siroop?
Voeg je dan gewoon een beetje espresso toe?  :think:

Limoen/citroen siroop lijkt me ook erg lekker!

Ik heb van Monin siropen in de smaken caramel, noten en ook rozensiroop. Zou dat ook lekker zijn, rozensiroop?
(wil dit ook een keer proberen in een vulling)
En waar zou dat lekker bij combineren, iemand een idee?

rozensiroop is lekker met verschillende noten zoals pistache, amandelen en walnoten, maar ook bij abrikozen en perziken. en Vanille! erg apart is als je bij de buitelandse produkten Kaymak kooptn(bv van Nestle), dit is dikke slagroom, deze meng je door vers geklopte slagroom met wat klopvast, en dan de rozensiroop! ik gebruik deze vulling voor Katayef, arabische pannekoekjes en dat is echt heerlijk!

47

Dankje Esthervv! Met vanille leek me inderdaad ook lekker. Maar ook fruit inderdaad, met een beetje googlen vond ik ook de combinatie rozen/framboos, lijkt me ook een goede.
En de noten inderdaad; met name met amandel (marsepein!) lijkt me goed smaken. Eventueel combineren met een creme of mousse van grand marnier, of hiermee tremperen en dan met rozenbotercreme!

Hemel  ik heb een hoop taarten te bakken als ik alles uit wil proberen  :D  :9  O-)

Make cake, not war :)

48

ik gebruik regelmatig gewone limonade( en dan vaak de Specials van carvan cevitan) en die kook ik een tijdje in zodat het niet te dik is en lekker blijft hangen in je kapsel.
Groetjes Karin

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

49

vraagje.. ik heb het verzoek gekregen om gran manier (spel ik het zo goed?) in mijn taart te verwerken.
dit dus verwerken in de tempeersyrup, maar..wat voor vulling zouden jullie hierbij doen?

50

gran marnier is een sinaasappellikeur
dus alles wat er bij past van room tot fruit tot choc 
keuze genoeg zou ik zeggen

ik taart, jij taart, wij zijn taarten