1 Laatst bewerkt door Naomi182 (19-07-2012 08:47)

Onderwerp: Vulling chocoladebiscuit

Goedemorgen,
Nu vond ik onlangs bij Pinterest een recept voor chocoladecake. Deze hadden ze aan de zijkant bekleed met kitkat en bovenop versierd met M&M's. http://www.recipegirl.com/2011/11/02/ki … book-deal/
Nu heb ik van het weekend een verjaardag en ik deze taart leek me erg leuk! Als het lukt volgens het plaatje, dan ziet het er in ieder geval prachtig uit!
Nu is alleen het recept amerikaans (of engels). De vulling wordt gemaakt met botercreme en creamcheese. Mijn eerdere ervaringen met amerikaanse/engelse recepten is dat ik hun vullingen niet bepaald lekker vindt. Ik vindt monchoutaart heerlijk, maar of zij nu te weinig suiker gebruiken (in mijn optiek dan)..... ik kan er niet echt de vinger op leggen.
Nu zoek ik dus een passende vulling bij de kitkat en M&M's. Hebben jullie hier suggesties voor??? Kunnen alle vullingen ook aan de buitenkant gesmeerd worden als "plaksel"? Daar heb ik dus geen ervaring mee. Wel met botercreme, maar dat wil ik niet gebruiken..... Ik hou er niet zo van en ik denk dat dat veel te zwaar wordt.....
Ohja, voor de cake wilde ik gewoon chocoladebiscuit gebruiken.
Alvast bedankt voor jullie antwoord!

2

Re: Vulling chocoladebiscuit

Hoi Naomi,

Ik heb er pas ook 1 gemaakt (foto staat vast bij mijn berichten) en die heb ik gevuld met slagroom met chocoladesaroma opgeklopt,dulche de leche en opgeklopte chocoladeganache, maar dan heb je wel een heel machtige chocoladebom. Je kan natuurlijk ook vullen met aardbeien of kersen. Ik vind botercreme ontzettend vies en smeer mijn taarten altijd af met opgeklopte ganache. Succes en ik ben benieuwd naar het resultaat :)

3 Laatst bewerkt door SugaHolic (19-07-2012 10:06)

Naomi182 schreef:

De vulling wordt gemaakt met botercreme en creamcheese. Mijn eerdere ervaringen met amerikaanse/engelse recepten is dat ik hun vullingen niet bepaald lekker vindt.

Een vulling met gezouten boter en cream cheese (lees ik in het recept) spreekt mij ook niet aan. Maar je kunt gewoon slagroom kloppen met wat cacao er door, is dat wat? Of een bak chocolademousse. Of juist witte lammetjescreme met vanillesmaak als tegenhanger van de chocoladebiscuit?

Naomi182 schreef:

Kunnen alle vullingen ook aan de buitenkant gesmeerd worden als "plaksel"? Daar heb ik dus geen ervaring mee. Wel met botercreme, maar dat wil ik niet gebruiken..... Ik hou er niet zo van en ik denk dat dat veel te zwaar wordt.....

In theorie kun je datgene waarmee je mee vult wel gebruiken om af te smeren, maar het hangt er vanaf wat je wilt bereiken. Hoe zachter de vulling hoe minder het plakt bij het afsmeren en hoe minder stevig het wordt in de koelkast. Als je bijvoorbeeld slagroom gebruikt om af te smeren zullen de kitkats er sneller afvallen dan met 1:1 botercreme. Maar als je heeeeeel dun smeert met de 1:1 proef je er bijna niks van, plakt het goed, en wordt het mooi stevig in de koelkast. Bij de 1:1 kun je natuurlijk een lepeltje cacaopoeder doen voor de kleur. Als je dus een hele zachte vulling hebt kun je beter iets anders gebruiken voor het afsmeren denk ik.

Zo'n strik eromheen is niet alleen voor de sier, het houdt ook je kitkats op zijn plaats bij het vervoer :-)

Wat ook nog kan: de taart heel strak afplamuren met vulling en er dan een heel dun laagje gesmolten chocolade erover. Direct de kitkats er tegenaan plakken en dan uit laten harden. Dan zitten ze supervast denk ik!

4

Dank jullie wel! Ik heb (door de ganache) een vulling gevonden van bonbonbloc. Die gaat ertussen..... Hoe ik de kitkat ga plakken weet ik nog niet helemaal.... Ik heb nog smeltchocolade.....