1 Laatst bewerkt door bianca-lisa (18-07-2012 17:46)

Onderwerp: 3d cars taart vragen over biscuit

hallo allemaal,

mijn schoonzusje heeft mij gevraagd een 3d cars taart te maken voor de verjaardag van haar zoontje (tegen betaling). Ik doe dat natuurlijk met alle liefde en als ze de ingredienten maar vergoedt ben ik al blij.

Alleen nou wil ze de taart van kruidcake van koopmans (of in ieder geval het liefst daarvan, omdat het wat pittiger is en dan samen met de fondant niet zo zoet wordt.... en die vanille of chocoladetaart wordt wel zo zoet met fondant en dan lust niet iedereen het....)
Normaal werk ik niet met Koopmans, maar gewoon met funcakes en dan lukt het allemaal wel.

Ik vind zelf die kruidcake ook niet lekker, dus vandaar misschien wel. Maar nu is de vraag. Voor een bakblik van 30 cm (rond) hoeveel van die koopmans kruidcake mix moet ik dan gebruiken? En hoe lang zal ie in de oven moeten op welke temperatuur? (heteluchtoven)
en qua vulling: ik wilde eigenlijk vullen met botercreme met lemoncurd (schoonzus vroeg eerst om aardbeien, maar ik gaf aan dat dat wel zoet werd), maar combineert dat wel met die kruidcake?

2

Re: 3d cars taart vragen over biscuit

...ik heb 2 biscuits gebakken in een cakevorm en dan naast elkaar en dan snijd je zo de vorm van 'Lightning McQueen' er uit....
Dus zal op het pak wel staan hoeveel je nodig hebt voor 1 cake... ik ken die kruidcake helemaal niet... :s

...Hand over the cupcake!!! ...and no one gets hurt!!!

3

gewoon 2 cakes bakken dus? oeps, bak nooit cakes, nog tips tegen het mislukken?
en die vulling, iemand die weet of dat zal smaken met kruidcake?

4

Ik vind kruidcake heerlijk,
Maar met fondant ?!?!
Het eerste wat bij mij opkwam is JAKKES

alettasbakery.nl

5

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik bak heel vaak cupcakes van die kruidcake! En ik kan zeggen: smaakt juist HEERLIJk met fondant!!  :D

7

hmm, dit klinkt als, ik bak beter morgen even wat cupcakes om te proeven of de combinatie iets is of niet....

8

...je schoonzus vroeg toch om kruidcake met fondant... dan zal ik dat gewoon doen.... T'is haar wens... en ze betaald er voor... dus ik zou er niet te veel werk van maken....
Kost alleen maar tijd en geld :p

9

@deesl, op zich ben ik het met je eens, maar ze baseerde haar keuze op het feit dat ze eens kruidcake heeft geproefd, nog nooit in combinatie met fondant of vulling....

ik nu wel, en ik vind het vies.... een vriendin van mij ook, en mijn dochter zat me ook aan te kijken met zo'n hoofd van: dit kun je niet menen.....

kostte overigens vooral tijd, zo'n pak kruidcake zijn de kosten niet, en restjes fondant heb ik zat in huis, juist om eens wat dingetjes te proberen...

alleen de vulling kost wat, maar daar heb ik maar klein beetje van gebruikt en kan straks in de gewone taart ook worden gebruikt.
4 soorten gemaakt:
kruidcake met fondant
kruidcake met fondant en lemoncurd
kruidcake met fondant en citroenkwart
kruidcake met fondant en peer/caramel pudding.

Alleen de laatste is nog niet geproefd.
De eerste door 4 kinderen, 50% vond het wel aardig, de andere 2 niet
de tweede heb ik zelf geproefd, tja, gewoon niet lekker
de derde heeft een vriendin geproefd, die heeft de cupcake na 2 happen opengemaakt om de vulling eruit te eten, de rest vond ze niet lekker.......

heb mijn schoonzus maar een berichtje gestuurd, dat ze de rest moet komen ophalen om te proeven.....

10 Laatst bewerkt door bianca-lisa (19-07-2012 12:49)

zelfde bericht blijkbaar 3 x geplaatst.....

11 Laatst bewerkt door bianca-lisa (19-07-2012 12:49)

1 x was wel genoeg

12 Laatst bewerkt door petrawb (19-07-2012 12:54)

ik ken de kruidencake niet, maar mocht het niet werken, kan je toch ook aan je biscuit mix een smaakje toevoegen... ik heb dat bij een choco taart gedaan (een paar theelepeltjes kaneel) en het smaakte daardoor idd wat minder zoet en machtig.... succes ermee!!

13

schoonzus is net komen proeven, en ze vond het zelf wel lekker (smaken verschillen), maar moest toegeven dat kruidcake met fondant en vulling wel heel machtig (te machtig) is.
ik ga dus gewoon een biscuit maken, en even kijken voor een smaakje. Iets van Lorann, maar even kijken wat ze hier voor smaakjes verkopen (webshop gaat nu iets te lang duren, rijd ik wel even naar Houten :))

14

Nou succes dan maar....! We zien de foto wel verschijnen ;)

15

zal ik ook doen naar wens hoor,

16

't is champagne biscuit geworden. nu nog vullingen bedenken, zal iets met aardbei worden denk ik

17

dit zijn ze geworden:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=202186