1

Onderwerp: Dubbele oven IKEA ???

Goedenavond,

Wij zijn druk bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken en we komen toch elke keer weer uit bij de IKEA. Afgelopen weekend een offerte laten maken en we zijn al 99% zeker dat we de keuken gaan bestellen. Voordat we 'm gaan bestellen wil ik graag weten of iemand hier ervaring heeft met de FRAMTID DOV8/2. Dat is de dubbele hetelucht oven van IKEA en ik ben er helemaal verliefd op. Dan kan ik nog meer bakken en ook wat meer gerechten tegelijk maken uit mijn kookboeken :) Nog snel een linkje naar de oven...

ikea.com/nl/nl/catalog/products/10156208/

Dus wie kan haar/zijn ervaringen met me delen ???

Groetjes,

Biancka

2

Re: Dubbele oven IKEA ???

Geen ervaring met de oven, wel een waarschuwing;
Onderdelen van IKEA apparatuur zoals ovens, koelkasten etc. zijn ontzettend lastig te verkrijgen als ze kapot zijn. Mijn man werkt in een onderdelen winkel en het is 9 vd 10 keer niet mogelijk om iets simpels als een knopje te vervangen. Dus vraag even na bij de IKEA of hun onderdelen van hun apparatuur wel kunnen leveren.

3

lijkt mij raar. Deze oven is die niet van de firma whirlpool? als je even googelt kom ik dat tegen. Kan mij vergissen natuurlijk.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4 Laatst bewerkt door Brenda1512 (26-04-2012 20:26)

In de praktijk is dan 1 van de 100 onderdelen van Whirlpool, die is zo vervangen, maar de andere 99...

Is met meerdere "goedkopere" merken zo.
Als dit niet zo was geweest hadden wij onze spullen bij IKEA vandaan gehaald, maar nu dus niet. Ik ben een grote fan van IKEA dus daardoor is mijn mening niet gekleurd ;-)

Vrienden van ons hebben een IKEA keuken, maar ergens anders de apparatuur vandaan om deze reden, dat past ook, daar zorgt IKEA voor, en voorkomt teleurstellingen in de toekomst.

ik kan uiteraard niet in jullie knip kijken en het is jullie afweging, maar wou je wel even waarschuwen!

Aanvulling van manlief:
Als het dan wel volledig Whirlpool is verwijst IKEA want het is een lijn speciaal voor IKEA dus moeten hun de onderdelen hebben, en IKEA verwijst naar Whirlpool...

5

bedankt voor de tip  :thumb: (voor mij is het te laat nu, heb mijn afwasmachine juist gaan kopen bij Ikea enkele maanden geleden)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

6

Zorgen dat er niets geen knopjes & rekjes kapot gaan ;-)
Verder, veel plezier van je vaatwasser!

ik heb in december de NUTID OV9 gekocht.

(.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40218182/ )

bij mij hadden ze niet standaard de ophangbeugels mee geleverd, aangezien ik alleen de oven had gekocht. heb toen gebeld met ikea. ze hebben mij de beugels gratis toegezonden en de instructie gemaild en telefonisch uitgelegd. ik had heel goede service!

dus met de oven zelf geen ervaring alleen met die ik gekocht heb. maar de ervaring van ontbrekend onderdeel is iig heeeel erg goed!

hopelijk heb je er wat aan

voor de glutenvrije taarten!

8

Bedankt voor de reacties :) Manlief wil zowiezo alles bij IKEA kopen omdat hij dan zeker weet dat alles past en we laten de keuken ook monteren door het montagebedrijf van IKEA dus dan kan alles in 1x geplaatst worden.

Mocht het echt helemaal misgaan met de oven en de onderdelen die we nodig hebben niet te verkrijgen zijn dan zullen we er vast voor kiezen om dan op dat moment een nieuwe te kopen maar dat zullen we tegen die tijd wel zien. Toch bedankt voor de waarschuwing. Ik heb wel gevraagd waar we voor onderdelen van alle apparatuur terecht konden en toen kregen we te horen dat dat bij het onderdelenhuis kon. Ik zal er rekening mee houden dat dat dus niet het geval is :)

Nu ga ik weer op de bank liggen. Keelpijn......verhoging. Jaaaa, lang leve de griep :(

9

Allereerst beterschap! Hier hetzelfde helaas :s

En vervolgens; veel succes met de verbouwing van jullie keuken!

10

ik heb een de NUTID OV9 oven en hij doet het  helemaal perfect ik ben er blij mee gebruik hem bijna elke dag  :Y

11

Inmiddels zijn we druk bezig met de verbouwing. Geen keuken meer (EEEEKS !!!) en het is nu vooral alles voorbereiden voor de nieuwe keuken die de 16e geplaatst word :) Met dubbele oven !! YAY Nog twee weken en dan zit de nieuwe keuken erin. Zo spannend :)

glutenvrijtaart schreef:

bij mij hadden ze niet standaard de ophangbeugels mee geleverd, aangezien ik alleen de oven had gekocht. heb toen gebeld met ikea. ze hebben mij de beugels gratis toegezonden en de instructie gemaild en telefonisch uitgelegd. ik had heel goede service!

dus met de oven zelf geen ervaring alleen met die ik gekocht heb. maar de ervaring van ontbrekend onderdeel is iig heeeel erg goed!

goedenavond dames, hoe is de ervaring met de NUTID OV9?
ben van plan om deze oven aan te schaffen maar lees ook negatieve beoordelingen op internet; oa niet goed warm worden vd oven en het snel kapot gaan van de bakthermometer.
alvast bedankt voor jullie reactie!

13

Nicolette2505 schreef:
glutenvrijtaart schreef:

ben van plan om deze oven aan te schaffen maar lees ook negatieve beoordelingen op internet; oa niet goed warm worden vd oven en het snel kapot gaan van de bakthermometer.

Ik heb deze oven al een jaar of 4 hier staan en ben er erg blij mee.

Een deel van het warmte element boven was op gegeven moment stuk dus hij verwarmde niet regelmatig, maar dit is hartstikke goed, snel en bovendien gratis opgelost door whirlpool via ikea. Ondanks dat ik de juiste (garantie)bon niet meer had, maar wel kon laten zien wanneer ik de keuken aangeschaft had. Overigens heb je geloof ik 5 jaar garantie op de apparatuur van ikea.

Op dat dingetje na ben ik er tevreden over en hij warmt in mijn beleving goed snel op en bakt regelmatig.  :)

Alle apparatuur (Dat is niet alle apparatuur die IKEA verkoopt) die Whirlpool aan IKEA levert is volledig afkomstig van Whirlpool. Dus niet slecht een enkel onderdeel.

Onderdelen kunnen binnen 10 jaar gewoon nageleverd worden. Dit kan via IKEA besteld worden bij Whirlpool of wanneer buiten garantie via een onderdelenwinkel die ook gewoon bij Whirlpool kan bestellen.

(Ik ben zelf een medewerker al enkele jaren van Whirlpool)

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

bedankt voor jullie reactie dames! ik ben overtuigd   :)

16 Laatst bewerkt door @funcooking (31-07-2012 08:19)

Vizzstick schreef:
Nicolette2505 schreef:
glutenvrijtaart schreef:

Ik heb deze oven al een jaar of 4 hier staan en ben er erg blij mee.

Een deel van het warmte element boven was op gegeven moment stuk dus hij verwarmde niet regelmatig, maar dit is hartstikke goed, snel en bovendien gratis opgelost door whirlpool via ikea. Ondanks dat ik de juiste (garantie)bon niet meer had, maar wel kon laten zien wanneer ik de keuken aangeschaft had. Overigens heb je geloof ik 5 jaar garantie op de apparatuur van ikea.

Op dat dingetje na ben ik er tevreden over en hij warmt in mijn beleving goed snel op en bakt regelmatig.  :)