Re: help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??
Ik vind ze geweldig, ga dit meenemen ter inspiratie voor m'n geboorte cupcakes (hoor al op de achtergrond dat dat wel eerst uitgetest moet worden van tevoren )
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??
Ik vind ze geweldig, ga dit meenemen ter inspiratie voor m'n geboorte cupcakes (hoor al op de achtergrond dat dat wel eerst uitgetest moet worden van tevoren )
Een heel oud topic maar hier was ik ook naar opzoek!
Super leuke voorbeelden allemaal. Ik sta nog in tweestrijd of ik icing/vloeibare fondant of babycakes melts ga gebruiken. Keuzes keuzes...
Vind belangrijk dat het lekker is en je er geen kies op breekt.
Ik werd ook benieuwd en ben gaan proberen...
Een half succesje; cc zijn net iets te hoog geworden. Moeilijk vind ik om precies goed te doseren en ze mogen niet bol zijn.
Glazuur gemaakt van poedersuiker met beetje water. Dit eroverheen en staat nu uit te harden.
Volgende keer kleurtje erdoor, want nu blijf je de cake zien.
Genoeg leermomentjes
Poging 1 officieel mislukt
Glazuur te kort laten drogen en toen ik hem oppakte brak de bovenlaag...
Wordt glazuur van poedersuiker en water wel hard? Bedoel zo hard als die roze koeken. En is het wel echt mooi wit en niet te doorzichtig?
Jammer dat ze zijn gebroken! Ik probeer volgende week denk ik n paar.
idd een leuk topic weer wat nieuws geleerd
ik ga ze ook proberen voor mijn dochter haar verjaardag
zou je ze ook kunnen bedekken met 2 kleuren icing?
gr
idd een leuk topic weer wat nieuws geleerd
ik ga ze ook proberen voor mijn dochter haar verjaardag
zou je ze ook kunnen bedekken met 2 kleuren icing?
gr
Naast elkaar bedoel je? Lijkt me lastig. Misschien wel een rondje in t midden. Eerst 1laag erin schenken, drogen en dan een rondje in t midden maken/schenken.
ik heb deze cuppies eerst gedoopt in vloeibare fondant van balina en uit laten harden, erna de geprinte rondjes er met een klein beetje water opgeplakt. ze waren mooi vlak, goed uitgehard en heerlijk van smaak. er moest echt wel nog wat water bij om het goed vloeiend te krijgen zodat het in de hoekjes kwam. te dun is ook weer niet goed want dan krijg je vast drassige cake. een aantal heb ik gedoopt (die waren wat hoog) maar later heb ik de fondant er met een lepel opgeschept heb ik wat geschud met de cupcakes om het goed te verdelen.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=197102
Zo hard als roze koeken klopt idd. Maar bij mij waren ze nog niet genoeg gestolt...
Blijft ietsje doorzichtig (tenminste bij mij)
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??