Onderwerp: help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??

Ik zit al een tijdje vol bewondering te kijken naar de site www.planet-cake.com .
Hier hebben ze de meest schitterende cupcakes.
Deze wil ik ook maken maar wat gebruiken ze op de cupcake??
Zou het iets van vloeibare fondant zijn?? En dan hier vervolgens de marsepein op verwerken ofzo.
Het maakt namelijk dat de cupcakes er erg strak en chique uitzien.

Wie kan mij helpen? Misschien een van de ervaren dames??
een voorbeeldje is bijvoorbeeld ; (omdat een link niet lukt een copie van de plaatje, ik hoop dat dat mag?!)

http://i50.tinypic.com/vg3h1y.jpg

http://i50.tinypic.com/25a3m0x.jpg

Groetjes van Nicole!!

2

Re: help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??

Het zou ook gewoon Icing kunnen zijn, die zo dun is dat het er tussen loopt! :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

volgens mij gewoon fondant-glazuur.
kan je ook in elke kleur mengen.

4

Als ze gedaan hebben wat ze in het boek doen, dan kan het alsnog gewoon rolfondant zijn: Ze wrijven dan als het ware  met een klein flexibel plasticje ( 'flexi-scraper') de fondant uit zodat het helemaal aan het cc-papiertje aansluit.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Adrienne schreef:

Als ze gedaan hebben wat ze in het boek doen, dan kan het alsnog gewoon rolfondant zijn: Ze wrijven dan als het ware  met een klein flexibel plasticje ( 'flexi-scraper') de fondant uit zodat het helemaal aan het cc-papiertje aansluit.

volgens mij moet je dan best hard duwen om het zo in het papiertje te krijgen (de vouwtjes zijn ook keurig gevuld zonder dat ze 'beschadigd' of gebogen zijn) Ik gok toch op vloeibaar fondant of glazuur..

Dan eigenlijk eerder glazuur aangezien dat uithard..
Ik heb nog een emmeltje vloeibaar staan.. wellicht dat ik dat een keer zo uit kan proberen..

Ik beloof niet dat het volgende week is :lol: maar zodra ik het gedaan heb laat ik het weten.. (mocht iemand anders niet uitsluitsel kunnen geven.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Bommeltje schreef:

[volgens mij moet je dan best hard duwen om het zo in het papiertje te krijgen (de vouwtjes zijn ook keurig gevuld zonder dat ze 'beschadigd' of gebogen zijn) Ik gok toch op vloeibaar fondant of glazuur..

Ik geloof bij nader inzien inderdaad ook dat er hier geen sprake van rolfondant kan zijn; het zit ook veel te diep en perfect aansluitend :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Ik denk een laagje fondantglazuur met een uitgestoken rondje rolfondant (de bovenste is denk ik rolbare chocolade of chocoladefondant) erop :) Geweldige site trouwens, kende ik nog niet...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

ziet er wel heel gaaf uit. misschien ook maar eens fondantglazuur proberen.... :think:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Ik kan je vast vertellen dat dat nog niet zo eenvoudig is als het lijkt.... Ik heb het ook eens gedaan en alles zat onder: ik, de keuken, mijn schort, de cakepapiertjes :D :S

Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

gelukkig denken jullie met me mee!
Ik ga het toch eens proberen (zonder kinderen om me heen).
Het fondantglazuur is dat wat ik in de webshop kan kopen??

Groetjes van Nicole!!

11

Ik weet niet precies wat er met fondantglazuur wordt bedoeld (moet ik dan denken aan het spul dat je ook van Dr Oetker kan kopen, die zakjes glazuur die je in warm water moet leggen en dan uit kunt knijpen?), maar het spul bovenop deze cupcakes lijkt veel op wat ik in het boekje Cupcakes van Sue McMahon als "suikerglazuur" beschreven zie staan: 250-350 g poedersuiker met 4 eetlepels water mengen, eventueel kleurstof toevoegen en dan kun je het over je cakeje gieten.

12

Jozien schreef:

Ik kan je vast vertellen dat dat nog niet zo eenvoudig is als het lijkt.... Ik heb het ook eens gedaan en alles zat onder: ik, de keuken, mijn schort, de cakepapiertjes :D :S

hahaha ik zie je al helemaal voor me met de glazuur tot in je haren!! :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

In die zakjes van dr 'utker' zit ook suikerglazuur alleen zit daar dan kleur- en smaakstof doorheen, toch?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

14

Fondant smelten in de magnetron met een beetje glycerine erin....dat is toch hetzelfde???? Toch???

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

15

Fondantglazuur is net zo als bovenop een tompoes.
Heel lekker.
Ik vind ze er erg leuk uit zien ik ga het ook maar eens zo proberen.

16

Jozien schreef:

:D:D Herk

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

17

Volgens mij is dat vloeibare eiwitglazuur??

18

Misschien een hele domme vraag, ben immers een beginner:
Hoe krijg je je cakeje zo plat en precies tot onder het randje??
Mijn cakejes vul ik tot 3/4 en komen dan boven de rand uit met een bolling. Snij je gewoon de bovenste laag eraf? Zonde om dit weg te snijden toch?

19

Linda2601 schreef:

Misschien een hele domme vraag, ben immers een beginner:
Hoe krijg je je cakeje zo plat en precies tot onder het randje??
Mijn cakejes vul ik tot 3/4 en komen dan boven de rand uit met een bolling. Snij je gewoon de bovenste laag eraf? Zonde om dit weg te snijden toch?

Wanneer ik ze uit de oven haal leg ik er een bakpapiertje op en daarbovenop eventjes  een zware snijplank, zo worden ze mooi recht.
(Dit doe ik dus terwijl ze nog in het bakblik zitten. Het bakpapiertje is ervoor dat m'n cakeje niet aan de snijplank blijft plakken)

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

20

Jeetje dat ik daar niet opgekomen ben....ik vroeg me echt af hoe jullie ze zo strak krijgen. :) Volgende keer maar eens proberen.

Ok, volgens de meerderheid zal het fondantglazuur zijn.
Maar nu; kant en klaar kopen in webshop of zoals kadohke zegt fondant smelten met glycerine???

En als ik dan toch aan het vragen ben wat is het verschil tussen fondantglazuur en eiwitglazuur(oa. qua smaak)?? Misschien stomme vraag voor jullie

Groetjes van Nicole!!

22

Phoe.. Ik was dit topic kwijt. heb me een dag kapot gezocht.. dacht echt van Helluuppp!! maaree... GEVONDEN :D:D

Vind het erg mooi hoe dat zo strak in t papiertje zit. Lijkt me iid ook vloeibaar. Anders is het denk niet zo mooi te krijgen in de plooitjes.

Nu ga ik deze dus ff opslaan! hehe en het met de tijd ook eens uitproberen :D

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

23

Mama's nieuwe hobby schreef:

Ok, volgens de meerderheid zal het fondantglazuur zijn.
Maar nu; kant en klaar kopen in webshop of zoals kadohke zegt fondant smelten met glycerine???

En als ik dan toch aan het vragen ben wat is het verschil tussen fondantglazuur en eiwitglazuur(oa. qua smaak)?? Misschien stomme vraag voor jullie

Ik zeg: kopen.... ik vind die gekochte eenvoudiger werken en mooier glimmen. Eiwitglazuur en fondantglazuur verschillen eigenlijk niet van smaak, behalve dat eiwitglazuur (royal icing dus) hard wordt. Tis in elk geval mierzoet allebei :D (fondantglazuur is het glazuur van roze koeken, eiwitglazuur van die harde suikerbloemetjes). Je kunt het wel allebei nog een smaakje geven, citroen bijvoorbeeld vind ik wel lekker.

24

ik heb gisteren op deze manier mijn cakejes gedecoreerd omdat ik het zo mooi strak er uit vind zien....het is redelijk gelukt :)

ik heb icing genomen, wel zo dun dat het in het papiertje zakt...werkt perfect!

ik zal eens een foto gaan zoeken, komt er aan :D

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

25

Ben heel benieuwd Dorien! :)