1

Onderwerp: Heeft iemand een ijsmachine die niet in de diepvries moet staan?

hallo allemaal,

Ik ben volgende week jarig en aangezien ik tijdens mijn opleiding banketbakker een half jaar 'ijsbereidingen' heb gedaan, zou ik nu graag een ijsmachine willen kopen om zelf ijsjes te maken.

Aangezien mijn hele familie bij legt en ikzelf ook al wat gespaard heb, hoef ik niet voor het goedkoopste apparaat te gaan, maar ben ik op zoek naar een apparaat waar ik de rest van mijn leven plezier van heb.

Ik heb altijd te weinig plaats in mijn diepvries, dus ik verkies een apparaat dat uit zichzelf koelt. Tijdens mijn lessen van toen was er een medestudent die vertelde over een toestel dat niet in de diepvries moet staan, maar wel koelt op een uurtje tijd. Dat lijkt me ideaal, maar ik ben natuurlijk niet zo slim geweest om te vragen welk toestel ze had.

Heeft iemand van jullie een dergelijk apparaat? Kunnen jullie me tips geven waarop ik moet letten bij de aankoop van een dergelijk apparaat?

groetjes sam

2

Re: Heeft iemand een ijsmachine die niet in de diepvries moet staan?

misschien zijn deze links handig? Ik heb zelf namelijk een goedkopere die wel in de vriezer moet staan

http://www.kieskeurig.nl/ijsmachine/informatie

http://www.kieskeurig.nl/ijsmachine/all … %5D=104172

3

Ik heb er eentje zoals de derde van boven (2e link).
Hij bevalt prima, alleen gebruik je hem (ik athans) niet veel. Ik heb hem twee jaar en 3 x gebruikt.......
Ik vind hem te weinig ijs geven (1 liter klinkt veel,maar het is weinig met twee personen, laat staan voor 2 volw. + 2 kind).

Hij staat dus al geruime tijd in de kast.......

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

4

Ik heb de nemox gelatissimo. Prijzig (c €250) maar het geld zeker waard.

Aan het huishouden doen ga je niet dood, maar ik neem liever geen risico!
http://creataartjes.webklik.nl

5

Bedankt voor jullie tips! Ik ben nog druk bezig met het lezen van reviews en vergelijken van prijzen, na het weekend ga ik beslissen.

groetjes samantha

6

Magimix heeft een super ijsmachine.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

7

connie11 schreef:

Magimix heeft een super ijsmachine.

Bedankt voor je feedback! Ik heb gisteren besloten om idd voor deze te gaan, ik ga hem straks kopen, ben zooooo benieuwd! :)

8

Laatst een workshop bij Kees Raat gehad en die vertelde dat Nemox de motor van de magimix levert. We hebben de machines naast elkaar gebruikt en wij waren unaniem voor de Nemox. Net even beter resultaat, maar de magimix is ook absoluut goed.

9

Xaar schreef:

Laatst een workshop bij Kees Raat gehad en die vertelde dat Nemox de motor van de magimix levert. We hebben de machines naast elkaar gebruikt en wij waren unaniem voor de Nemox. Net even beter resultaat, maar de magimix is ook absoluut goed.

Oei .... te laat! Ondertussen staat een magimix te blinken in mijn keuken!
Toch bedankt voor je informatie,

groetjes

hoe bevalt de ijsmachine? ik ben namelijk ook aan het overwegen om er een aan te gaan schaffen.

11

Ik ben zeer tevreden over mijn magimix. Wat ik vooral schitterend vind is dat ik meerdere ijssoorten achter elkaar kan maken, zonder te pauzeren. Een vriendin van me heeft een Nemox Gelato Gelatissimo, en zij moet tussen elke batch een kwartiertje wachten. Geen ramp natuurlijk, maar geduld is niet mijn sterkste kant  O-)

ah fijn dat hij zo goed bevalt, ennuh wachten is zeker ook niet een van mijn sterkste kanten, dus wel heel fijn om te weten.

13

welke magimix heb je nu als ik vragen mag ?

14

te laat gelezen deze vraag.
Ik heb ook een ijsmachine en die van mij heeft al heel wat gedraaid de afgelopen zomer met bosvruchten ijs, pompoenijs en nog veel meer.

Ik ga mij dan eens verdiepen in de Magi mix...niet om te kopen maar gewoon uit nieuwsgierigheid.