1

Onderwerp: hoeveel crisco in 1 zakje candymelts

Hoi,

Ik wil weer cakepops maken met candymelts maar de vorige keer kreeg ik de melts niet vloeibaar hoeveel crisco ik er ook bij deed. Het was erg dik dus. Zijn de candymelts veranderd? Lijken ook toch minder dekkend of zo. Maar goed hoeveel crisco gebruiken jullie op 1 zakje candymelts?

2

Re: hoeveel crisco in 1 zakje candymelts

Hai pupil,

je kan ook speciale 'cacaoboterdrops' kopen om je candymelts vloeibaarder mee te maken. Heb je dat al eens geprobeerd? Crisco heb ik zelf nog nooit gedaan, dus daar kan ik je niet meer helpen  :nooo

Groetjes, Monique

3 Laatst bewerkt door pupil (15-07-2012 11:59)

Hoi moparf,

Nee die heb ik nog nooit gehad, wordt het daar wel goed vloeibaar mee? Verandert de smaak dan ook niet? En hoeveel gebruik je daarvan? Ik las iets van 10% tov melts?
Thanks.

4

Tsja, ik heb ze thuis klaarliggen om een keer te proberen, maar ben er nog niet aan toegekomen  :D Maar die stelregel van 10% staat mij ook wel bij. Ik denk dat als ik ze ga gebruiken ik eerst de hoeveelheid candymelts afweeg die ik denk nodig te gaan hebben en dan 10% van dat gewicht in cacaoboterdrops. Als ik mijn melts heb gesmolten doe ik dan in kleine beetjes de cacaoboterdrops erbij totdat het de vloeibaarheid heeft die ik zou willen.  :Y

Maar heb hier dus eigenlijk ook geen ervaring mee  ;) Ik weet wel dat ze speciaal gemaakt zijn omdat de candymelts niet zo goed vloeibaar zijn!

Groetjes, Monique

5

Ok thanks!

6

De cacaoboterdrops zijn idd speciaal gemaakt voor het wat dunner maken van candymelts.

Crisco werkt ook, echter is crisco in koude toestand niet hard. Dus op het moment dat je candymelts stollen, worden ze nooit meer zo hard als voorheen, aangezien er zachte crisco doorheen zit.
Cacaoboterdrops zijn wel stevig, maar behoorlijk dun op het moment dat ze warm zijn..

Cacaoboterdrops geven geen raar smaakje aan de candymelts

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Bij mij werkte het prima met criso. Ik heb het op gevoel toegevoegd. Net zolang tot de candymelts vloeibaar genog waren.

Succes!

8

Zo deed ik het eerst ook maar de laatste keer bleef ik maar toevoegen en werd niet dunner, wat doe ik fout? En ook de melts op lagere temp gesmolten dus dat is het ook niet.

op een zakje candy melts ongeveer 2 afgestreken eetl. crisco.
cake pops, gedoopt in candy melts ,met daaraan crisco toegevoegd worden ook gewoon hard.

Gewoon helemaal geen candy melts meer kopen  :P

Ik ben overgestapt op de babycakes melts. Ge-wel-dig!
Vloeibaar van zichzelf en drogen veeeeeeel strakker op! Ook super lekker van smaak.
Je ziet echt n verschil bij pops met candy melts of babycakes melts.
Niet iedereen heeft ze te koop maar ik kwam ze gelukkig tegen bij Taartoutlet, lucky me zitten ze op 10min afstand. Maja ze bezorgen ook. Ik wil niets anders meer.

11

Hansje,

Thanks.

12

Vanessa,

Hoe smaken ze dan? Is dat anders dan vanillesmaak van wilton?

En dekt de kleur goed?

Ik zat ook zo te klooien met de melts het bleef maar dik

Heb nu melts bij de bakboerderij gekocht en die zijn super

14

Janneke,

Thanks. die hebben we hier niet.

pupil schreef:

Vanessa,

Hoe smaken ze dan? Is dat anders dan vanillesmaak van wilton?

En dekt de kleur goed?

Ze zijn nog lekkerder en ook soort vanille.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=195690
Dat zijn die van mij van n tijdje terug.
Je ziet dat de cakepops wat scheurtjes hebben maar daar zie je niets van weer. Drogen heel strak op en mooi wit. Bij candy melts zie je bijna altijd zo'n toefje op de pop. Hier niet bij.
Weet niet precies hoeveel pops uit 1zak melts gaan maar aangezien ik vandaag 75 ga maken kom ik daar snel genoeg achter. Heb voor de zekerheid 3 zakken gehaald haha

16

Dan moet ik die de volgende keer ook maar eens proberen. :)

17 Laatst bewerkt door pupil (16-07-2012 20:44)

Ik zie de foto nu pas hier vandaag maar had hem al eens eerder gezien. Ze zien er prachtig uit! :thumb:

Dank je. Heb er gisteren 75st gemaak. Jeetje wat gaat dat n stuk sneller met n spuitzak haha. Maar voor 75st heb je ongeveer 1.1/3 zak melts nodig.
Sommige pops waren weer wat gescheurd (komt door t muffinrecept) maar ook die zijn mooi opgedroogd. Drogen gaat btw ook erg snel. Zet ze nooit in de koelkast.
Je kan t altijd eens proberen, zakje kost 3.75euro volgens mij. Is t niets, heb je t in elk geval geprobeerd.
Maar denk dat je blijft hangen bij de babycakes melts haha ;)

19

Dat is idd niet veel 1 1/3 zakje. Zet je ze niet in de ijskast? Wel als je ze bewaart toch? En hoelang bewaar je ze? Volgende keer ga ik echt babycakes melts kopen.

IJskast als in de vriezer? Niet als ze helemaal klaar zijn, dan staan ze gewoon in n kast bv.  Volgens mij 'moeten' candy melts in de koelkast hard worden, babycakes melts niet. Drogen en harden waar je bij staat.
Ik hou vaak 1week aan,  dus ik heb ze gisteren gemaakt, dan zijn ze tm volgende week ma goed. Denk dat t wel langer kan hoor maar ben zelf n mietje met houdbaarheidsdata  :/
In 1zakje zit 400gr dus vond t ook nog meevallen. Had er 3 gekocht haha Heb nu dus ruim over. Denk omdat t zo vloeibaar is je er minder van nodig hebt dan candy melts. Wil t ook nog eens zelf gaan kleuren, kijken of dat wil.

Ga ze zo wegbrengen...

21

heb nu 2 lepels crisco in 1 zakje candymelts v wilton, krijg hem niet dun....argh

22

magnetron moet toch lager he? op 500 watt....

23

lijkt wel of dat spul veranderd is....in het begin lukte het zo in een keer....zelfs zonder crisco een keer gedaan meen ik

24

Candymelts 'moeten' helemaal niet in de koelkast staan.. het gaat alleen een klein beetje sneller...

Candymelts zijn niet veranderd, maar als jij je wijze van opwarmen steeds aanpast, ja dan veranderd er wel steeds iets.

Ik heb nu toch regelmatig de candymelts van Wilton gebruikt, en nog nooit problemen gehad  :nooo

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

25

ik verander de wijze van opwarmen niet....

ik had eerst ook geen problemen ermee