Onderwerp: Biscuit zakt in.....
Hoi ik ben 13 jaar en bak al een paar maandjes taarten en cakes. Inhad eerst een vierkante vorm van 25 cm. De biscuit kwam daar altijd mooi uit en smaakte goed. Ik bakte in een heteluchtoven en op 165 graden ong. 35 min. Ik doe het zo: eerst leg ik de eieren in een bak met heet water. Daarna doe ik de eieren en de suiker em vanillesuiker in de keukenmachine en mix 2 minuten lage stand en 10 hoog en 1 min laagste stand. daarna schep ik de gezeefde bloem, maizena en bakpoeder er doorheen.
Ik heb laatst een nieuw bakblik gekocht. Een vierkante vorm van 20 cm. Ik doe precies hetzelfde wat ik deed bij de vorm van 25 cm, maar in de oven, dat je nog ong. 5-10 min. moet bakken zakt het midden van de biscuit in. Als ik de biscuit eruit haal laat ik hem 3 min. in het bakblik afkoelen en daarna op het taartrooster. Als ik hem wil doorsnijden is het biscuit in het midden naar beneden gezakt en is hij niet meer goed open te snijden.
Ik snap niet wat ik fout doe, want doe ik doe precies hetzelfde als bij de 25 cm vorm, en bij die kon item wel goed doorsnijden en was het midden even hoog als de zijkanten. HELP ME alsjeblieft!!