1 Laatst bewerkt door E11ufje (11-07-2012 18:13)

Onderwerp: Foto wrappers

Hoi allemaal!

Ik ben nu zo'n 1,5 jaar bezig met de leuke hobby van taarten bakken en ben hier vaak om inspiratie op te doen en tips te lezen. Zelf plaats ik eigenlijk weinig tot niets, want mijn taarten zijn vaak al zo veel geplaatst (of die erop lijken) dat ik persoonlijk mijn taarten weinig meer vindt toevoegen. Hetzelfde geld voor de vragen die ik heb: met een beetje zoekwerk is inmiddels alles hier al te vinden, super fijn!

Maar nu heb ik 'eindelijk' iets waar ik hier geen inspiratie van kon vinden en tevens ook niets over kon vinden: cupcake wrappers met eigen foto's en teksten erop!
Ik mocht voor mijn vriendin cupcakes maken en aangezien mijn andere (ook zo leuke) hobby het werken met Photoshop is, wilde ik deze 2 dingen graag combineren en kwam ik op dit idee. Ik heb hier op het forum rond gezocht en op google, maar ik kon het (nog) niet vinden. Dus deel ik dit leuke idee graag met jullie! Want je kan op deze manier leuke foto's en teksten bewerken in de cupcakes en er iets heel persoonlijks van maken voor alle gelegenheden. Dus dan is het niet zozeer knutselen met de cupcakes zelf, maar met de wrapper!

Mochten er mensen zijn die graag iets bewerkt willen hebben en zelf niet met photoshop om kunnen gaan: ik wil graag helpen en iets in goed overleg ontwerpen.

Hier dan de Housewarming cupcakes:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PF7XYAB4.jpg

2

Re: Foto wrappers

Dit is zeker leuk zeg!! Ben heeel erg benieuwd hoe je dat hebt gedaan :D ! Zou ik dit ook met mijn logo kunnen doen?

Groetjes, Tabitha         www.sweetiecake.nl
"Keep calm and have a (cup)cake"

3

Zijn de cupcakewrappers gedrukt op 'gewoon'  papier?  Dus gewoon het papier dat door in de printer gaat?

4

Ziet er trouwens erg mooi en vrolijk uit.

5

Ik ben ook wel benieuwd hoe je het gedaan hebt.
Ziet er heel leuk uit!!

6

how-to,how-to,how-to!!!  :D  :Y

groetjes yvon

7

Bedankt voor de leuke reacties!  :Y

@Tabithar: het is zeker mogelijk om met je eigen logo te doen!

@JufjeA: Ik heb deze op fotopapier van de Action geprint. Ik wilde wat steviger papier hebben, wat zeker niet te duur was. Enig nadeel bij deze (kwamen we tijdens het knippen achter) is dat de inkt lichtelijk blijft afgeven als je erover heen wrijft.
Op 1 a-4tje kan ik 3 wrappers tegelijk kwijt.

@Abilicious en Yvonne 72: Ik heb dit dus in Photoshop gedaan en het is daarom ook nodig dat je met dat programma kan werken, want het is helaas geen simpel programma. Maar een basale beschrijving kan ik wel geven:
- Ik heb een cc wrapper template gedownload (is een bewerkbare lege afbeelding in de vorm van een wrapper in de juiste wrapper maat)
- De wrapper template in photoshop voorzien van een leuke achtergrond (zijn ook te downloaden), de foto's op maat gemaakt  en op de template geplaatst en een tekst erbij gezet.
Een leuke bijpassende lettertype vind ik altijd bij www. dafont .com
- Daarna dus uitgeprint op fotopapier van de Action, uitgeknipt en om de cupcakes gevouwen.
- En klaar zijn de persoonlijke cupcakes!

8

Echt superleuk!
Ik ken wel iemand die met photoshop werkt dus ga dit even doorbrieven.
Bedankt voor je antwoord!!

9

@E11ufje Ik heb een webshop met printable's voor Dessert-Tables en heb daarin ook deze wrappers en ook bijpassende cupcaketoppers. Dus geheel onbekend is het niet.

Ik print zelf altijd mijn print vaak uit op 120 grams papier van de v&d en dit papier werkt prima. Ben er idd ook al achter gekomen dat fotopapier niet helemaal ideaal is hiervoor.

Groetjes, Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

10 Laatst bewerkt door marieke84 (11-07-2012 22:38)

1 x is genoeg, haha.

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

11

@Marieke: en dan nog wat, jij bent mij ook niet onbekend  ;)
Ik ben Elviera en had kunnen weten dat je dit ook zou zien  :D
Leuk en thank's voor de reactie!

12

Heel mooi, die had ik ook graag gehad toen ik verhuisde  :D

13

Heel erg leuk. Helaas heb ik geen printer. Werk wel met photoshop :)

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

14

@ meissie: dat is grappig, ik zou het eerder andersom verwachten: wel een printer, maar geen (ervaring met) photoshop  :lol:

Maar iedereen nogmaals bedankt voor de complimenten!

En ik geloof best zoals Marieke84 zegt dat het niet iets onbekends is, maar vond het wel verrassend dat ik er nog weinig tot niets over kon vinden. Dus nu is het i.i.g. wel weer wat bekender!  :Y

15

E11ufje schreef:

@Marieke: en dan nog wat, jij bent mij ook niet onbekend  ;)
Ik ben Elviera en had kunnen weten dat je dit ook zou zien  :D
Leuk en thank's voor de reactie!

Joh dat had ik gewoon helemaal niet door. Wist niet dat jij ook actief was op het forum. Had het natuurlijk stiekem wel kunnen weten want jij doet veel met photoshop idd, haha. Wat een toeval. Enne de printables gaan steeds meer NL veroveren dus ik denk dat er binnenkort wel meer over te vinden is.

Groetjes Marieke