1

Onderwerp: kwarktaart op kleur houden

Ik heb een recept van mijn moeder, voor kwarktaart.
Toen we die vroeger maakten, bleef het kwark met slagroom en vruchtensapmengsel mooi lichtroze.
Laatst heb ik dat recept weer eens gemaakt en toen het kearkmengsel helemaal stijf geworden was, was het weer helemaal wit.
Enig idee hoe ik mijn aardbeienkwarktaart toch roze kan houden/krijgen?

2

Re: kwarktaart op kleur houden

Ik maak zelf eigenlijk nooit kwarktaart zonder een mix, dus weet het niet zeker. Maar zou je niet gewoon n drupje rode kleurstof er doorheen kunnen doen?

3

Abilicious, thx, dat zou natuurlijk kunnen, maar 'vroegah' deed mijn moeder dat ook niet en bij haar bleef het mengsel echt rose na opstijven.
Het recept van mijn moeder werkte met siroop. Toen ik die gebruikte werd het mengsel wit, maar ik heb het ook al geprobeerd met gepureerde aardbeien (uit blik), maar ook toen werd het wit.

Verder niemand een idee om aardbeienkwarktaart rose te laten zijn, zonder er kleurstof aan toe te voegen?

4

misschien andere siroop gebruiken??

5

Dan kan ik je ook niet verder helpen, heb echt geen idee :s
Succes

6

Ik maak ook mijn eigen kwarktaart en daar doe ik frambozen siroop In en die blijft mooi roze. Misschien ipv moet je dat eens proberen .

7

@Lcm, welke siroop gebruik jij? Ik wil het liefst een aaardbeienkwarktaartje maken, dus wellicht kan ik de aardbeienvariant van jouw siroop proberen.
Of zou het niet uitmaken?
Ik heb het al gedaan met aardbeien in blik, dat sap gebruikt, en zelfs de aardbeien zelf gepureerd en erdoor gedaan, maar ook dan werd het mengsel wit....

8

Ik gebruik altijd gepureerd fruit en daarbIj dan siroop. Ik heb siroop van Karvan cevitem en huiswerk van de plus gebruikt. Ik heb echter nog nooit blik fruit gebruikt dus daar kan ik niks over zeggen.

9

@Lcm, vers fruit pureren? Moet je daar eerst nog de kook overheen doen (geen idee waarom overigens, misschien pureert het dan mooier/makkelijker)?
Zou ik jouw recept voor je eigen kwarktaart mogen? Dan kan ik zien waar het eventueel anders is dan het recept dat ik heb, en mogelijk ook waar het kleurverschil aan ligt.

10

Lcm schreef:

Ik gebruik altijd gepureerd fruit en daarbIj dan siroop. Ik heb siroop van Karvan cevitem en huiswerk van de plus gebruikt. Ik heb echter nog nooit blik fruit gebruikt dus daar kan ik niks over zeggen.

Moet je die zelf maken dan :+

:lol:  :lol:  :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

Misschien helpt grenadine ipv aardbeisiroop. Ik heb altijd het idee dat dat 'minder oplost' dan gewone aardbeilimonade.

12

Sowieso zat er vroegâh veel meer kleurstof in siroop. Dus misschien dat ie daarom zoveel beter zijn kleur hield  ;)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

13

dat zo zou maar eens kunnen Sweettooth.
Ik heb eigen merk Appie siroop, grenadine, aardbei, framboos, bosbes en tropical staan. Ik zal zoonlief eens vragen welke smaak zijn voorkeur heeft, hahahaha.

14

met aardbeiensiroop gemaakt en staat nu (weer niet roze) op te stijven.
@Lcm, mag ik toch jouw recept? Want je geeft aan dat de jouwe wel roze blijft.

15

ik snap niet waarom je je kwarktaart persé roze wil hebben.
als je deze maakt met lekkere verse aardbeien uit het seizoen en je kwarktaart is dan heerlijk, waarom zou je er kleurstof aan toevoegen?

16

Geen idee eigenlijk, want je hebt hartstikke gelijk, als ie goed smaakt, is het prima.
Maar ik vraag me nog wel af waarom die vroegah wel roze bleef en nu niet....

17

Ik snap het wel hoor.. want zo'n roze taart ziet er ook gewoon gezelliger uit  :Y

Ik vermoed ook dat het komt omdat er 'vroegah' meer kleurstoffen in de siroop zat..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

18

Ik zal even kijken of ik het recept kan vinden. Ik zit trouwens net te bedenken dat het ik hem maak met yoghurt ivm kwark.

19

gebruik je gelatine? dan kan je nog de rode variant kiezen

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl