1

Onderwerp: Kenwood KM 262

Hoi allemaal,

Ik ben geslaagd voor mijn MBO en mag van mijn ouders een leuk cadeautje uitzoeken. Een keukenmachine staat natuurlijk bovenaan mijn verlanglijstje. Ik ben is gaan oriënteren op apparaten en vond de Kenwood KM 262. Al wat ouder, maar voor 150 euro is die compleet.

Heeft iemand ervaring met deze Kenwood en is het verstandig om een verouderde apparaat te kopen?

Hoop dat iemand mij advies kan geven.

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

2

Re: Kenwood KM 262

Ik heb deze en ben er best tevreden mee.

Ik vind alleen de kom af en toe wat klein: als ik een sponge cake maak van 370g eieren (+/- 7,5 ei) en 470g suiker, dan komt de hoeveelheid beslag tot 2 mm van de rand. Ik moet de snelheid dan ook heel geleidelijk aan laten oplopen, anders vlieg alles uit de kom.

Dus .... hij is zijn prijs zeker waard, maar als ik nog een andere keukenrobot koop ooit, dan neem ik er eentje met een grotere inhoud.

Ik denk ook niet dat het kwaad kan om deze versie te kopen wegens 'verouderd'

3

Dat klinkt al beter dan dat ik op internet las. De recensies waren super slecht. Er stond dat het apparaat na enkele weken al uit elkaar viel etc.

Fijn om even wat te kunnen lezen over het gebruik, dankjewel!

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

4

iRoshelle schreef:

Dat klinkt al beter dan dat ik op internet las. De recensies waren super slecht. Er stond dat het apparaat na enkele weken al uit elkaar viel etc.

Vreemd dat er zo'n slechte recensies zijn. Ik mag echt niet klagen, hij doet het prima en ik gebruik hem nu toch al meer dan 2 jaren.

5

sam schreef:
iRoshelle schreef:

Vreemd dat er zo'n slechte recensies zijn. Ik mag echt niet klagen, hij doet het prima en ik gebruik hem nu toch al meer dan 2 jaren.

Ja, ik baalde van die recensies omdat hij op het moment maar 150 euro kost. Dat is natuurlijk een prachtige prijs! Ik hoop dat er nog meer mensen reageren!

6

Ik hem hem zelf ook draait elke dag heb hem nu bijna een jaar en heb absoluut niks mis mee al ben ik het met Sam eens dat ik volgende keer een Kenwood met grotere inhoud koop

7

Ik heb een nieuwere versie uit de 260 serie. Ik vind hem echt ideaal. De inhoud kan groter inderdaad, maar voor mij is het op dit moment niet heel belangrijk.

Heeft de 262 ook alle accessoires erbij? Omdat ik niet dagelijks taarten bak maar wel een goede machine wilde voor de keren dat ik het wel doe, vind ik de extra accessoires echt de moeite waard. Ik gebruik hem daardoor nóg vaker.

Enne, hij staat hier nog mooi op de aanrecht ook! :)

Don't just dream your life, but live your dreams too!

ik zou hem niet kopen, er zijn teveel slechte ervaringen, kijk ook maar op het forum. reparaties alom. (via google kan je het makkelijker vinden)

I never met a calorie I didn't like....

Ik heb m ook, maar na 2,5 jaar gebruik is hij sinds gisteren kapot.
De motor draait nog maar de garde draait niet meer rond in de beslag kom.
Machine maakt wel veel lawaai, maar desondanks maakt hij wel luchtig beslag.

10

ik weet niet of het dezelfde is, maar in het makrokrantje staat er nu 1 in de aanbieding voor ook 150 euro dacht ik zo...... misschien wel niet de beste kwaliteit.maar dan kun je in ieder geval even vergelijken voor je iets gaat kopen :)