1

Onderwerp: Aardbei-banaan vulling... Iemand tips?

Hallo,
Mijn schoonzusje wil graag een bruidstaart met aardbei-banaan vulling... Heeft iemand hier ervaring mee? Normaal maak ik meestal een fruit-banketbakkersroom combinatie. Zou ik een banaansmaak aan het banketbakkersroom toe kunnen voegen?
als iemand tips heeft, dan hoor ik ze graag!!!  :P

2

Re: Aardbei-banaan vulling... Iemand tips?

mmm klinkt lekker! dus ik lees even mee :lol:

ik zou alleen voor een bruidstaart niet met BBR werken aangezien die dan natuurlijk in de koeling moet. en het is juist zo mooi als die op een mooi gedekte tafel kan paraderen!

ik maak altijd de bananensmaak van de kloppudding van dr oetker.
Dit was voorheen saroma.
Als je deze aanmaakt met 500 ml slagroom ipv melk kun je hier heel goed je taart mee vullen.
Dit doe ik bijna altijd in combinatie met aarbeienbavaroise.

4

Zoals hierboven de combi van kloppudding en dan een laag
plakjes banaan )even in de citroensap leggen en het is heerlijk

Ik maak de bankebakkersroom op basis van water en de mix van funcakes, dan kun je het prima buiten de koelkast bewaren.
Ik heb afgelopen vrijdagochtend ook een taart gemaakt voor mijn zus haar bruiloft en die hebben we zaterdagmiddag einde van middag pas opgegeten, hij was heerlijk!!!  :9 er zat zelfs limoenbavarois in en dat bleef ook gewoon goed bij 22'C

6

:think: Waarom voor nep gaan als je ook echt kunt gebruiken?
Banaan en aardbei pureren, maken als bavarois of door je bc; smaakt toch veel lekkerder dan al die E-tjes :s

:think: ik zou het dan wel combineren met bijv lemoncurd, is zo zoet anders lijkt mij  :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Sandra..... laten we zeggen dat jullie geluk hebben gehad.....

lieke-webbie schreef:

ik maak altijd de bananensmaak van de kloppudding van dr oetker.
Dit was voorheen saroma.
Als je deze aanmaakt met 500 ml slagroom ipv melk kun je hier heel goed je taart mee vullen.
Dit doe ik bijna altijd in combinatie met aarbeienbavaroise.

Oeh! Dat klinkt lekker! Dat kan ik morgen wel proberen in combinatie met zo'n blikje aardbeien vlaai vulling van excellent van de Appiehein! Hmm heb er nu al zin in!

Carien schreef:

Sandra..... laten we zeggen dat jullie geluk hebben gehad.....

Echt? Wat had er kunnen gebeuren dan? Dit was pas mijn eerste taartje wat niet in de koelkast paste... Ik dacht dat dat wel 1 dagje kon  :o 
Heb hiervoor alleen nog maar 4 kleine verjaardagstaartjes gemaakt...

10

Carien schreef:

:think: Waarom voor nep gaan als je ook echt kunt gebruiken?
Banaan en aardbei pureren, maken als bavarois of door je bc; smaakt toch veel lekkerder dan al die E-tjes :s

:think: ik zou het dan wel combineren met bijv lemoncurd, is zo zoet anders lijkt mij  :think:

kan je  gepureerd fruit door je creme doen ? ook door  meringue creme?

gaat de gepureerde banaan dan niet verkleuren?

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

11

In bavarois zit slagroom, dat kan  echt niet een dag buiten de koeling :nooo 
Ook bbr, ook al is het aangemaakt met water, moet in de koeling (er zit melkpoeder in). Zoek maar eens na hier, er is veel over geschreven. Marianne (the big boss hier ;) ) heeft het eens nagevraagd, het moet echt, ook volgens Baukje (of van wie dat poeder ook is).

marga-vink schreef:

Zoals hierboven de combi van kloppudding en dan een laag
plakjes banaan )even in de citroensap leggen en het is heerlijk

Hmmm dat klinkt ook lekker!!!

13

Spidygirl, ja hoor, dat kan :Y ; zo maak ik altijd aarbeienbc.  Kun je niet dagen buiten de koeling houden, maar vers gemaakt wel een dag of 2.
Ik zou banaan dan wel eerst met citroen besprenkelen, zoals hierboven ook al is aangegeven.

14

Carien schreef:

Spidygirl, ja hoor, dat kan :Y ; zo maak ik altijd aarbeienbc.  Kun je niet dagen buiten de koeling houden, maar vers gemaakt wel een dag of 2.
Ik zou banaan dan wel eerst met citroen besprenkelen, zoals hierboven ook al is aangegeven.

thanks

ik vind die smaakstoffen het ook allemaal net niet
laatst wel verse citroensap door de creme gedaan en die was zo verschrikkelijk lekker.
dan ga ik het snel eens proberen met vers fruit.
en dan gaan de potjes smaak de deur uit!
ik hou van vers , zoveel mogelijk vers en niet uit pakjes of zakjes.

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

15

:thumb:  :D

Carien schreef:

Ook bbr, ook al is het aangemaakt met water, moet in de koeling (er zit melkpoeder in). Zoek maar eens na hier, er is veel over geschreven. Marianne (the big boss hier ;) ) heeft het eens nagevraagd, het moet echt, ook volgens Baukje (of van wie dat poeder ook is).

Ok, weer wat geleerd! Dit forum is echt SUPER!
Dan moet ik dus maar opzoek naar een extra koelkast  :P haha

17

ik bedenk me net iets

als ik het verse fruit pureer en er dan (halfzoete )  jam van maak  , dat kan natuurlijk ook door de creme
is het dan wat langer houdbaar?

en kan je banaan wel tot jam koken?  ik heb nl nog nooit in winkels een pot bananen jam gezien

spidygirl schreef:

ik bedenk me net iets

als ik het verse fruit pureer en er dan (halfzoete )  jam van maak  , dat kan natuurlijk ook door de creme

en kan je banaan wel tot jam koken?  ik heb nl nog nooit in winkels een pot bananen jam gezien

bananenjam lijkt me heerlijk.... :P

19

Sandra Roelofs schreef:
spidygirl schreef:

ik bedenk me net iets

bananenjam lijkt me heerlijk.... :P

ja dat lijkt mij ook wel heeel erg lekker.
we gaan het maar gewoon eens proberen.
we zien wel wat er gebeurd

20

volgens mijn geheugen staat er iets bij de ingezonden recepten hier, heb ooit eens zoiets gemaakt :think:

21

Carien schreef:

Ik had laatst ook een feest waar de taart een aantal uren buiten de koelkast moet blijven staan en de mensen wilde perse bbr. Ik heb toen funcakes zelf een mail gestuurd en volgend hen is het geen  probleem om een taart, gevult met bbr van funcakes, voor max 6 uur buiten de koelkast te bewaren als deze bekleed is met fondant of marsepijn. hij moet uiteraard niet in de zon staan.
Ik heb dit zo aan de mensen vertelt en zij hebben zelf de keuze gemaakt dat ze het wel aandurvde.

22

lieke-webbie schreef:
Carien schreef:

Ik had laatst ook een feest waar de taart een aantal uren buiten de koelkast moet blijven staan en de mensen wilde perse bbr. Ik heb toen funcakes zelf een mail gestuurd en volgend hen is het geen  probleem om een taart, gevult met bbr van funcakes, voor max 6 uur buiten de koelkast te bewaren als deze bekleed is met fondant of marsepijn. hij moet uiteraard niet in de zon staan.
Ik heb dit zo aan de mensen vertelt en zij hebben zelf de keuze gemaakt dat ze het wel aandurvde.

Wat raar dan dat ik een mail kreeg dat het niet buiten de koelkast kon.....