Re: Wie heeft nog een lekkere combi voor de kleine verleiding uit de MJAM?
Dan zou je het misschien moeten doen met een mengsel wat ze gebruiken voor slagroom truffels (slagroom, suiker en boter).
Heb je daar toevallig een recept van
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wie heeft nog een lekkere combi voor de kleine verleiding uit de MJAM?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Dan zou je het misschien moeten doen met een mengsel wat ze gebruiken voor slagroom truffels (slagroom, suiker en boter).
cassie schreef:Dan zou je het misschien moeten doen met een mengsel wat ze gebruiken voor slagroom truffels (slagroom, suiker en boter).
![]()
Ja hoor
* 125 gr roomboter, 250 ml (slag)room, 100 gr fijne kristal- of basterdsuiker, 1 vanillestokje, snufje zout
Zorg dat alle ingrediënten op kamertemperatuur zijn.
Snijd het vanillestokje in de lengte open, doe de zaadjes, het stokje en wat zout bij de room in een pannetje.
Verwarm de slagroom tot ze bijna kookt en laat de vanille ca een kwartier op een zeer laag vuur in de room trekken (gebruik evt je vlamverdeler).
Voeg de suiker toe tot deze volledig is opgelost
Laat het suikerroommengsel afkoelen tot kamertemperatuur en verwijder het vanillestokje.
Klop in een kom de zachte boter los met een mixer.
Voeg geleidelijk het roommengsel toe en blijf kloppen tot een mooie gladde crème ontstaat.
Doe de crème in een spuitzak en spuit er mooie vormpjes van op bakpapier. (Of in dit geval dus op je koekje )
Zet het in een goed koele koelkast en laat in ca 4 uur opstijven.
Of zet het in de vriezer en laat het daar ongeveer een uurtje.
Voor het in de chocolade dompelen niet allemaal tegelijk uit de koeling halen, omdat ze anders te snel weer warm en zacht worden.
Wat leuk meiden dat er een topic voor/van gemaakt is!! Toevallig heb ik er gisteren zelf sneeuwpoppen van gemaakt met monchou.
Ik heb kleintjes gemaakt met een bitterkoekje als bodem en grote met een kerstschuimkrans als bodem. Daarop een mengsel van slagroom met monchou. Doordat de slagroom erg zacht is moet je het even in de diepvries zetten en dan krijg je de chocolade er perfect op. Ik heb ze met witte chocolade gemaakt en dat ging prima.
foto's staan op mijn hyves (http://joseverheij.hyves.nl/)
Botercreme van de mix, water vervangen door amaretto, op bitterkoekje. Mmmmmmm!!
bitterkoekje met komt ie:
wittechocoladetruffelchampagnecreme (3x woordwaarde)
of
champagnetruffelwittechocoladecreme
en pure chocolade... maar ga ook witte proberen!
Bitterkoekje met Hazelnoot creme ( botercreme mix met hazelnoot patidesse) en witte of pure/melk chocolade..
ik heb gisteren gemaakt:
bitterkoekje met mint-botercreme en pure chocolade.
Erg lekker, en een beetje after eight achtig...
bitterkoekje met mbc met geprakte banaan en pure chocolade!
Robin schreef:bitterkoekje met caramelbotercreme... of i.p.v. een bitterkoekje een roomboterkoekje. Heeeeel erg lekker!
Hoe maak je caramel botercrème?
Ik heb dit gemaakt met de patidess. Ik ben er helemaal weg van! Het is wel aan te raden met pure chocolade, want caramel is van zichzelf al erg zoet!
Ik heb vandaag 3 smaken gemaakt.
Moccabbc met fijn gehakte moccaboontjes (bbc van de mix met wat patidess erdoor)
Slagroombbc (bbc van de mix en wat patidess erdoor)
Champagnebbc met frambozensmaak (bbc van de mix met wat patidess er door heen en een theelepel frambozenjam)
Ik heb gewerkt met pure en melkchocolade.
Ik heb ze gemaakt voor goede vrienden van ons...die komen ze vanmiddag ophalen...weten alleen niet wat ze bij mij komen ophalen...
Als het lukt zal ik wat foto's plaatsen.
Ik heb vandaag 3 smaken gemaakt.
![]()
Moccabbc met fijn gehakte moccaboontjes (bbc van de mix met wat patidess erdoor)
Champagnebbc met frambozensmaak (bbc van de mix met wat patidess er door heen en een theelepel frambozenjam)
Ik heb ze gemaakt voor goede vrienden van ons...die komen ze vanmiddag ophalen...weten alleen niet wat ze bij mij komen ophalen...![]()
Soor, maar ben niet zo goed in de afkortingen van de verschillende crèmes
bbc=? banketbakkers crème of bonbonbloccrème of ?
liesje13 schreef:Ik heb vandaag 3 smaken gemaakt.
![]()
Ik heb ze gemaakt voor goede vrienden van ons...die komen ze vanmiddag ophalen...weten alleen niet wat ze bij mij komen ophalen...![]()
Soor, maar ben niet zo goed in de afkortingen van de verschillende crèmes
![]()
bbc=? banketbakkers crème of bonbonbloccrème of ?
OEPS ik had BC moeten typen (Botercreme bedoelde ik)
Okay...dan snap ik het weer... Zal hem er bij zetten. Bedankt voor je inbreng
Ik heb voor onze dochtertjes met smoeltjes als onderkant bc met gepureerde banaan en pure chocola.
Hoe kan ik de bc er het beste opspuiten want ik krijg ze echt niet zo mooi als ik ze hier voorbij zie komen!!!!!
Ik ga dit topic in ieder geval opslaan!!! Wat een heerlijke combi's!!!
Ik heb ze gemaakt voor de leidsters van kdv en psz maar die waren ook erg te spreken over deze lekkernij!!!
Groetjes Sabrina
Gatverjakkie, wat klinkt dit toch allemaal verrukkelijk! Er zit niets anders op dan toch echt ALLES uit te proberen !
Wat leuk meiden dat er een topic voor/van gemaakt is!! Toevallig heb ik er gisteren zelf sneeuwpoppen van gemaakt met monchou.
Ik heb kleintjes gemaakt met een bitterkoekje als bodem en grote met een kerstschuimkrans als bodem. Daarop een mengsel van slagroom met monchou. Doordat de slagroom erg zacht is moet je het even in de diepvries zetten en dan krijg je de chocolade er perfect op. Ik heb ze met witte chocolade gemaakt en dat ging prima.
foto's staan op mijn hyves (http://joseverheij.hyves.nl/)
Heb even op je hyves de foto's bekeken!! Maar, wat ben jij goed zeg!! Wat een prachtige taarten, koekjes enzovoort!!!!!
Ik hoop dat ik ook ooit net zo goed word
Zou iemand mij even stap voor stap het maken van zo'n leuk koekje uit willen leggen?!
Zou iemand mij even stap voor stap het maken van zo'n leuk koekje uit willen leggen?!
Dit staat in de Mjam en ik weet niet of je dit dan zomaar op het forum mag zetten . Ik denk het niet eigenlijk.
namens e.b.m. plaats ik deze variatie:
Kahlua chocodreams
Ik heb ze gemaakt van zelfgemaakte bitterkoekjes (net een slagje groter dan gekochte bitterkoekjes. Laagje caramel erop (buitenste rand vrijlaten), meringue crème met Kahlua (Kahlua beetje bij beetje bij de botercrème tot het de gewenste smaak heeft) erop spuiten, koelkast even in om op te stijven, daarna met huishoudfolie nog wat bijmodelleren tot een blanda-achtige vorm, weer even opstijven en daarna dippen in getempereerde chocola. Decoratie erop en voilà!
wat geweldig dit allemaal! Ik sla ze gelijk op ter inspiratie
Dit slaan we even op
Ik wil ze voor de kerst weer maken in verschillende smaken, maar vroeg me af.... Hoe lang zouden jullie ze bewaren? Ik zou ze denk ik een kleine week in de koeling bewaren en anders invriezen denk ik. Het liefst zou ik ze gewoon leuk op tafel zetten, maar vind dat toch tricky. Op temperatuur laten komen, een dagje op tafel zetten en dan opeten of weggooien denk ik. Wat denken jullie hierover????
Tevens denk ik erover om misschien de fondue choco van de xenos eens te proberen voor oa dit, iemand ervaring met deze choco? Ik verwacht dat dat mooi dun smelt en glanzend opdroogt, maar weet niet of ik daar gelijk in heb.....
Oooo wat klinkt dit heerlijk! Dit ga ik zeker met de kerst proberen
Toch maar even de combi's bij mijn favorieten gezet
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wie heeft nog een lekkere combi voor de kleine verleiding uit de MJAM?