Onderwerp: taart helemaal bol
mijn kapsels worden elke keer helemaal bol. komt dit omdat ik mijn oven te hoog zet??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » taart helemaal bol
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
mijn kapsels worden elke keer helemaal bol. komt dit omdat ik mijn oven te hoog zet??
Dat kan. Probeer eens op lagere temperatuur te bakken. (ik bak zelf op 150 gr hete lucht constant)
Een klein beetje bolling is niet zo heel erg, dat wordt vanzelf plat als je het kapsel stort.
het is ook niet een beetje heb nu de oven op 150 gezet hopen dat dat lukt
ik trek de mix altijd aan de zijkant een beetje op en trek uit het midden wat mix gaat prima
ik zet de temperatuur (hete lucht oven ) eerst op 120
en na 10 minuten op 140 en dan na 10 minuten op 165 voor de resterende tijd.gaat prima!
bedankt voor de snelle reacties. kapsel staat in de oven en nu gaat het wel goed joepie haha
Oh hier heb ik ook altijd last van?
Ga ook maar eens proberen om de temp lager te zetten. Was dat bij jou wel goed gegaan Vicky?
heb ik ook altijd en de oven staat hier op 145 maar ik doe meteen als het klaar en snijplank er op en dan is ie mooi plat de boven kant komt toch onder dus je ziet er niks van
He suus,
Doe je dat als hij nog in het blik zit?
Ik zet hem namelijk meteen op een rooster, en dan zie je straks op de bovenkant van die mega strepen van het rooster erin. (of ben ik nou echt mega blond?)
hallo yvon
je stort ze onderste boven op het rooster waardoor de bovenkant onderkant van je taart wordt en zo de onderkant boven is en mooi glad
Hier lukt het ook nog steeds niet om mn taartbodem goed te krijgen...
Overal uitstulpingen als ik de silliconenvorm gebruikt.
Ben nu in de vierkante vorm aan het proberen, met het recept van de site hier, alleen dan met zelfrijzendbakmeel.
Iemand nog tips?
Groetjes,
Claudia
Hier lukt het ook nog steeds niet om mn taartbodem goed te krijgen...
Overal uitstulpingen als ik de silliconenvorm gebruikt.
Ben nu in de vierkante vorm aan het proberen, met het recept van de site hier, alleen dan met zelfrijzendbakmeel.
Iemand nog tips?Groetjes,
Claudia
Probeer het eens met een metalen bakvorm en met de mix. Dan kan het bijna niet mislukken.
Ik lees ff mee, mijn taarten zijn ook altijd bol.. Maar als jullie de oven op 150 graden zetten. Hoeveel minuten doen jullie um er dan in?
He suus,
Doe je dat als hij nog in het blik zit?
Ik zet hem namelijk meteen op een rooster, en dan zie je straks op de bovenkant van die mega strepen van het rooster erin. (of ben ik nou echt mega blond?)
jep hoeft maar heel even maar dan is ie meteen mooi plat even laten staan en dan uit de vorm halen.
Werkt bij mij perfect
He suus,
bedankt voor je antwoord, dat omdraaien snapte ik nog wel,
maar ik had het nu ook met een bol taart, die kun je niet omdraaien vandaar.
thx
He suus,
bedankt voor je antwoord, dat omdraaien snapte ik nog wel,
maar ik had het nu ook met een bol taart, die kun je niet omdraaien vandaar.
thx
Als je hem nog in de vorm hebt zitten kun je met een broodmes plat langs de kanten snijden, dan is ie ook mooi recht.
Dan op een rooster storten.
Erg bol komt door een te hoge temperatuur. Maar een beetje bol is vaak niet te voorkomen bij het bakken. Maar het is eenvoudig op te lossen.
Na het bakken leg ik er een velletje bakpapier op, dan een snijplank, even goed platdrukken tot aan de rand van de vorm. Dan draak ik het hele spulletje om en stort ik hem uit de bakvorm. Dan leg ik de bakvorm er weer los overheen tegen het uitdrogen. Zo wordt het mooi plat.
Voordeel van aandrukken is dat je cake dan weer overal even massief/luchtig is. Nadeel van bijsnijden is dat je de grote luchtbellen in het midden laat bestaan, waardoor hij daar dan minder stevig is. Hij kan dan in het middel weer gaan doorzakken als je er veel spul opdoet (fondant, marsepein, boetseersels).
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » taart helemaal bol