1

Onderwerp: Welke thermometers gebruiken jullie?

Ik zit te twijfelen of ik een chocoladesmelter aanschaf, of dat ik een thermometer koop. Nu heb ik bij de Sligro de thermometers in verschillende prijsklasses gezien.

Welke ervaringen hebben jullie met thermometers?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Welke thermometers gebruiken jullie?

Ik heb die van de sligro. Een digitale met zo'n prikstokje aan een ijzerdraad. Wel handig omdat er ook nog een houdertje bijzit met een magneet. Je kan hem dan aan de buitenkant van je oven 'plakken' en het meetgedeelte in je oven hangen. Kan je ook nog testen of je oven de juiste temperatuur heeft, (bijv, bij macarons luistert dit nogal nauw). Was iets van tussen 12 en 17 euro geloof ik...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Ikea heeft ze ook, het is een kookwekker en thermometer in 1, ik geloof 6,95 euro werkt prima!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

4

Heb een thermometer met zon voeler en programmas dat ie gaat piepen als de juiste temperatuur is bereikt

5

Dank jullie, ik hoop dat er nog meer ervaringen voorbij gaan komen.
Ik denk idd wel dat het wijzer is (voor mij dan) een thermometer aan te schaffen, omdat je die voor meerdere doeleinden kunt gebruiken, dan een chocoladesmelter (die mss ook niet zo nauwkeurig is qua temperatuur).

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

6

Chocola smelt je op 40 graden maar je verwerkingstemperatuur ligt 10 graden lager ongeveer.. dus weet niet of ie regelbaar is..

7

etmc schreef:

Heb een thermometer met zon voeler en programmas dat ie gaat piepen als de juiste temperatuur is bereikt

Welke is dat dan als ik vragen mag :lol: ben ook op zoek

Lieve groetjes van Nicole

8

Cdn candythermometer