1

Onderwerp: PME of Wilton Turntable??

Ik wil een hogere turntable kopen (heb nu de houten draaischijf van Ikea)

Maar vraag me af wat jullie ervaringen zijn met Wilton of PME?  welke is handiger? en is zo'n Tillting draaiplateau handig?  :/

Het prijs verschil tussen wilton en PME is nogal groot :s

Zoete groetjes, Inti

2

Re: PME of Wilton Turntable??

Is er iemand die ervaring heeft met deze draaiplateaus??

Zoete groetjes, Inti

Sorry ik ben daat geen evaring mee. Die van de ikea vind ik nog goed genoeg werken ;p

4

Ik heb ook die van de Ikea, dus kan je niet helpen, maar misschien kan je de draaischijf ergens op zetten? Op een omgekeerde pan ofzo? Is ie ook hoger  :D

5

ik heb die van PME en vind het echt een heerlijk ding! ik heb hem vorig jaar bij Taart & Trends gekocht. Ik zou inmiddels niet meer weten wat ik zonder zou moeten

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek

6 Laatst bewerkt door Rins (25-06-2012 21:39)

:/ 1x is genoeg

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek

7

Nee een draaischijf ophogen is geen optie want dat is niet stevig. En de draaischijf van de ikea kan je niet schuin neerzetten.

Dank je wel Rins voor je ervaring.
Is er nog iemand die de dure wilton-draaiplateau heeft?

Zoete groetjes, Inti

Ik heb die van pme en kan niet meer zonder :D

9

Ik heb ook die van PME en héél tevreden over: spuitwerk gaat een pak aangenamer en het antislipmatje bovenop is ook een dankbaar iets!

Take a walk on the cake side of life

10

Ik heb op zowel die van PME als die van Wilton gewerkt, en zeker met Royal icing is een tilting turn table onontbeerlijk

Ik vind zelf die van wilton prettiger, omdat je die gewoon in z'n geheel kan oppakken en verschuiven. Die van PME sta je dan met het boven blad in je handen.

Die van PME zet je schuin door aan het wiel op het draai gedeelte te draaien, daarme zet je hem schuin. Bij die van Wilton zit er een knop die het kantel gedeelte activeert, hierbij is het wel van groot belang dat je het plateau goed vasthoudt anders ligt je taart er zo af..

Het anti slip gedeelte werkt bij beide goed, maar ik vind die van wilton net even beter.

Indien je voor een tilting table gaat zou ik je Wilton aanraden.

Is 'tilting' voor jou niet belangrijk, ga dan voor de Ultra table van Wilton, die werkt ook prima en is een stuk voordeliger dan de PME (die alleen in tilting versie is)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11

Super bedankt Bommeltje voor je uitgebreide ervaringen.
Ik vroeg me af om de afmetingen nog van belang zijn, want die van wilton is groter dan PME. Geeft dat geen problemen met het ice'n van een taart? Want als je een kleinere taart op de wilton neerzet komt het antislip matje eronderuit en dit kan problemen geven met het strak afsmeren van je taart of niet?

Zoete groetjes, Inti

12

Je smeert de taart nooit af direct op de turntable, er zit altijd nog een onderbord onder wat groter is dan de taart zelf..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!