Onderwerp: [FEEDBACK] Mijn eerste taart
Heel graas show/deel ik mijn allereerste zelfgemaakte taart met jullie!
Ik heb bewust voor Feedback gekozen omdat ik nog wat vraagjes heb en graag jullie mening en tips hoor!
Allereerst de foto van de taart!
Ik ben er heel erg trots op, het is de allereerste keer dat we (samen met manlief gemaakt) dit gedaan hebben.
Tips en trucs heb ik uit het boekje Bakfeest! gehaald en dit werkte erg makkelijk!
De taart bestaat uit de lagen:
Biscuit deeg
Bakkersroom
Biscuit deeg
Bakkersroom
Jam
Biscuitdeeg
Er omheen zit roze marsepein, afgewerkt met een witte marsepeinen band en uitgestoken hartjes (rood en wit)
Met een marsepeinen kaartje met de tekst Kus erop.
Moeilijkheden waren vooral het biscuitdeeg, het was een mix waar ik nog wat ingredienten aan moest toevoegen.
De werkwijze stond in het Belgisch, toch net iets anders dan NL want het handmixen bedoelden ze toch de electrische mixer want de eerste poging mislukte totaal. Was een 2 cm dikke plak cake geworden. (die wel smaakte trouwens haha)
Daarna netjes de mixer gebruikt, in de 22 cm ronde vorm gegoten en afgebakken.
Hij zag er top uit, maar waar ik tegenaan liep was dat het biscuit deeg nog steeds niet lekker groot was en kon er maar 2 lagen mee maken eigenlijk.
De cake was ook niet recht van boven maar we hebben hem recht moeten snijden. (deze halve dunne plak hebben we als vulling gebruikt, smaakte goed maar is niet de bedoeling)
Hebben jullie tips voor mij voor dit probleem?
Dan waren we de slagroom vergeten, dom dom dom.
Al wilde ik wel graag vragen wat voor slagroom jullie gebruiken tussen de lagen, want het moet wel stijf blijven natuurlijk..
We vonden het onwijs leuk om de taart te maken en vooral te "bekleden" de marsepein was heel makkelijk om mee te werken (hadden een goede kwaliteit gekozen) en in één keer kregen we het uitgerold en er kreukloos om de taart heen! wow! Dat voelde goed!
Daarna versieren, is goed gelukt denk ik zo 
Alleen het "touwtje" is niet zo gelukt zoals ik wilde, normaal gebruik je hier zoals ik las een sugar gun voor maar die hebben we nog niet.