Als beginneling kan ik deze vraag heel goed begrijpen, en als je zooo veel wilt weten, kopen en hebben is het soms best lastig te weten welke zoekterm je moet gebruiken, omdat er in elke categorie wel iets is wat je moet (of wilt ) hebben. Dus ik ga dit draadje zeker volgen!
Ben het helemaal eens met de suggesties van Taartenbakfan (bakvormen, kleurstoffen (setje van wilton bv), werkblad).
De dingen die ik als beginneling echt handig vind en steeds weer gebruik:
- sugarcraft gun: echt, ik heb deze nog maar sinds kort, en het is zoveel handiger om lijntjes en haren en dat soort dingen te maken. Super ding! (knoflookpers kan je trouwens ook gebruiken, maar met de sugargun kan je veel meer)
- mesje (ik gebruik gewoon een scherp keukenmesje)
- crisco (en/of maizena, en/of poedersuiker, hangt af waar je mee werkt en wat je prettiger vind - de poeders doe ik in een pantykousje, handig als verstuiver en hoef je geen speciaal zakje te kopen)
- thylose (om fondant mee te verstevigen of zelf lijm te maken)
- kwastjes
- uitstekers-setje, vooral rondjes heb je veel aan! Ik heb deze set gekocht en ben er erg blij mee: http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … p-242.html het is ff een uitgave, maar je kan er alle kanten mee op.
-basis modeleer setje: ik heb een van de goedkoopste setjes omdat ik niet wist welke ik vaak zou gebruiken, en ze doen het goed! http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … p-620.html - wil nog wel investeren in betere tools, maar eerst een goede mixer!
- plastic folie, plastic zakjes, bakpapier, sate prikkers, keukenrol
- zwarte eetbare kleur stift
- zwarte, bruine en rode fondant kleur ik niet zelf maar koop ik kant en klaar
Wat ik echt nog wil hebben
- sta-mixer - ik heb alleen een handmixer
- uitstekers: bloemen, vlinders, van alles - ben er nog niet over uit met welke bloemenuitstekers ik moet beginnen - er zijn er zoooo veel! Dus als iemand nog tips/voorkeuren heeft dan hoor ik het graag, liefst met kleine bloemetjes
- draaitafel
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Er zullen vast dingen tussen staan die niemand ooit gebruikt, behalve ik ). Zoals Ottolien al zei: wat je nodig hebt en graag gebruikt verschilt per persoon, maar ook per taart.