1 Laatst bewerkt door djeemster86 (23-06-2012 21:41)

Onderwerp: Hulp nodig....

Hallo!

Voor maandagavond heb ik een bruidstaart die dan af moet zijn...
Vanmiddag ging ik botercreme maken (voor het eerst met mijn nieuwe mixmachine soort KitchenAid maar dan goedkoper;)...)
En m'n botercreme is vloeibaar geworden, nu heb ik dit probleem vaker gevonden op het forum maar nog geen antwoord gevonden op de vraag die ik heb.
Ik heb de bc in de koelkast oplaten stijven wat goed ging en nadat ik em uit de koelkast heb gehaald en op een spuitbare temperatuur heb laten komen heb ik het gebruikt voor de dijkjes op de taart en die direct weer in de koelkast gezet.
Nu is mijn vraag moet ik bang zijn dat het weer vloeibaar wordt als het echt op kamertemperatuur is en dat het uit gaat lopen...?
Morgenochtend ga ik nieuwe botercreme maken om de taart mee af te smeren want dat durf ik nu echt niet meer helaas had ik niet genoeg boter alles overnieuw te doen.

dat het vloeibaar is geworden daar weet ik inmiddels de oorzaak van ;)
Hopelijk heeft iemand een antwoord want ik maak me echt zorgen :(

Groetjes,
Jamie

2

Re: Hulp nodig....

de botercreme is waarschijnijk warm geworden door de wrijvingswarmte met kloppen
het tijdsverschil met kloppen met een mixer of met een keukenmachine is vrij groot dus ik denk dat ie wat lang geklopt heeft

als je m op laat stijven in de koelkast is er verder niets aan de hand hoor, alleen als je m opklopt en hij is nog wat te koud kan ie gaan schiften maar dan moet je ff doorkloppen tot ie weer glad is

conclusie gewoon op kamertemperatuur laten komen en verwerken en er is niets aan de hand

he he kun jij ook weer slapen vannacht ;)

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

Re: Hulp nodig....

Morgen een dingetje om op te letten! :Y
Ik hoop het echt want het ging net vrij snel van koelkast koud (echt door en door koud) naar kamertemperatuur...
Morgen wordt et snel werken denk ik en ik smeer er een wat dikker laagje over om af te smeren ipv het uber dunne laagje wat ik normaal gesproken doe O-)

Dank dank dank!