1

Onderwerp: Mislukte amandelvulling

Ik wilde vandaag voor het eerst een taart maken met vulling en bekleden. Normaal gesproken heb ik geen moeite met bakken dus ik ging er niet vanuit dat dit heel erg fout kon gaan. Maar dat gebeurde dus wel helaas. Ik heb het recept voor de amandelvulling van de website gebruikt. Zodra ik de slagroom en de melkpap bij elkaar deed werd het een heel dun mengsel. Ik hoopte dat het nog zou opstijven in de koelkast, maar dat gebeurde niet. Toen dacht ik dat het misschien gewoon zo hoorde, beetje naïef natuurlijk, want dat gaat nooit goed als je de taart gaat aansnijden. De vulling druipte door de dijk van botercreme heen en de onderkant van de taart werd ook al vochtig. Hij staat nu in de vriezer in de hoop dat het nog op een of andere manier goed komt, maar ik ben bang van niet.

Weet iemand wat er fout gegaan kan zijn? En of er nog een kans is dat het goedkomt in de vriezer? Anders kan ik hem net zo goed meteen weggooien?

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

2

Re: Mislukte amandelvulling

Ik weet niet wat je fout gedaan hebt, maar mss kan je nog wat gelatine toevoegen? Maar het zit al op je taart, dus dat wordt niet eenvouding, want dan moet jet het weer van je taart halen en eventjes opwarmen... ik hoop voor je dat het nog goed komt!

3

Was de melkpap ingedikt tot pudding?
En was dit volledig afgekoeld wanneer je het door de slagroom deed?
Heb je gespateld?

Je vulling zal wel "opstijven" in de vriezer, maar bij ontdooien gaat het weer net zo lopend worden, vrees ik.
Het enige bindende in het recept is de maizena en die had tijdens het kookproces moeten indikken.
De opgeklopte slagroom die weer lopend geworden is, zal niet door invriezen weer opstijven.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

je hebt het waarschijnlijk te warm bij de slagroom gedaan, en dan wordt het slapjes. het moet echt afgekoeld zijn als het bij de slagroom gaat.
klinkt het heel goed.. ben bang dat als het uit de vriezer komt het ook gaat lekken. snel opeten dus!

5

Het is inderdaad vloeibaar geworden. Beetje jammer, want het smaakte wel goed verder :P

Volgende keer laat ik het beter afkoelen want het was idd nog een beetje warm toen ik het bij de slagroom deed. Gelatine is ook wel een goed plan als het volgende keer nog niet helemaal goed gaat!

Bedankt!

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

6

Heb ook wel eens gehad dat een vulling om één of andere duistere reden niet wilde opstijven. Heb er toen een lading gelatine doorheen gedaan. (Weggooien kon altijd nog  :D ) En het wonder geschiedde!!! Het steef netjes op en kon het alsnog als vulling gebruiken. Uiteraard wel eerst even geproefd maar daar was niets aan veranderd, wat ik ook niet echt verwachtte aangezien gelatine geen smaak heeft.

Helaas heb je hier nu niets meer aan, maar misschien voor een volgende keer?!  ;)

Snoep verstandig....maak een taart, geef hem weg en.......blijf zelf op gewicht! :)