Onderwerp: Witte choco - frambozen
Hoi allemaal,
Ik ben nog niet zo'n ervaring bakker en heb wat vulling-vraagjes
Tot nu toe heb ik altijd als vulling banketbakkersroom en jam gedaan. Lekker makkelijk, lekker veilig. En afgesmeerd met botercreme, bekleed met marsepein. Prima taartjes hoor, heerlijk. Maar inmiddels vind ik het leuk om wat te gaan experimenteren.
Eind april heb ik daarom Lemon Curd gemaakt, met slagroom een zeer geslaagde combinatie. Wederom afgesmeerd met botercreme, bekleed met marsepein.
Nu zit ik voor mijn volgende taartje te denken om ganache te maken. Gewoon om te proberen en te proeven en om mijn taarten strakker te krijgen.
Ik dacht aan witte-choco-ganache met verse frambozen. Dan de ganache als laag en om af te smeren. Ik gebruik marsepein om te bekleden.
Nu mijn vragen:
- Mist mijn vulling nu niet iets 'nats'? Wordt het niet te droog? Ik had ooit eens gelezen dat slagroom niet 'nat' is omdat het vet is? Normaal heb ik mijn room of lemon curd als natte laag.
- Zo ja...hoe zou ik dat op kunnen lossen?
- Hoe doe ik die frambozen erop? Leg ik die gewoon los ertussen als laag? Dicht op elkaar, ver van elkaar af? Snij ik ze doormidden? Moeten ze nog ergens mee 'geplakt' worden?
- Is de taart wanneer afsmeer met ganache en bekleed met marsepein niet te machtig, zwaar? (kwestie van smaak, I know, maar benieuwd naar meningen)
Misschien wat beginnersvraagjes maar ik ben zeer geholpen met reacties Bedankt alvast!