1 Laatst bewerkt door janneke@britt (20-06-2012 08:21)

Onderwerp: Mailtje gekregen over de foodprinter

Ik heb canon een mailtje gestuurt of hun nieuwe printers ook eventueel sporen kunnen bevatten van inkt omdat ze het bij getest zouden hebben

Dus kan ik met ene gerust hart een printer halen bij de mediamarkt :-)

Uw vraag of onze printers afzonderlijk getest worden kunnen wij duidelijk beantwoorden met nee. Wanneer u dus zou besluiten een MG 5150 printer aan te schaffen kunnen wij u verzekeren dat er geen inktresten van niet eetbare inkt aanwezig zijn in het apparaat.

Re: Mailtje gekregen over de foodprinter

Ik weet niet of ik het helemaal snap, maar ga je een gewone printer gebruiken met daarin zelf voedselveilige inkt?
Het gaat toch niet alleen of de printer in aanraking is gekomen met normale inkt, maar ook of de printer zelf voedselveilig is? Oftewel geen soldeermateriaal, of wat voor soort metaal of chemicaliën ook bevat die niet in aanraking mogen komen met voedsel?
Misschien is het een domme reactie en begrijp ik het gewoon niet. Heb uberhaupt geen foodprinter thuis, dus misschien snap ik de clou van je opmerking niet

Klopt maar ik kreeg ook als reactie dat ze geen specifieke foodprinters maken dus vandaar mijn vraag mbt de inkt

en eeh domme vragen bestaan niet hoor  ;)

ik heb gister uiteindelijk de 5350 besteld bij bol.com nadat ik canon gebeld had. kreeg ook het zelfde antwoord. met al deze serie's werd rekening gehouden met voedselveiligheid. dus als er een cartridge in paste kon je hem met een gerust hart kopen.

voor de glutenvrije taarten!

5

Er bestaan geen foodprinters, wel gewone printers waar je eetbare inkt voor kunt kopen, en dat is voor volgens mij alleen beschikbaar voor bepaalde type printers van Canon?

Wat betreft voedselveilg...tja, zelfs ons voedsel wat uit de winkels komt is vaak niet echt veilig ( maar dat komt vaak pas jaren later uit) dus daar zou ik mij niet al te druk over maken ;-)

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Tigrasas schreef:

Wat betreft voedselveilg...tja, zelfs ons voedsel wat uit de winkels komt is vaak niet echt veilig ( maar dat komt vaak pas jaren later uit) dus daar zou ik mij niet al te druk over maken ;-)

Uh.. lijkt mij het eerste waar je je druk om moet maken, zeker als je bakt voor anderen...

Wel creatief bedacht om niet zo'n oeidure taartprinter te hoeven kopen.
Hou ons op de hoogte hoe het werkt!

7

Misschien dat ik me verekend heb, maar als je dezelfde printer bij bouwhuis koopt met 1 set inktcardrigde, dan ben je toch maar €12 duurder uit dan dat je de printer los koopt en dan de eetbare inktpatronen nog moet kopen?

Ik heb er anderhalf jaar geleden een gekocht bij Bouwhuis een canon 3600 ik dacht dat deze alleen geschikt was alsr foodprinter maar ik begrijp hier uit dat als je er gewonen cardriges in stopt dat het een gewone printer is?Nooit geweten. Ik weet wel dat Bouwhuis een hele goede service geeft ben er blij mee!
Succes met je printer!

Groetjes P@trici@

meetje schreef:

Misschien dat ik me verekend heb, maar als je dezelfde printer bij bouwhuis koopt met 1 set inktcardrigde, dan ben je toch maar €12 duurder uit dan dat je de printer los koopt en dan de eetbare inktpatronen nog moet kopen?

ik heb bij bol de MG5350 gekocht voor 115 euro (had bol bonnen dus heb zelf minder betaald) en set cardridges voor 22.50. dus samen 137.50 euro. bij bouwhuis betaal je inc. btw 184, 45. dus scheelt toch bijna 50 euro.

(helaas  ;) heb ik die dan ook uitgegeven in de hebshop hahaha)

10

€50 is dan zeker de moeite waard.

hihi en daar heb je dan weer leuke dingen voor :lol:
Zo reken ik het mijn man ook vaak voor als er weer een doos in de gang staat die met de post bezorgd is.

mag ik vragen waar je de cardridge dan besteld heb, want bij bouwhuis kosten ze toch €14 per stuk (en er moeten er toch 4 in?)

Misschien vind je het wel veel vragen. maar ben zelf aan het kijken voor een printer. wilde er eerst nooit aan, maar soms heb je toch iets dat je even snel wilt printen en dan is het zo makkelijk

11 Laatst bewerkt door meetje (21-06-2012 15:31)

1x mijn lange verhaal plaatsen is wel genoeg :o

12

Volgens mij 5 cartridges........

Ik heb er ook 5 in zitten

Groetjes P@trici@

14

saltandpepper schreef:

Ik heb er anderhalf jaar geleden een gekocht bij Bouwhuis een canon 3600 ik dacht dat deze alleen geschikt was alsr foodprinter maar ik begrijp hier uit dat als je er gewonen cardriges in stopt dat het een gewone printer is?Nooit geweten. Ik weet wel dat Bouwhuis een hele goede service geeft ben er blij mee!
Succes met je printer!

Wanneer de printer ooit met gewone inkt en gewoon papier is gebruikt kun je deze niet meer voor eetbare printjes gebruiken...

15

Biggeltaart schreef:

Wanneer de printer ooit met gewone inkt en gewoon papier is gebruikt kun je deze niet meer voor eetbare printjes gebruiken...

Ja, dat vraag ik me ook af!

16

Kipling79 schreef:
Biggeltaart schreef:

Dat is geen vraag, dat is een gegeven :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

meetje schreef:

€50 is dan zeker de moeite waard.

hihi en daar heb je dan weer leuke dingen voor :lol:
Zo reken ik het mijn man ook vaak voor als er weer een doos in de gang staat die met de post bezorgd is.

mag ik vragen waar je de cardridge dan besteld heb, want bij bouwhuis kosten ze toch €14 per stuk (en er moeten er toch 4 in?)

Misschien vind je het wel veel vragen. maar ben zelf aan het kijken voor een printer. wilde er eerst nooit aan, maar soms heb je toch iets dat je even snel wilt printen en dan is het zo makkelijk

ik heb ze besteld bij kawasupply punt nl en ff www ervoor. hij rekent voor een set van de MG5350  22.50 euro.
ze staan niet op zijn site. je moet hem ff mailen hiervoor met voor welk type printer en dat het de edible cartridges moeten zijn. en als je in de buurt van leiden/rijswijk woont komt hij hem gratis brengen. (bij mij iig)
wat hij er los voor vraagt weet ik niet. heb hem ook pas. dus de cartridges nog niet hoeven te vervangen.

18

Marianne schreef:
Kipling79 schreef:
Biggeltaart schreef:

Dat is geen vraag, dat is een gegeven :)

@Marianne, dank je! ;)

saltandpepper schreef:

Succes met je printer!

ik kreeg in mijn mail van canon dat ze geen foodprinters maken dus je kunt ze als je hem niet meer wilt gebruiken als foodprinter ook als gewone printer gebruiken

20

janneke@britt schreef:
saltandpepper schreef:

Succes met je printer!

ik kreeg in mijn mail van canon dat ze geen foodprinters maken dus je kunt ze als je hem niet meer wilt gebruiken als foodprinter ook als gewone printer gebruiken

Dat klopt, maar andersom kan dus niet (gewoon gebruikt en dan als foodprinter).

nee dat kan niet  ;)

22

eetbare inkt wordt niet in alle cartridges geleverd. Indien je een nieuwe normale printer koopt, let er dan wel op dat de juiste cartridges er in passen..

De cartridges zijn niet goedkoop, en een gewone printer kopen lijkt goedkoper... tot je de cartridges erbij op telt.. Die zul je toch los aan moeten schaffen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

kawasupply verkoopt helaas de edible cartridges niet meer. helaas.
(dacht meld het ff voordat je een teleustellende reactie krijgt als je daar ineens besteld  :Y )

24

Wauw... Nu ik dit zo lees word ik zeer nieuwschierig.
Ben al van plan om vanavond naar de MediaMarkt te rijden om een printer aan te schaffen. Zal namelijk van de week een taart maken en hier wil/wou ik graag een plaat op. Maar.. waar koop je die zo snel. Nu wordt dit al geregeld. Maar als ik zelf kan printen wordt dit vele malen leuker.

Denk ook dat ik dan in mijn omgeving ook wel op bestelling ga werken als het een beetje handigd. Want wil nou niet een unieke afbeelding op zijn/haar taart  :) .

DenkDenkDenk......

25

Jildou8 schreef:

Wauw... Nu ik dit zo lees word ik zeer nieuwschierig.
Ben al van plan om vanavond naar de MediaMarkt te rijden om een printer aan te schaffen. Zal namelijk van de week een taart maken en hier wil/wou ik graag een plaat op. Maar.. waar koop je die zo snel. Nu wordt dit al geregeld. Maar als ik zelf kan printen wordt dit vele malen leuker.

Denk ook dat ik dan in mijn omgeving ook wel op bestelling ga werken als het een beetje handigd. Want wil nou niet een unieke afbeelding op zijn/haar taart  :) .

DenkDenkDenk......

Heb zelf erg veel gebakken op bestelling en heb maar weinig prints gebruikt. De meesten hadden toch liever een puzzelplaatje of boetseersel. Zou er echt nog even over nadenken...