Manonbloemink schreef:Ik ben hier net nieuw en wil ook graag met chocolade ganache een taart vullen....maar als die taart een uurtje of 2 buiten de koelkast moet staan met ongeveer 20/22 graden( ivm workshop) smelt de ganache dan?
Ik hoop dat iemand me hier antwoord op zou kunnen en willen geven... :)
Groetjes manon
Hoi,
Een taart met ganache bekleed kun je beter niet zolang buiten de koelkast laten staan, dan gaat ie zeker smelten. Dus niet zo geschikt voor bij een workshop. Kies dan voor een veiligere vulling zoals botercreme en jam.
Bij een verjaardag een half uur van te voren uit de koelkast halen en na gebruik weer terugzetten als ie nog niet op is.
Ganache gebruiken op je taart:
Voor een glanslaag over je taart: 1 deel slagroom en 3 delen witte chocolade, eventueel kun je met een cornetje met bruine chocolade een leuk figuurtje op je taart spuiten.
Voor een lichte vulling: 1 deel slagroom en 1 deel chocolade: Slagroom verwarmen in een pan, als het kookt van de warmtebron afhalen. Daarna de callets (bijv. van Callebout) toevoegen en alles goed doorroeren. Dit mengsel heet ganache. Als het nog warm is, over je taart gieten en kun je dit met een paletmes glad strijken, zodat de bobbels verdwijnen.
Trucje voor een gladde taart: je paletmes warm maken onder de kraan, afdrogen en hiermee de ganache op de taart (die dan na een half uur uit de koelkast komt omdat ie stond te drogen) glad strijken.