1

Onderwerp: Hoe stapeltaart in zijn geheel invriezen ?

Een nichtje van mij is 15 juli 1 jaar getrouwd en mijn tante wil graag een taart en eigenlijk alleen door mij gemaakt!
Het wordt een 15 en 20 cm ongeveer 8 cm hoog  per taart en hij moet eigenlijk in zijn geheel ingevroren worden, aangezien ik rond 21 juli uitgerekend ben en hem helemaal klaar aflever...

Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste kan invriezen ?
Zijn er b.v extra hoge taart dozen ? Of is er een andere oplossing ?

2

Re: Hoe stapeltaart in zijn geheel invriezen ?

Als ik mijn taartjes invries doe ik dat met alleen aluminiumfolie erom heen! Die tip heb ik gekregen van de bakker van onze bruidstaart toen we de bovenkant daarvan in wilden vriezen. Je zou de taart ook in een grote zak kunnen doen...

Werkt prima, mijn taartjes komen er altijd perfect weer uit en smaken dan ook nog lekker!

3 Laatst bewerkt door Roxie (18-06-2012 10:44)

- Sorry! Dubbel bericht verzonden -

Roxie schreef:

Als ik mijn taartjes invries doe ik dat met alleen aluminiumfolie erom heen! Die tip heb ik gekregen van de bakker van onze bruidstaart toen we de bovenkant daarvan in wilden vriezen. Je zou de taart ook in een grote zak kunnen doen...

Werkt prima, mijn taartjes komen er altijd perfect weer uit en smaken dan ook nog lekker!

mmmm mij lijkt dat dat dan aan de taart gaat plakken ??  :think: 
Maar dat gebeurd dus niet ??

5

Bij mij niet! Maar ik doe hem er niet te strak overheen, laat er een beetje lucht tussen zitten..

6

Je zou zelf een hoge doos kunnen maken door aan de bodem van een taartdoos 4 kartonnen van deksels/bodems te plakken. De deksel zet je dan gewoon daarop. Dan een grote zak eromheen.

Ik hoor ook vaker dat sommige eerste de zak doen en dan de doos, of niks. Lijkt mij ook dat dit gaat plakken, zeker bij ontdooien.

Alufolie heb ik eigenlijk nog nooit gehoord  :o

7

Ik zou het dan eerst laten invriezen zonder iets er omheen en dan daarna pas in een zak.
Dan weet je zeker dat er niets blijft plakken :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

Nog meer tips misschien??

9

Mijn dochter heeft de stapeltaart eerst ingevroren en hem daarna in een plastic zak verpakt. Ging niets mee mis en smaakte nog voortreffelijk. Wel de juiste manier van ontdooien laten volgen hoor!

10

geen (nieuwe) tips over taartdozen, wel over de vriezer..
Kijk even of het past in de vriezer! Een bovenlader is natuurlijk geen probleem, maar vaak hebben vriezers met lades nog een vriesplankje waar de lades op rusten (en om van onder en bovenaf te koelen) Het zou zonde zijn als je alles af hebt en de taart past niet...

Succes met je projectje!

11

.... en dan heeeel goed opletten dat er geen andere spullen tegen je taart komen... dat er huisgenoten zijn die effe iets in de vries gooien ... :s
:think: lijkt mij het veiligst met een dozenconstructie eromheen

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl