1 Laatst bewerkt door PetravanHarten (18-06-2012 09:50)

Onderwerp: 50 maar totaal geen Abraham

Althans, dat vind ik. En mijn man zelf ook :P
Afgelopen vrijdag werd mijn man 50 jaar. En dat hebben we zaterdag gevierd. Niet dat mijn man daar ook maar iets vanaf wist. Alles heb ik in het geheim gepland. Met als resultaat een verraste man die dolgelukkig was met alle mensen die voor hem waren gekomen en met mij dat ik het had geregeld ;)

Hier 2 van de 3 taarten en de dummie die ik gemaakt heb voor hem. De derde taart was een aardbeienyoghurttaart en die heb ik al vaker gemaakt en ook al een keer hier gepost..

http://www.created-by-heart.nl/media/b_76.jpg?refkey=23405_4fdeea4eb76c63.20436400
Vanaf zijn 7e hockeyt mijn man al. Dus ja, dan is dat wel een thema in zijn leven. Alleen hockeysticks vond ik wat saai, dus daarom zijn lievelingsbloemen, roze gerbera's erbij gedaan.
Gevuld met citroenmascarpone en citroenbavarois. Afgesmeerd met roseccobotercrème. Bekleed met marsepein. De hockeysticks zijn fondant en de bloemen marsepein.

http://www.created-by-heart.nl/media/b_77.jpg?refkey=23405_4fdeea4d3adce8.88165575
Ik dans al zolang als ik kan lopen, maar mijn man pas 2,5 jaar. Met veel lol en af en toe frustratie heeft hij zich toegelegd op salsa. Regelmatig zwieren we samen de woonkamer door. Ik had dan ook een salsaworkshop geregeld voor tijdens het feest.
De taart is gevuld met kokosmousse en mangobavarois. Afgemsserd met ananasbotercrème en bekleed en gedecoreerd met marsepein. De topper is van fondant.

http://www.created-by-heart.nl/media/b_75.jpg?refkey=23405_4fdeeb49036423.51215006
Deze dummie had ik meer als plagerijtje gemaakt. Manlief heeft namelijk maanden geroepen dat hij geen 50 op zijn taart wil. Tsja, en wat doe je dan :P
Mijn cijfers waren goed gelukt vond ik. Alleen hebben ze het feest niet gehaald. De dag voor het feest heb ik ze in de dummie gestoken en vastgezet met icing. De volgende ochtend waren ze helemaal slap en lagen deels naast de taart. Ik kon wel janken, maar was o zo blij dat ze niet op een taart stonden!
Iermand een idee hoe dit kon gebeuren?

Bedankt voor het kijken!

A true creation is a creation made by heart ♥
Created By Heart op Facebook

2

Re: 50 maar totaal geen Abraham

Leuke taarten zeg ! Heb je de cijfers wel laten verharden met tylose ? Dat zou de reden kunnen zijn, fondant en marsepijn worden zonder tylose niet echt hard....

3

Je laatste taart zie ik helaas niet, maar de andere zijn erg leuk!! En vast ook erg lekker!

4

Mooie taarten, hoor. En super dat je dit allemaal voor hem geregeld had.

5

Superdepuper alweer Petra!
Ik ben trots op je!! :Y

groetjes yvon

6

Heel mooi!!

Thanks!

Ja, ik had er tylose in gedaan. En zowel de 5 als de 0 waren helemaal hard toen ik ze op de taart zette. Misschien dat mn icing niet dik genoeg was??? Dat het vocht uit de icing in de fondant getrokken is?? Dat is het enige dat ik zou kunnen verzinnen...

8

leuke taarten!

Door het vochtige weer is thuis zelfs mijn prinses uit februari zacht geworden. Ze was kei en kei hard!!!

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

Misschien dat dat het dan is geweest...