1

Onderwerp: Cakepopmaker wel erg snel gaar?

Hey Dames, ben ff aan het klooien met de cakepopmaker.
Heb inmiddels al aardig wat topics gelezen over het apparaat maar
mijn chococakepops werden toch iets te donker. Nu wilde ik jullie even naar jullie ervaringen vragen. Maakt het beslag een groot verschil?
Ik heb nu gebakken met chocoladecupcakebeslag van Rudolf (met de koffie erin). Heb ook citroen-mascarpone en aardbei staan om te proberen maar denk ik doe eerst even dit om te proberen want dat is minder kostbaar als het mis gaat. Moet toch nog een beetje feeling krijgen.

Ik heb na 2,5 min de cakejes omgedraaid en nog een minuutje gedaan. Toen waren ze al zwartig aan het worden....
Nu vraag ik me af of mijn apparaat dan zoveel warmer wordt als sommige anderen (ik lees bijv 4 min bakken en dan nog een min op de andere kant, dat zou voor mij echt te lang zijn)
of dat dit beslag korter moet en de normale mix voor cupcakes dan weer langer....

Ben benieuwd naar jullie bevindingen en baktijden.

2

Re: Cakepopmaker wel erg snel gaar?

ik maak ze van biscuitmix ( en na afkoelen vul ik ze met creme) en na 2,5 min zijn ze klaar
na 4 min zwart!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

hier zijn ze binnen 2,5 min klaar
ik gebruik allerlei soorten cup cake mix

Hier in 4 minuutjes.. en dan zijn ze mooi bruin

Groetjes Natasja!

5

gek zeg, dat die tijden dan toch zo verschillen. Ik ga nog even verder met aftasten denk ik. Maar het kan dus toch dat ze na 2,5 a 3 min wel gaar zijn.

Nu nog een lekker chocobeslag vinden, vind die van rudolf niet intens genoeg. Heb wel een heel lekker recept, maar die is echt veel te bewerkelijk om alleen maar cakepops mee te maken, vind het al een heel gedoe normaal gesproken, maar wel de lekkerste die ik tot nu toe ken. Devils food cupcakes jam jam.... Maar dat is ook erg dun beslag, voor de cupcakemaker is dat minder handig. Iemand een lekker recept dat mee naar de browniesmaak gaat?

6

Hallo damens

heb even een vraagje heb ook zo een popcake maker gekocht hier bij de leukste taarten maar nu zie ik in het boekje staan patentbloem is dit dan zelfrijzendebloem of niet ? welke deeg kan ik zelf bereiden voor deze popcakes ?
zou het graag dit weekend proberen  grtz petra3  ;)

7

@ petra 3 :

zelfrijzend is bloem met bakpoeder er al in verwerkt
patent bloem bevat geen bakpoeder

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

8

brownie mix ook lekker en idd ze zijn erg snel klaar, zo'n 3 minuutjes.... :9

9

@ hettyz, welke brownie mix gebruik je? Ik ben bij brownies zo bang dat ze niet genoeg rijzen om het bolletje mooi te vullen.....
Normaal gesproken maar ik altijd de nigella brownies omdat die zo goddelijk zijn, maar pakjes vind ik toch wel veel handiger met deze hoeveelheden....

Maar goed, gisteren onwijs lopen klooien, ben maar gestopt toen ik echt te chagrijnig werd. Misschien vandaag weer ff proberen. Heb nu even chococake en boerencakemix van Koopmans gehaald om mee te proberen. Is niet zo duur en dan ben ik ook minder gestresst dat het niet lukt.
Maar ik vind dat ze nog steeds te snel bruin worden ook al zijn ze niet gaar. En dan bedoel ik TE bruin, tegen het aanbranden aan.
Ook heb ik er nog te vaak ringen omheen. Mijn verklaring nu is dat ik ze misschien toch te vol doe waardoor de ringen ontstaan, ze klem zitten en daardoor te snel bruin worden aan de onderkant omdat ze zo hard in de vorm worden gedrukt. Daardoor zakt de vorm ook wat in na het bakken want ze worden net niet gaar. Ga ook even proberen met vloeibare boter te smeren ivm zonnebloemolie. de olie wordt veel sneller heet dus misschien maakt dat ook nog wat verschil. Pff het komt wel nauw om echt perfecte bolletjes te bakken  :s
Maar het zal me lukken verdorie! Wie nog tips heeft, graag!!!!

10

Nou vandaag weer verder gegaan met de cakepopmaker.
Dit keer boerencakemix van koopmans met citroen erdoor.
Eerste partij met olie ingevette plaat. Daar verbrand het dus erg snel door omdat de olie erg warm wordt. Ook vind ik dat ze niet mooi los komen.

Dus verder met vloeibare boter en een kwastje.
Dat gaat meteen al beter, al doe ik er nog niet genoeg in blijkbaar want ze worden niet goed rond.
Nu uiteindelijk 1 hele cake verder hihihihi heb ik meerdere dingen geprobeerd en uiteindelijk met mijn laatste beslag 2 perfecte rondjes gebakken...

Ik spuit hem vol met een klein kopje en gebruik dus boter, maar wel heel weinig. Dan de plaat dicht en handen erop houden zodat hij niet kan overlopen maar omhoog moet rijzen....
Na 1 minuutje ofzo kon ik wel weer loslaten en had ik eindelijk beide helften even groot.

Nou oefening baart kunst zeg, pffff ben er moe van hahahahaha
en opgelucht dat het nu eindelijk is gelukt.

Ging het bij jullie allemaal zo makkelijk dan, zonder al deze aanpassingen? Nu zit ik hier wel met een vergiet vol mislukte, maar wel gare bolletjes.... :/

11

Ik smeer hem alleen voor de eerste lading in met een héél klein beetje boter. Verder niet, en dat gaat eigenlijk altijd heel erg goed.

Tot nu toe in elk geval wel.....  :+

12

te vroeg gejuigd, had weer wat beslag gemaakt, maar weer niet goed hoor. Ik begin nu na 3 pakken cake wel redelijk gefrustreerd te raken.....
Ze bollen niet genoeg op zeg maar, maar als ik ze verder vul lopen ze over....

13

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MZHY4EYE-D.jpg

dit is het trieste resultaat van een middag bakken....
Iemand nog tips voordat ik de cakepopmaker het raam uit smijt  :grr:

14

nou ik klets gewoon door heur  :lol:
maar goed, doe er net chococake in van koopmans en wat denk je...
zonder gedoe perfecte rondjes. Zou het dan aan de boerencakemix liggen? zou die dan niet lekker rijzen in het apparaat?

Ga dit recept ook nog eens proberen, dan zullen we het weten....
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=182371

15

Boerencake is over het algemeen stevige cake, dus ik kan mij zo voorstellen dat deze mix iets minder rijst.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

16 Laatst bewerkt door yvoline (07-06-2012 19:23)

Ik heb eerst de mix van FC gebruikt, dat ging op zich heel goed, maar ik vind persoonlijk de mix van de jamin lekkerder. En dat gaat ook super. ik vul ze met een spuitzak tot op de rand en dan 2 min. en dan omdraaien en dan nog een minuutje. perfect
Als ik erachter ben hoe ik een foto moet plaatsen zal ik hem nog er bij zetten
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XSY8BEB7.jpg

Groetjes Yvon

17

ja die zien er zeker goed uit. Ik ga morgen weer verder bakken met het recept denk ik van de link hierboven. Dan kan ik ook nog eventueel cupcakemix proberen, ik wordt er zelf ook wel handiger in hoor, maar heb gewoon de hele middag staat klooien met een beslag dat er niet geschikt voor was.
Jamin hebben wij hier nergens in de buurt, anders had ik daar idd wel een zakje gehaald.

Ik vind dat omdraaien wel een gedoe, met die prikker draai ik ze vaak maar voor de helft en dan moet ik er nog eens in prikken om ze echt helemaal om te draaien.

Vandaag voor het eerst cakepops gemaakt.
Tenminste; de cakeballetjes.
Ik heb het recept uit het boekje gebruikt, maar ik vond ze behoorlijk droog.
baktijd 4 minuten. Ze zagen er prima uit, maar je moet niet proberen te fluiten als je net zo'n ding op hebt!

'Vraag niet wat de wereld wil, maar wat je hart laat zingen,
want wat de wereld wil, is mensen met een zingend hart'.

19 Laatst bewerkt door Zoete Suikerbol (17-06-2012 18:33)

Vandaag voor het eerst cakepops gemaakt.
Tenminste; de cakeballetjes.
Ik heb het recept uit het boekje gebruikt, maar ik vond ze behoorlijk droog.
baktijd 4 minuten. Ze zagen er prima uit, maar je moet niet proberen te fluiten als je net zo'n ding op hebt!

Ik zal jullie recepten eens uitproberen.
Hier leest iemand mee die bij de gedachte aan brownie mix gaat watertanden.

Sorry, toetsenbord hapert.  :s

20

ik heb de recepten ook uit het boekje gebruikt, maar dan het amerikaanse boekje. Daar staat ook een recept in voor vanille en die vond ik helemaal niet droog (wel extra vanille en beetje citroen toegevoegd voor de smaak) Deze ging ook als de brandweer, helemaal geen overlopers en ook niet omdraaien want ook de bovenkant werd bruin omdat ze goed rezen.
Zie ook dat de citroenpops afwijken van het nl recept???
Ik heb de cups van ah, dus recept kan ik daarmee prima volgen.

http://thebabycakesshop.com/media/instr … -12_IM.pdf
Dit is de link naar de amerikaanse gebruiksaanwijzing.
elke keer als het mij mislukt lijkt het tocg naa de mix te liggen die niet goed geschikt is.

Dank je voor de link Kaatjuh!

22

Ik gebruik doorgaans een cupcake recept. En ik heb eigenlijk nooit echt problemen met het niet rijzen van de pops.

Overigens houd ik geen tijd aan (ik vergeet de kookwekker altijd te zetten  :o ), zodra de top iets omhoog komt en het gaat sissen en stoom tussen de platen komt (en dus de bovenkant van de pop de bovenste plaat heeft geraakt., dan laat ik het nog zo'n 30 seconden zitten en dan draai ik ze om. Of ik kijk stiekem even en laat ze nog een 20 seconden zitten.

Maar ik hou iig nooit echt de tijd bij ...

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

23

ja ze alle beslagen rijzen bij mij ook wel, maar ik wil graag perfect ronde grote cakepops en dat lukt me dan niet. Of ze krimpen, of het zijn geen mooie balletjes. Het is mij met cc mix en allerlei anderen nog niet gelukt helaas. Als ik te veel vul lopen ze over, ook na dichtdrukken apparaat en als ik dan minder vul komen ze niet voldoende omhoog.

Ga nog wel wat dingen proberen, ik zag op de amerikaanse site dat ze mixen vaak in een andere verhouding gebruiken voor de machine, dat wil zeggen dat ze er minder vocht bij doen als op de verpakking staat... Dat is de moeite van het proberen waard.

Maar vind het wel makkelijk dat ze er perfect bruin uitkomen, ook zonder randjes en hoef ook niet om te draaien. Ideaal.

24

petra 3 schreef:

Hallo damens

heb even een vraagje heb ook zo een popcake maker gekocht hier bij de leukste taarten maar nu zie ik in het boekje staan patentbloem is dit dan zelfrijzendebloem of niet ? welke deeg kan ik zelf bereiden voor deze popcakes ?
zou het graag dit weekend proberen  grtz petra3  ;)

patentbloem is witte bloem, dus geen tarwebloem in de supermarkt.
patent is meerdere keren gezeefd om de laatste zemelen uit de bloem te verwijderen.

en het is niet een deeg maar een beslag. deeg is voor brood of koekjes

x

25

Ik heb een heleboel recepten uitgeprobeerd (zonder mix), maar krijg (tot mijn 'artisanale drang-frustratie') de mooiste bolletjes met muffinmix.
Ik veronderstel dat je een recept moet hebben waar voldoende bakpoeder in zit, om ze heel snel te laten rijzen. Ik vet telkens in met boter en een borstel, vul tot net onder de rand, keer ze om na 4 minuten en laat nog eens 2 minuten bakken. In verhouding met jou zitten ze er bij mij dus erg lang in, maar ze zijn prima, niet te droog.