1 Laatst bewerkt door ShinLi (16-06-2012 13:54)

Onderwerp: Basisbiscuit, paar vraagjes!

Hallo mensen, ik moet een basisbiscuit maken voor een verjaardagstaart (daartussen komt straks een citroenkwark vulling). Alleen is dit vanmorgen mislukt vanuit een recept uit een boekje, dus ga ik nu dit recept van de site gebruiken:http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2/Basisbiscuit/

Het moet voor een 26cm vorm, dus heb nu 6 eieren, 180gr suiker, 150gr bloem, 30gr maizena, dit lijkt me goed?

Nu dacht ik altijd dat je 'eerst' de eiwitten moet stijf kloppen, anders krijg je het nooit zo luchtig als op dat plaatje, maar in de beschrijving wordt gezegt dat je alles zo doorelkaar moet mixen. Ik heb een keukenmachine. Maar ik wil dus niet dat het nog een keer mislukt, de taart is voor morgenmiddag.... (vulling kan ik altijd nog morgenochten maken).

Graag een beetje uitleg hoe ik dit het veiligst kan doen voor het beste resultaat. Hopelijk krijg ik snel antwoord! Alvast heel erg bedankt!

2

Re: Basisbiscuit, paar vraagjes!

misschien is het handig eerst even alle tips en trucs, recepten en eerdere vragen door te nemen. het is al veel vaker gevraagd én beantwoord...... succes met bakken en wel showen hoor!!

heer, als u me niet slank kunt maken, maak dan aub al mijn vrienden dik

3

Ik heb gewoon even snel wat antwoorden/tips nodig specifiek wat ik heb gevraagt. Anders ben ik nog een uur kwijt aan zoeken. Dit is de eerste keer dat ik volgens recept biscuit maak, gebruikte eerst kant en klare mix, maar dit is toch niet goed genoeg (vooral niet met onze oude oven :S).

4

Ik gebruik een ander recept, vond namelijk de andere 2 niet zo lekker...
Nu gebruik ik t recept van Lady Sharon (staat ook bij de recepten) en die is lekker!!! Ook niet moeilijk ;)

5

Ik gebruik zelf recept 2. Daarin heb je dus voor 6 eieren: 180 gram bloem + 180 gram suiker nodig.

Wat doe je?
- eerst de suiker en eieren samen flink lang mixen. Ik mix altijd zeker 10 minuten op de hoogste stand, dan weet ik zeker dat het luchtig is.
- Vervolgens spatel je de bloem erdoor met je spatel, dus niet met je mixer.

Ik weet dat dat een ander recept is dan het jouwe, maar dit is de tip die ik je kan geven. Het is bij mij (beginner!) nog nooit mislukt.

Succes!

Groetjes,
Marieke

6

Ok heel erg bedankt, ga ik voor biscuit 2 recept! Is idd wat simpeler. Had nu ergens gelezen dat maizena van koopmans niet goed is voor bakken?

Ga ik nu maar beginnen *fingers crossed*

7

Ik werk nooit met maizena. Mij te ingewikkeld haha! :lol: Dus ik heb geen idee, sorry.

Groetjes,
Marieke

8 Laatst bewerkt door ShinLi (16-06-2012 14:18)

Nee dat het ingewikkeld was had ik ook door, zal daarom ook wel mislukt zijn  :D

Edit; dit ziet er al veeelll beter uit  :thumb:

9

suc6