1

Onderwerp: Stapeltaart, board meebekleden?

Ik moet (mag) binnenkort een bruidstaart maken. (30 - 25 - 20 - 15 cm). Heb er heel veel zin in moet ik zeggen. Ik heb wel vaker stapeltaarten gemaakt, maar nog niet 4 hoog. Ik heb dus steeds taartkartonnetjes onder de taarten gedaan, maar bij deze bruidstaart is het denk ik verstandiger om cake-boards te gebruiken.

Maar nu vraag ik mij dus af: zo'n cakeboard is 4 mm, die zie je dus echt. Moet je deze dan mee bekleden, of snij je het fondant er net boven af en "verstop" je de cake-board achter een randje?

En hoe gaat dat dan met het aansnijden? Het mes gaat maar tot op het board, dus die laatste 4 mm wordt dan niet doorgesneden, dan hangen al die stukjes taart toch nog aan elkaar?

Wie kan wat helderheid brengen hierin??

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

2

Re: Stapeltaart, board meebekleden?

Als het goed is is je board dezelfde maat als je taart. Je fondat valt daar dan overheen.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

3

En als je m snijdt dan trek je dat laatste stukje fondant wel los met het eruit halen van het stukje.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

4

Dank je voor je antwoord! Ik hoop wel dat het board inderdaad precies dezelfde afmeting heeft. Mijn kapsel zijn meestal net een paar mm kleiner dan een kartonnetje. Maar ja, die knip je dan heel makkelijk bij.......
Goed, volgende week maar even oefenen........ :)

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......