Onderwerp: Bruidstaart met een traan

Mijn eerste bruidstaart, maar wel gelijk een met een zeer treurig verhaal. Een maat van mijn man was al ca 20 jaar samen met zijn vriendin. Nu ze terminaal kanker had, wilden ze nog trouwen alvorens afscheid te moeten nemen. Aangezien de bruiloft zeer last minute geregeld werd, kregen wij pas de dag vooraf de uitnodiging per mail. Ze wilden geen cadeaus. Als je iets wilde meenemen, dan graag 1 enkele bloem, zodat ze een mooi, kleurrijk en divers boeket zouden krijgen. Naar mijn mening verdient elke bruid een bruidstaart, dus heb ik die woensdag nog flink staan bakken, zodat ze de volgende dag toch het taartsnij moment konden hebben. Mijn enkele bloem is dus deze flowerpaste orchidee geworden. De taarten zijn gevuld met krokante, witte chocolade en frambozenjam. Het bruidspaar was er ontzettend blij mee en hebben genoten van hun mooie dag (waarop ze ook zeldzaam mooi weer hadden, waardoor ze in hun achtertuin zijn kunnen trouwen). Anderhalve week later is de bruid ingeslapen en twee weken na hun zonnige bruiloft stond ik op haar crematiedienst, terwijl de regen uit de hemel kwam.....
voor elke gelegenheid een taart
jeetje....ik was vrolijk aan het lezen totdat je het hele verhaal leest. Wat boffen ze dat er ook liefdevolle mensen zijn en ook jij hier deel aannam. Zeer verdrietig word je van zulk nieuws...maar met een mooi gebaar als dit, worden hun ook sterker zodat ze in moeilijke tijden erdoorheen kunnen. Sterkte en ik hoop dat je dit ook een plekje kunt gaan geven