1

Onderwerp: Cakepops dippen in iets anders dan chocolade?

Begin deze week is er uit een voedselallergietest gekomen dat ik allergisch-of-overgevoelig-of hoe je het ook mag noemen- ben voor chocolade en cacao. Als echte chocoladeliefhebber ben ik hier natuurlijk helemaal niet blij mee (wel goed voor de lijn ;-)). Geadviseerd is het langere tijd niet te eten en dan langzaam eens wat te proberen om te kijken hoe heftig ik er op reageer (er zijn nog andere dingen waar ik niet tegen kan, maar dan kan de mate ervan bekeken worden).

Nu maak ik nogal vaak macarons met chocoladeganachevulling en taarten met chocoladevulling maar dat is goed te vervangen, de slagroomtruffels maak ik jammergenoeg dan nog alleen maar even voor anderen maar nu had ik de volgende vraag:
Kun je cakepops ook in iets anders dippen dan in chocolade (en dan moet het natuurlijk wel een lekkere combi blijven). Ik kreeg als tip ze te bekleden met marsepein, maar daar ben ik zelf niet zo'n liefhebber van.

Iemand tips?

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

2 Laatst bewerkt door Raieswarinho (14-06-2012 22:31)

Re: Cakepops dippen in iets anders dan chocolade?

Vloeibaar fondant?
Frosting?

Trouwens echt vervelend voor je!
Een leven zonder chocolade.. moet er niet aandenken:s

Glazuur?

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

4

En cacaoboter? Daar zit niet echt cacao zelf in, maar 't komt wel uit dezelfde plant natuurlijk.

En dat dippen, tsja.. Icing / glazuur inderdaad.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

Wat vervelend voor je dat je allergisch bent voor chocolade. (ik moet er niet aan denken!  :s )

Je zou in de biowinkel eens kunnen kijken naar carobe-producten.
Carobe wordt gemaakt van peulen van de Johannesbroodboom en wordt op dezelfde manier gebruikt als chocolade.
Je hebt carobe-pasta, hagelslag, repen, toetjes, enz.
Het is minder vet dan echte chocolade en zoet van zichzelf, dus het bevat ook nog eens minder suiker.

Niets haalt het bij echte chocolade, maar dit is een heel behoorlijk alternatief!

'Vraag niet wat de wereld wil, maar wat je hart laat zingen,
want wat de wereld wil, is mensen met een zingend hart'.