1

Onderwerp: First impressions angel wings

Hoi!
Ik heb sinds een tijdje deze mold maar hij is minder diep dan ik dacht.
Nu rol ik mijn fondant uit en dan een keer over de mold rollen. Daarna snij ik de vorm uit. Maar is er misschien een makkelijkere manier om deze te gebruiken? Want heel mooi krijg ik ze op deze manier niet.

Alvast bedankt!

2

Re: First impressions angel wings

Voor de meeste molds die ik heb maak ik de vorm eerst een keer en weeg op het kleine digitale weegschaaltje hoe 'zwaar' de vorm is.
Het gewicht schrijf ik met permanent marker op de achter,- of zijkant van de mold.
Op die manier pak ik steeds precies de juiste hoeveelheid voor de mal en hoef ik niet uit te snijden. Ik duw met mijn vingers of soms met m'n bal tool de fondant op z'n plek.

Van de wings (FI large wings) die ik heb, kreeg ik van Wendy Schlagwein de tip om de mold door midden te snijden en de 2 helften op elkaar te persen zodat je vleugels voor en achter reliëf krijgen, het worden dan natuurlijk wel 2 losse vleugels.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

is het dan niet handiger om gewoon de vleugel dubbel te vouwen en tegen elkaar te lijmen ipv de mold te versnijden?

I never met a calorie I didn't like....

4

taartenprinsesje schreef:

is het dan niet handiger om gewoon de vleugel dubbel te vouwen en tegen elkaar te lijmen ipv de mold te versnijden?

Minder mooi denk ik, je blijft zien dat het 2 delen zijn door de naad.
Maar het kan natuurlijk wel.
Ik heb die wings mold gekocht voor de fairy maar 'm na de workshop nog niet weer gemaakt, mijn mold heb ik ook nog niet doorgesneden dus kan het op jou manier eerst een keer proberen.

ben benieuwd! we kunnen anders wel weer een frobel plannen?

I never met a calorie I didn't like....

6

taartenprinsesje schreef:

ben benieuwd! we kunnen anders wel weer een frobel plannen?

Beetje off topic maar leuk! Ik mail je wel even  ;)

7

Dankjullie voor de tips, ik zal het eens uitproberen. Al vind ik het wel zonde om mijn mold door te snijden, als ik hem dan toch niet wil houden kan ik hem niet meer fatsoenlijk verkopen natuurlijk.