Onderwerp: En nu?!! Wanneer bekleden?
Hallo allemaal,
Ik wil eerst al aan iedereen hier bedanken want ik heb al veel van deze forum geleerd.
Ik ben bezig om een taart te maken voor mijn dochter die maandag zal verjaren - morgen is het familiefeest.
Wat heb ik al gedaan:
* Biscuit gebakken - het werd ongeveer 6cm, dus niet zo hoog als ik had gehoopt maar ik kon er toch nog 2 keer snijden
* ik heb de biscuit al in de koelkast gezet - in de "bio fresh" deel die altijd rond 0 °C blijft (dus eigenlijk tussen diepvries en koelkast)
* Ik heb de biscuit ook al gevuld - met wat 'instant-pudding' waar ik wat extra gelatine heb toegevoegd om het wat steivger te maken. een laagje vanille met wat chocolade druppels en een laagje aardbei.
Alles staat nu dus op nul graden (ik heb dat al woensdagavond gedaan dus ben ik een beetje bang dat niet meer goed gaat zijn
* Mijn man heeft een heeeeeeel mooi paardje gemaakt met fondant en gisteren hebben we ook al een paar bloemen in fondant gemaakt om op de cake daarna te kleven op de marsepein (daarover heb ik ook wat vragen maar dat is dan voor een andere topic).
Ik wil dus de taart bekleden met marsepein (vind het toch iets lekkerder dan fondant) en dan de figuurtjes erover doen.
Nu weet ik niet zo goed hoe het verder moet.
Moet ik vandaag al de boterroomcrème maken zodat ik morgen maar de marsepein moet uitrollen en over de cake doen en dan de decoraties erop kleven? (vind wat veel werk voor morgen)
Of zou ik vandaag al de cake met de boterroomcrème kunnen smeren en dan de marsepein ook al erop doen en de decoraties morgen kleven? Zou de taart dan een nacht in de koelkast kunnen blijven met de marsepein erop?
Of zouden we vandaag al alles kunnen doen: met botercrème smeren, marsepein erop en bloemen erop dat ik morgen alleen het paardje erop moet zetten?
Oh, wat moeilijk! Bedankt alvast voor jullie reacties.