1

Onderwerp: Okee, over 17 dagen Trouw ik...en mijn hoofd is LEEG

Ik begin het benauwd te krijgen...over 17 dagen trouw ik en ik maak mijn eigen bruidstaart (90 personen.

Ik wil 4 lagen doen maar vraag me af of dat voldoende is, ik wil elke taart 3 keer vullen. Denk dat het neerkomt op 9-10 cm hoogte...

Kun je 4 lagen stapelen met de houten dowels uit de shop? of zal ik die van plastic gebruiken? die zijn wat breder.

Maar dit is allemaal praktisch, mijn grootste probleem is dat ik er niet uit komt wat ontwerp betreft...
Normaal heb ik 2 weken voor ik de taart moet maken wel een duidelijk idee in mijn hoofd van hoe het er uit komt te zien. Nu heb ik nog niets...t is ook nog geen 2 weken natuurlijk maar er zal toch echt wat moeten komen!!!

Ineens twijfel ik aan alles. kan ik elke taart wel anders decoreren of alles hetzelfde, kan ik de taarten met verschillende kleuren bekleden of zal ik de basis wit houden. wordt het niet te druk, wordt het niet te saai?

Daarbij voel ik een enorme druk om iets heel moois te maken omdat iedereen weet dat ik m zelf maak. ik wil dus aan de ene kant uitpakken en laten zien wat ik kan (als ik het al kan :-() en aan de andere kant wil ik het op safe spelen want ik heb al stress genoeg maar dan ben ik bang dat het geen wow taart word...

en hoe weet je nou of iets staat of niet.... de kleuren die in onze dag verwerkt zijn zijn fuchsia, groen en wit.

Ik wilde me zo graag goed voorbereiden maar dat is een beetje lastig als je nog geen idee hebt wat het worden moet. :s

.....en er was taart....

2

Re: Okee, over 17 dagen Trouw ik...en mijn hoofd is LEEG

Adem in.... adem uit.....

Doe dat effe een paar keer, dan schenk ik terwijl een groot glas roosvicee voor je in... want het komt echt wel goed!

Misschien even rondsnuffelen in de galerie met huwelijkstaarten? Of anders google? En anders misschien eens brainstormen met een (taart)vriendin in de buurt?
Gaat vast goedkomen  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Dat heet huwelijksstress :Y

Bedenk eerst eens welke kleur(en) je wilt, dan ben je al een heel eind.
Struin idd het forum eens af of Cakecentral.

Als je bloemen wilt, daar kun je nu alvast mee beginnen te maken. Datzelfde geldt voor een eventuele topper.
Dan kun je terwijl je aan het freubelen bent bedenken hoe je de lagen wilt hebben, hoeveel bloemen je wilt ed.
Je kunt gewoon beginnen en dan ook besluiten dat je ze misschien niet (allemaal) gebruikt, maar je kunt dan wel op goede ideeen komen.

Ga anders vanavond eerst eens naar de sauna en neem daarna een glaasje van het een of ander, gewoon om je hoofd weer eens leeg te maken, want dat zit zo te horen veel te vol met stress om goede ideeen toe te laten ;)

Succes ermee!

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

4

En adem nog maar eens diep in.....en uit.....en in......en uit ;)

Met de kleuren van je trouwen die je noemt kan je toch een super gezellige trouwtaart met bloemen maken. Een witte taart met groene blaadjes en fuchia/witte bloemen erop. Gaat echt goed komen hoor.

En anders vast wat bloemen proberen te maken. Dan zie je hoe ze worden en weggooien kan altijd nog.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Bedankt voor jullie reacties dames!

Ik ben al vol goede moed wezen snuffelen, overal en nergens, voor inspiratie...helaas wordt het er niet beter op.

De kleuren weet ik. Dat is inderdaad alvast iets. In mijn boeket zitten alleen witte rozen met fuchsia Gerbera's. ik dacht hoppa, een hoop gerbera's op die taart, maar nu zie ik dat niet meer zitten. Rozen wil ik niet op mijn taart.

Misschien toch maar wat gerbera's gaan maken om in de sfeer te komen.

En het klopt Heidi, ik zou een goed ontwerp niet eens herkennen als het voor mijn neus stond, puur omdat ik zo hard aan het zoeken ben naar een goed ontwerp, of naar iets beters.

Bedankt voor de steun dames!

.....en er was taart....

6

ik vind deze bloemen wel errrrrug mooi  :Y 
cakecentral.com/gallery/2344283/flowers

(de hele taart is prachtig trouwens, maar goed, een beetje veel kleur voor jullie ws. Maak 'm wat witter en voila :) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Ik heb een tijdje terug als voorbeeld deze taart gemaakt:

http://i187.photobucket.com/albums/x187/connyb_bucket/wittebruidstaartmetrozebloemen_006.png

Hele simpele bloemen, als je het uitbreidt met groene blaadjes of groene parelrandjes..... het is een ideetje :)

Ik hoop dat je snel inspiratie krijgt, en hoe dan ook wordt de taart wel mooi, geef jezelf niet teveel voorbereidingsstress, vraag desnoods iemand uit de buurt om je te helpen met bloemen maken etc. En geniet van je bruiloft straks !

Groetjes, Conny

8

ben je al pinterest lid (lees: verslaafde)?

daar vind ik tegenwoordig wel heeel veel inspiratie namelijk, echt geweldig wat je daar allemaal ziet, daar vind je vast jouw voorbeeld/ inspiratietaart met de wowfactor!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

9

Als eerste, gefeliciteerd met jullie huwelijk.
Mijn petje voor je af dat je je eigen taart wilt gaan maken  :thumb:

Ik heb een kijkje op je site genomen en zag daar hele mooie stapel taarten staan, kun je daar niet iets mee en dan de taart in jullie eigen kleuren maken ?

Heel veel succes en alvast een hele fijne dag.

Christine.

10

ik snap dat je wilt uitpakken, maar ik denk dat je jezelf dan over de kop gaat werken in de aanloop naar je bruiloft. Ik denk dat je vooral moet zorgen dat je zelf tevreden bent. Andere mensen kijken er toch anders naar en zijn toch best snel onder de indruk vind ik. Maak een mooi stuk voor bovenop wat al mooi in voren kan en hou de rest simpel en chique.
Misschien kan je de bloemist vragen een soort grote krans met de bloemen uit je boeket te maken waar je de cakedrum middenin kan zetten? Misschien kan je met verse bloemen werken? Zeg ook maar wat...

Ik weet uit ervaring dat gerbera's snel kapot gaan.... Of ze moeten echt lang drogen met gumpaste enzo. Wat nog wel goed werkte tegen het afknappen van de blaadjes was om als basis voor elke bloem een klein fondant rondje te gebruiken en die achter de eerste rij blaadjes te plakken als extra steun. De rest van de bladeren rusten dan weer op de vorige. Van dat rondje zie je niets meer als je hem niet al te groot maakt en minstens 2 rijen bloemblaadjes per bloem gebruikt.

Ow en misschien witte taart, groene linten en roze gerbera's? Mooi, simpel en fris.

maar dat inspiratieloze ken ik, ik werk het best onder druk, duurt altijd lang voordat ik het beeld van de taart in mijn hoofd heb...

Succes, hoop dat je er snel uit komt.

11

Waarom gebruik je geen echte gerbera's?
Dan heb je die stress al niet meer.
Onze bruidstaart was heel simpel met gerbera's, maar als je wat drukker wilt, kun je ook iets met stippen en strepen doen of zo?
Of misschien iets uit je jurk terug laten komen?

http://i179.photobucket.com/albums/w311/cmejewellery/35107_1316823175413_1675747031_669753_1922746_n.jpg

http://i179.photobucket.com/albums/w311/cmejewellery/975416403_6_C_8E.jpg

(niet zelf gemaakt, was voor mijn taart-tijd ;-))

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

12

Hier hetzelfde probleem ik trouw 23 juni maar ook nog geen idee voor de taart  :grr:
Maar dat komt vast wel goed hoop ik, gelukkig werk ik in een bakkerij dus al ik er niet aan uit kom trek mijn collega's aan hun jasje kunnen ze mooi helpen  :D

Veel succes! En een mooie trouwdag

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

13

Marlieke schreef:

Hier hetzelfde probleem ik trouw 23 juni maar ook nog geen idee voor de taart  :grr:
Maar dat komt vast wel goed hoop ik, gelukkig werk ik in een bakkerij dus al ik er niet aan uit kom trek mijn collega's aan hun jasje kunnen ze mooi helpen  :D

Veel succes! En een mooie trouwdag

Ga je trouwen! Gefeliciteerd !

Enne BBB ik zou het inderdaad lekkervrustig houden, witte basis. Ik vind dat idee met echte bloemen wel heel leuk... Wel flowerpicks gebruiken dan!

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

14

Ja, die flowerpicks hadden ze bij ons volgens mij niet gebruikt. kale taart besteld en ze hebben de bloemen er op de dag zelf ingestoken 9mensen van de locatie).

15 Laatst bewerkt door Atena (12-06-2012 09:20)

Hoi BBB,
Misschien een inspiratie op de side:

perfect-wedding-day.com/amazing-wedding-cakes
en dan onderaan bij GALLERY OF WEDDING CAKE DESIGNS
klikken op een side; dan vind je de taart van je dromen.

En nog iets: als je te gespannen bent om de taart te maken, laat maar dan iemand anders voor je doen. Een spanning minder en natuurlijk meer tijd voor jouwzelf en de rest.
Want : wat is belangrijker dan een stralende, ontspannen bruid?
Veel succes, liefde en geluk in het leven toegewenst!
Groeten uit Hasselt,
Atena

Smile, tomorrow will be worse- Murphy's Laws

16

Bedankt voor al jullie tips dames! doet me in elk geval goed dat jullie mee willen denken!

Ik wil graag zelf de taart maken omdat ik ook met taartogen naar elke taart kijk (natuurlijk) en ik wil alleen mijzelf de schuld kunnen geven als het niet goed is.

Het idee van echte bloemen is leuk maar ik wil graag alles eetbaar houden op de taarten die ik maak, ik wil dus ook geen lint van stof gebruiken.

@kaatjuh: je hebt gelijk, anderen zullen waarschijnlijk veel sneller onder de indruk zijn dan ik zelf. en ik moet ook onthouden dat het "maar" taart is, binnen een half uur is t op.

Ik denk dat ik toch de basis wit houdt, en dan versier met de kleuren...denk ik... :D

.....en er was taart....

17 Laatst bewerkt door anouckjewel (12-06-2012 14:37)

Dan zou ik nu alvast beginnen, taarten bakken, vullen, bekleden en invriezen. Dan kun je ze twee dagen vantevoren uit de vriezer halen en een dag tevoren decoreren. Stuk minder stress denk ik en nog genoeg tijd om erover na te denken.

Ben je al wel over de vulling uit?

18

Leg a u b geen echte bloemen op de taart...

De kweker heeft ze vol gespoten met insecticide, de bloemist spuit ze vol met spul om ze langer mooi te houden..

Suikerbloemen zijn niet voor niets 'uitgevonden'.. echte bloemen mits organisch gekweekt en geoogst mogen niet op een taart..

Voor het definitieve ontwerp raad ik je aan te gaan schetsen, dingen worden op papier vaak duidelijker dan in je hoofd. En werken vanaf een plan op papier maakt de stress en stuk minder.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

19

is het al gelukt met je idee?

20

Als ik aan de kleuren fuchsia, groen en wit denk dan moet ik gelijk denken aan een witte taart met een bloesemtak ofzo...

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

21

Ik heb trouwens nog een mooie opgeslagen staan op m'n comp:

http://i179.photobucket.com/albums/w311/cmejewellery/foto-1.jpg

Als iemand z'n taart herkend, zie het maar als compliment ;-)

22

Ik vind de howto van de cake met sprinkels op cakecentral wel heeel erg mooi. kan natuurlijk ook prima voor een bruiloft : )

Smart critiques, Stupid creates

23

Hoi,

Hier is een link naar een forum bericht op de website. Hier staat in hoeveel personen een bepaalde vorm is. Misschien dat je hier iets aan hebt om te kijken hoe je je taart wilt hebben. Qua vorm dan he.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101284

Maar ik zou ook zeker voor een rustige taart en met echte bloemen is zeker een leuk idee.

Groetjes, Cleo
Een beginneling. Die hier veel hoopt te leren.

24

Ik ben er nog steeds niet uit. Nog 10 dagen.

wel gaan bakken en vriezen natuurlijk maar alleen de bisquits dan. ik heb nog nooit een complete taart ingevroren en dit lijkt me geen geschikt moment om dat uit te proberen haha!

de teller is wat naar beneden gegaan qua grootte, 70 man zit ik nu en dan cc voor de kinderen, had eerst de kinderen mee geteld.

Ik weet wel dat ie 4 hoog gaat worden en allemaal rond. ook de basis wit en dan toch voor het leken oog uitpakken met de versiering denk ik. Hoe weet ik nog niet.

Gister in het ziekenhuis gehoord dat mijn moeder borstkanker heeft, dat relativeert de boel weer :s  T is maar een taart...

Vullingen weet ik ook nog niet. Ik dacht gewoon te doen wat ik zelf lekker vind. De botercreme een citroensmaakje geven en vullen met slagroom met chocolade en aardbeienmousse ofzo. champagne vinden we zelf niet lekker dus dat hoeft van mij niet. en dan lekkere bosbessen prut nog denk ik...zo iets

.....en er was taart....

25

jezus, wat een nieuws. Ik weet hoe het voelt....
moeder is er net vrij van en we worstelen hier met sterk verminderde vruchtbaarheid ivm kanker van mij vriend (kinderkanker)

Nog meer reden om jezelf niet verder op te naaien.
Ik zou kiezen voor of 1 vulling in alle taarten of 2, maar niet in alle taarten wat anders. Je moet echt aan jezelf denken, het duurt altijd langer dan je denkt.

Ik vind zelf bij bruidstaarten dat hoe simpeler hoe chiquer. Misschien toch afstappen van alles is eetbaar en er wel een lintje om gooien?
Misschien de filigree border gebruiken als rand? Is erg mooi en kan mooi in een kleurtje eventueel. Dat is ook iets wat mensen vaak knap vinden, ook al komt het gewoon uit een mal (dat weten wij dan weer hahaha) Maar maak het niet te gek, je bruiloft valt of staat niet met de taart. Het is jouw herinnering waar het om moet gaan, niet die van een ander (behalve je hubbie dan he)
En de cuppies kunnen mooi in voren gemaakt en in de vries, dat scheelt alweer.

Succes meid, relax en kop op!
Zorg dat je kan genieten en niet zoveel kopzorgen hebt.
Het is idd MAAR een taart uiteindelijk....