De sprietjes heb ik alsvolgt gemaakt (weet niet of anderen dit ook zo doen..) Eerst met tylosefondant sterretjes uitgedrukt, 6 stuks, beetje laten harden en toen de metaaldraadjes erbij gepakt. Het ene uiteinde heb ik met een tangetje een lusje aan gedraaid, en het lusje plat op de achterkant van het sterretje gelegd. beetje aandrukken zodat het lusje/oogje in de fondant drukt. Toen met eetbare lijm het andere sterretje er bovenop geplakt. Echter toen ik ze in de taart wilde zetten merkte ik dat de sterretjes te zwaar waren en de sprietjes dreigden te buigen. Daarom heb ik ze iets korter gehouden.
Ik heb een rietje gevuld met zachte fondant, en toen de sprietjes hierin gestoken en op lengte afgeknipt aan de onderkant. Net voordat ik de taart afleverde heb ik met een heel scherp mesje een kruisje in de taart gesneden, de puntjes voorzichtig opgetild en daar het rietje ingeduwd. De puntjes voorzichtig weer terug geduwd en voila! De volgende keer neem ik meer tijd om de sterretjes te maken, dunner uit te rollen zodat ze minder zwaar zijn.
groetjes,