1 Laatst bewerkt door Jettie (10-06-2012 15:52)

Onderwerp: Stoer

Voor mijn neef, die 16 jaar werd. Hij kan slecht tegen ingredienten die van de koe komen, dus met andere spullen gemaakt. Bc van wajang en de yoghurt vervangen door geiteyoghurt. Viel zeer goed in de smaak, zowel om hoe hij eruit zag als om de smaak.
Voor het eerst met "sprietjes" gewerkt....weer wat geleerd...
Feedback welkom.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MHQ3SXPC.jpg
ohja, gevuld met bosvruchtenvlaaivulling en geiteyoghurt/frambozen-saroma.

2

Re: Stoer

Mooie taart !

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

3

Echt een mooie taart.  :thumb:
Mag ik je vragen hoe je die "sprietjes" hebt gemaakt?
Die wil ik ook eens proberen.  :Y
Alvast bedankt.
Petra

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

Leuke taart  :Y

Follow the *magic* in your heart, it's the inspiration for your life!

5

Stoere jongens taart zeg!! Leuk gemaakt.

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

6

De sprietjes heb ik alsvolgt gemaakt (weet niet of anderen dit ook zo doen..) Eerst met tylosefondant sterretjes uitgedrukt, 6 stuks, beetje laten harden en toen de metaaldraadjes erbij gepakt. Het ene uiteinde heb ik met een tangetje een lusje aan gedraaid, en het lusje plat op de achterkant van het sterretje gelegd. beetje aandrukken zodat het lusje/oogje in de fondant drukt. Toen met eetbare lijm het andere sterretje er bovenop geplakt. Echter toen ik ze in de taart wilde zetten merkte ik dat de sterretjes te zwaar waren en de sprietjes dreigden te buigen. Daarom heb ik ze iets korter gehouden.
Ik heb een rietje gevuld met zachte fondant, en toen de sprietjes hierin  gestoken en op lengte afgeknipt aan de onderkant. Net voordat ik de taart afleverde heb ik met een heel scherp mesje een kruisje in de taart gesneden, de puntjes voorzichtig opgetild en daar het rietje ingeduwd. De puntjes voorzichtig weer terug geduwd en voila! De volgende keer neem ik meer tijd om de sterretjes te maken, dunner uit te rollen zodat ze minder zwaar zijn.

groetjes,

7

Hele leuke taart!

Heel leuk.
Met recht stoer ;)

Volg je hart..en je zit altijd goed...!www.taartjespeciaal.nl