1 Laatst bewerkt door Carien (09-06-2012 09:15)

Onderwerp: zo werd de KD brooch mould nog nooit gebruikt....

denk ik  :)

Eerst effe uitleg hoor :Y  Wanneer je dat niet wilt, scroll je maar gewoon meteen naar beneden ;)

Zoonlief wordt alweer 9! Hij wilde een gewone ronde taart met Legopoppetjes... van die echte... 'maar ze hoeven niet te kunnen lopen hoor'... pff, dat valt dan alweer mee :) 
( :think: mama is dus een Legopoppetjesfabriek? :s  ;) ).
Maar ja, een gewone ronde taart,  :think:  beetje saai  :Y
Dus het werd wat anders:

https://lh3.googleusercontent.com/-7FgplXjfspc/T9MCZQYSBNI/AAAAAAAAUqU/5xL-gjeNqgc/s800/IMG_4462%2520%2528Kopie%2529.JPG

De poppetjes ook gemaakt hoor :Y , alleen geverfd met dust en alcohol en dat geeft zo ontzettend af :s  :grr:
https://lh5.googleusercontent.com/-gVTdTc-c3aA/T9MCZk-HUcI/AAAAAAAAUqY/ycy_w2PBRz8/s640/IMG_4466%2520%2528Kopie%2529.JPG
Beloofd dat ik later nog wel eens andere poppetjes maak voor hem;  :think: deze zullen toch wel sneuvelen door de diverse handjes  :s

De taart is allemaal marsepein :9 (oké, de 'veer' is van fondant met tylose, de klep van de pet een kartonnetje met marsepein erop).
Biscuit met bokkepootjescrème, aardbeiensaus en een laagje knapperige melkchoc (op verzoek zoon);
Chocbiscuit met sinasappel-passievruchtcrème, sinasappelcurd en een laagje knapperige melkchoc;
Moskovische taart, gevuld met frambozencrème, 4vruchtensaus en een laagje knapperige witte choc.
Alles afgesmeerd met witte chocganache.

Ik had melkchocganache uit de vriezer gehaald, het werd dun met harde klonten en ik kreeg dat niet meer goed :nooo  Weet iemand hoe dat komt? Ik heb het wel eens met witte chocganache gedaan en dat ging gewoon goed :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: zo werd de KD brooch mould nog nooit gebruikt....

Hoi,

Erg leuk gemaakt. Ik onthoud deze. Ik heb ook een zoon die legogek is.

3

Ziet er  :thumb: uit!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

4

Leuk!!

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

5

Leuk gedaan  :thumb:
Weer eens anders!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

6

dank voor jullie leuke reacties :)

7

Hij is leuk! :Y  en hij klinkt ook erg lekker! Is sinaasappelcurd ook zo lekker?  Heb ik nog nooit geprobeerd, moet ik toch snel eens uitproberen!  :9

8

:Y !
De smaak van de sinaasappel-passievrucht is meer sinaasappel, de curd is veel minder uitgesproken, zachter, maar wel echt lekkerrrrr :Y  (ik maak het recept met vanillesuiker :9 ).

9

Leuk gedaan!!! :thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi