Onderwerp: zo werd de KD brooch mould nog nooit gebruikt....
denk ik
Eerst effe uitleg hoor Wanneer je dat niet wilt, scroll je maar gewoon meteen naar beneden
Zoonlief wordt alweer 9! Hij wilde een gewone ronde taart met Legopoppetjes... van die echte... 'maar ze hoeven niet te kunnen lopen hoor'... pff, dat valt dan alweer mee
( mama is dus een Legopoppetjesfabriek? ).
Maar ja, een gewone ronde taart, beetje saai
Dus het werd wat anders:
De poppetjes ook gemaakt hoor , alleen geverfd met dust en alcohol en dat geeft zo ontzettend af
Beloofd dat ik later nog wel eens andere poppetjes maak voor hem; deze zullen toch wel sneuvelen door de diverse handjes
De taart is allemaal marsepein (oké, de 'veer' is van fondant met tylose, de klep van de pet een kartonnetje met marsepein erop).
Biscuit met bokkepootjescrème, aardbeiensaus en een laagje knapperige melkchoc (op verzoek zoon);
Chocbiscuit met sinasappel-passievruchtcrème, sinasappelcurd en een laagje knapperige melkchoc;
Moskovische taart, gevuld met frambozencrème, 4vruchtensaus en een laagje knapperige witte choc.
Alles afgesmeerd met witte chocganache.
Ik had melkchocganache uit de vriezer gehaald, het werd dun met harde klonten en ik kreeg dat niet meer goed Weet iemand hoe dat komt? Ik heb het wel eens met witte chocganache gedaan en dat ging gewoon goed