1

Onderwerp: Tunnunnunnuh Tunnunnunnuh Batmaaaaaan (dramataart)

Het was een opdracht waar ik hoofdpijn aan heb overgehouden. Het moest een taart worden van 35 cm. Prima, dacht ik, dat doe ik wel even... Dat viel tegen zeg! Allereerst was mijn taartzaag te kort dus ik moest de taart met de hand snijden waardoor hij scheef kwam te staan, ook toen ik hem had gevuld. Maar daarna kwam het ergste! Toen ik het fondant uitrolde was het zo'n grote lap geworden dat ik hem met geen mogelijkheid alleen kon optillen, hij scheurde. Na de vierde poging heb ik manlief uit bed getrokken om me te helpen. Maar ook met zijn tweeën was er geen beginnen aan. Dus uiteindelijk heb ik de bovenkant en de zijkant van de taart apart bekleed. Ik vond het niet mooi geworden. Dus heb ik door middel van versieringen de lelijke randen aan de zijkant 'verstopt'. En als kers op de taart liep een deel van de vulling aan de onderkant eruit en bleek hij niet in mijn koelkast te passen  :grr: Hij is zojuist opgehaald en de klant vond hem wel mooi en daar gaat het uiteindelijk om.

1 Vraag: Hoe bekleden jullie zo'n grote taart??

Dit is het resultaat:

http://i45.tinypic.com/ifbepy.jpg

Deliclaire, de toef op de taart.

2 Laatst bewerkt door Carien (07-06-2012 21:15)

Re: Tunnunnunnuh Tunnunnunnuh Batmaaaaaan (dramataart)

die vorm past niet in mijn oven, dus niet ;)

ik denk mbv een zeil; daarop uitrollen en dan omkiepen op de taart :Y  Anders iig over de rolstok, maar dan moet die wel lang genoeg zijn :think:

Maar goed, hij ziet er toch  :thumb: uit hoor :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Wauw! super goed gelukt!  :thumb:  :Y

ik haal altijd de steun dingen uit de ijskast deur
scheelt gelijk ruimte

als je rolstok niet groot genoeg is, kun je bij een bouwmarkt, doe-het-zelf zaak, een gewone bezemsteel halen (die zijn meestal van beuken, dus dat kan geen kwaad). Ben je voor 2 euro klaar. Voor die zeldzame keer dat je hem nodig hebt, zou ik niet meer geld uitgeven.

6

Ik vind het een stoere taart geworden hoor!
Je ziet er niks van dat het niet zo soepel is gegaan.

Ik heb nog nooit zo'n grote gemaakt. Ik heb er gelukkig ook nog geen vraag naar gehad :)!

Elke taart is een feestje waard!!   Groetjes, Nancy
www.facebook.com/opentoptaart. :-)

7

Freaky Freek schreef:

als je rolstok niet groot genoeg is, kun je bij een bouwmarkt, doe-het-zelf zaak, een gewone bezemsteel halen (die zijn meestal van beuken, dus dat kan geen kwaad). Ben je voor 2 euro klaar. Voor die zeldzame keer dat je hem nodig hebt, zou ik niet meer geld uitgeven.

die is best dun, dus nog redelijk veel kans op scheuren, een pvc buis werkt wel goed!

hij is mooi geworden hoor!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

8

Ik zou ook en pvc buis gebruiken. Ik vind 30 cm soms al een ramp en heb deze ook een paar keer apart bekleed. 35 zou ik dus helemaal een probleem vinden (heb trouwens geen 35 cm bakpan en weet eigenlijk niet eens of de taart + mdf-plaat in mijn koelkast past  :think: ). Ik denk dat ik eerder zou aansturen op een stapel ipv 1 grote.

Vind je taart goed gelukt  :thumb:  en zie er ook niks van dat deze je zoveel stress geeft bezorgd  ;)

9

Nee, zo'n grote doorsnede past bij mij ook niet in de oven, dus ik kan je geen raad geven. Grootste bij mij is een 26cm dat in de oven kan...mss een 30cm, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Lijkt me idd heeeeel erg lastig zo'n grote lap. Je hebt het toch goed opgelost: taart ziet er netjes uit. Dus je dramataart is uiteindelijk wel een mooie geworden. Schouderklopje!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery